fuel filter screen comp(onent)

Her kan du altid skrive hvis du er i tvivle om hvilke forum du skal skrive i.
Brugeravatar
Claus Damsgaard
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 161
Tilmeldt: 22. oktober 2022 20:25
Scootere: Sachs Saxy 25/45

fuel filter screen comp(onent)

Ulæst indlæg af Claus Damsgaard »

En reservedel i Sachs Saxy 25/45 kaldes i reservedelslisten "fuel filter screen comp", Nummer P4064905002001010. Kan den del skaffes, altså købes nogle steder?

Den fås ikke på https://sachsersatzteile.de/

Nummer 12 på billedet:
Vedhæftede filer
oil pump2.jpg
oilpump.jpg
Brugeravatar
Claus Damsgaard
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 161
Tilmeldt: 22. oktober 2022 20:25
Scootere: Sachs Saxy 25/45

Re: fuel filter screen comp(onent)

Ulæst indlæg af Claus Damsgaard »

Min knallert stod i cykelskuret i boligforeningen. Inden jeg lagde låget på (right crankcase cover), opdagede jeg ikke, om der manglede noget. På et billede jeg havde taget, inden koblingen var skruet af, ses nogle dele, der senere er blevet skruet af og stjålet?

Oliepakningen under låget viste sig at være utæt i går, så jeg tømte motorolien ud. Der kom kun 450 ml ud, selvom jeg påfyldte 700 ml samme dag. Knallerten kunne ikke starte efter endt reparation i går. Elstarteren var i orden, og det er nok, fordi det lykkedes at reparere koblingen på mainshaft. Der var ikke modstand i den aksel primærkoblingen sad på. Fjedre og belægning var lavet. Men jeg har beskadiget gevindet på akslen og skruede derfor koblingen på uden de to spændeskiver. Jeg ved ikke, om det kan holde. En ny aksel kan købes. Men når låget kommer af igen, kan jeg se, om der mangler en "oil pump assy", og den kan skaffes fra fabrikken. Og jeg har købt en ny pakning til crankcase cover (right).
Meget irreterende oplevelser og kæmpe ned nedtur i fredags.
Brugeravatar
Claus Damsgaard
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 161
Tilmeldt: 22. oktober 2022 20:25
Scootere: Sachs Saxy 25/45

Re: fuel filter screen comp(onent)

Ulæst indlæg af Claus Damsgaard »

Hej igen!

Jeg har købt en ny aksel (mainshaft comp) og en ny oliepumpe (pump oil assy) hos Sachs. Desuden en original pakning til crankcase cover right, et oliefilter på ebay.de. Så vil jeg kontakte en lokal mekaniker til at samle disse dele. Der er en servicevejledning om oil pump på servicemanualen til madass (1) fra side 59-

Asklens ene ende sidder på svinghjulet og kan måske trækkes ud. Jeg ødelagde gevindet i anden ende ved montering af primærkobling. Der følger noget med akslen. Prisen for dele med porto fra Sachs cirka 1000,-, resten er småting. Oliefilter og pakning passer også til Madass.
Vedhæftede filer
Uden titel.jpg
Brugeravatar
Claus Damsgaard
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 161
Tilmeldt: 22. oktober 2022 20:25
Scootere: Sachs Saxy 25/45

Re: fuel filter screen comp(onent)

Ulæst indlæg af Claus Damsgaard »

Det er måske meget at forlange. At bede om specifikke reparationer.

1) Koblingen skal løsnes med møtrik. Det kan jeg.
2) Akslen skal trækkes ud og skiftes. Hvordan gør jeg det?
3) Den nye med eventuelle dele monteres.
4) Oliepumpe med oliefilter monteres. Kan jeg det?
5) Primærkobling monteres. Det kan jeg (måske)
6) Pakning monteres og låg monteres. Kan jeg lave en pakning?
7) Kan motoren startes? Er der kommet olie ind steder, hvor der ikke må komme olie, fordi oliepumpen var blevet fjernet af ukendt gerningsmand?
8) Er der andre fejl?
9) Kan jeg gøre det hele uden at tage udstødningsrøret af, altså afmontere låget og sætte det på igen? Er skruerne på topstykket groet fast, så der aldrig kommer et nyt udstødningsrør på?
10) Køb en ny model!?
Brugeravatar
Claus Damsgaard
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 161
Tilmeldt: 22. oktober 2022 20:25
Scootere: Sachs Saxy 25/45

Re: fuel filter screen comp(onent)

Ulæst indlæg af Claus Damsgaard »

Sprocket wheel shaft (hvis den også er forsvundet)
Vedhæftede filer
12'eren.jpg
Brugeravatar
Claus Damsgaard
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 161
Tilmeldt: 22. oktober 2022 20:25
Scootere: Sachs Saxy 25/45

Re: fuel filter screen comp(onent)

Ulæst indlæg af Claus Damsgaard »

Det vil være en idé at tage brændstoffilteret ud og tømme olie ud. Oliepumpen skal holde tæt omkring kammeret inde bagved, hvor benzin og luftdampe bevæges til cylinderen. Brændstoffilteret skal være rent og tørt og er ikke også et oliefilter. Det rum inde under krankboksen skal være lufttæt, tror jeg. Muligvis følger der en pakning med oliepumpen, men ellers kan den købes. Og jeg har også et nyt oil filter på vej.
Vedhæftede filer
fuel filter.jpg
Brugeravatar
Claus Damsgaard
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 161
Tilmeldt: 22. oktober 2022 20:25
Scootere: Sachs Saxy 25/45

Re: fuel filter screen comp(onent)

Ulæst indlæg af Claus Damsgaard »

jeg tror ikke lige, jeg forstår alt det der.
Besvar