Easy rider - look alike

Her kan du altid skrive hvis du er i tvivle om hvilke forum du skal skrive i.
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1342
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Easy rider - look alike

Ulæst indlæg af Landbo »

Cis skrev: 27. november 2022 22:26 Jeg troede ellers, at en abegynge var et meget høj styr, som mc-førenen kun med nød og næppe kun nå, og at den bagerste del af twinsædet, inc. ryglæn, hed jomfruburet :-)

Der er masser af øge/kælenavne på forskellige ting, som ikke er alment kendt, feks. kaldte vi, lidt nedladende, en hanggliderpilot for en parasolbavian, de år jeg fløj svævefly :D
Syntes ikke jeg kan erindre at have husket forkert. Men det er vel på samme måde som med det forbudte ord jødekage, der er noget helt andet her på egnen end andre steder her i kongeriget.

Hilsen Leif.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: Easy rider - look alike

Ulæst indlæg af Jps »

Landbo skrev: 27. november 2022 22:43
Cis skrev: 27. november 2022 22:26 Jeg troede ellers, at en abegynge var et meget høj styr, som mc-førenen kun med nød og næppe kun nå, og at den bagerste del af twinsædet, inc. ryglæn, hed jomfruburet :-)

Der er masser af øge/kælenavne på forskellige ting, som ikke er alment kendt, feks. kaldte vi, lidt nedladende, en hanggliderpilot for en parasolbavian, de år jeg fløj svævefly :D
Syntes ikke jeg kan erindre at have husket forkert. Men det er vel på samme måde som med det forbudte ord jødekage, der er noget helt andet her på egnen end andre steder her i kongeriget.

Hilsen Leif.
Det styr du beskriver, hedder et englestyr :D Angående sædet, så hedder det en banansadel :D
Brugeravatar
Cis
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 165
Tilmeldt: 4. januar 2022 00:13

Re: Easy rider - look alike

Ulæst indlæg af Cis »

Jps skrev: 28. november 2022 07:34
Landbo skrev: 27. november 2022 22:43
Cis skrev: 27. november 2022 22:26 Jeg troede ellers, at en abegynge var et meget høj styr, som mc-førenen kun med nød og næppe kun nå, og at den bagerste del af twinsædet, inc. ryglæn, hed jomfruburet :-)

Der er masser af øge/kælenavne på forskellige ting, som ikke er alment kendt, feks. kaldte vi, lidt nedladende, en hanggliderpilot for en parasolbavian, de år jeg fløj svævefly :D
Syntes ikke jeg kan erindre at have husket forkert. Men det er vel på samme måde som med det forbudte ord jødekage, der er noget helt andet her på egnen end andre steder her i kongeriget.

Hilsen Leif.
Det styr du beskriver, hedder et englestyr :D Angående sædet, så hedder det en banansadel :D
Jo jo, men englestyr er jo blot et af de mange navne, som sådan et styr kan have, og navnet jomfrubur benyttes vist især af såkaldte bikere, eller oksehudsbeklædte motorister med rygmærker...
Besvar