Jog r tændings problemer

Her kan du altid skrive hvis du er i tvivle om hvilke forum du skal skrive i.
Brugeravatar
Oliverføns
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 2
Tilmeldt: 15. december 2022 07:55
Scootere: Yamaha jog r

Jog r tændings problemer

Ulæst indlæg af Oliverføns »

Hej jeg jeg har en jog r fra 07 den er lovlig. som bare ikke vil køre, lige så snart at det bliver fugtig. Det den gør er at den er ved at gå ud og skyder ud af udstødningen og så går den jo så ud og vil ik køre men kan sagtens starte bare ikke køre. så det er noget tænding men nu har vi skiftet stater tændrør tændrørshætte tændrørskabel har skiftet kabelsko på ledningerne og har dækket ledningerne til så de ikke kan blive våde. Hvad kan det være?
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1342
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Jog r tændings problemer

Ulæst indlæg af Landbo »

Oliverføns skrev: 15. december 2022 08:08 Hej jeg jeg har en jog r fra 07 den er lovlig. som bare ikke vil køre, lige så snart at det bliver fugtig. Det den gør er at den er ved at gå ud og skyder ud af udstødningen og så går den jo så ud og vil ik køre men kan sagtens starte bare ikke køre. så det er noget tænding men nu har vi skiftet stater tændrør tændrørshætte tændrørskabel har skiftet kabelsko på ledningerne og har dækket ledningerne til så de ikke kan blive våde. Hvad kan det være?
Mit umiddelbare gæt vil være din Jog lider af karburatoris og ikke tændingsproblemer. Prøv og hælde 1/4 liter karburatorsprit på en fuld tank eller den mængde der ca passer til samme blandingsforhold med det benzin der er tilbage i tanken. Husk du må ikke bruge husholdningssprit da det indeholder ca 7% vand.

Du bør også undersøge om der ikke er en vinter/sommerjustering med et spjæld der skal åbnes/lukkes i luftfilterhuset.

Karburatoris vil du typisk opleve når temperaturen ligger mellem -2 og +7-8 grader.

Pøj pøj med udredningen, Leif.
Brugeravatar
Oliverføns
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 2
Tilmeldt: 15. december 2022 07:55
Scootere: Yamaha jog r

Re: Jog r tændings problemer

Ulæst indlæg af Oliverføns »

Hej Leif tak for svaret.
Jeg har fundet ud af det den fik for meget luft
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1342
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Jog r tændings problemer

Ulæst indlæg af Landbo »

Oliverføns skrev: 15. december 2022 16:40 Hej Leif tak for svaret.
Jeg har fundet ud af det den fik for meget luft
Ok, så er alt jo godt.

Hilsen Leif.
Besvar