Rampe/op/nedkørsel :)

Her kan du altid skrive hvis du er i tvivle om hvilke forum du skal skrive i.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Rampe/op/nedkørsel :)

Ulæst indlæg af Jps »

Så fik jeg lavet en rampe ved kantstenen, ind til min indkørsel. Prisen for den klat asfalt, som er 2,20 meter lang, blev 3.000 kr. De var 4 mand, om at lave den :yikes: :lol: Det er dejligt, at være fri for bumpet, når jeg skulle op af kantstenen.
Vedhæftede filer
Kantsten.JPG
rampe.JPG
Brugeravatar
Cis
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 165
Tilmeldt: 4. januar 2022 00:13

Re: Rampe/op/nedkørsel :)

Ulæst indlæg af Cis »

Det ville jeg være alt for nærig til at betale for den smule asfalt, det er røveri ved højlys dag, hvis du spørger mig.

Man kan købe en bøtte med 20 kilo asfalt for kr 250,- og selv klare opgaven, formentlig på under en time, men det kræver selvfølgeligt at man har heldbredet til det...
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: Rampe/op/nedkørsel :)

Ulæst indlæg af Jps »

Cis skrev: 25. november 2022 22:29 Det ville jeg være alt for nærig til at betale for den smule asfalt, det er røveri ved højlys dag, hvis du spørger mig.

Man kan købe en bøtte med 20 kilo asfalt for kr 250,- og selv klare opgaven, formentlig på under en time, men det kræver selvfølgeligt at man har heldbredet til det...
Loven siger, at du ikke selv må lægge asfalt, på offentlig vej. Det skal igennem kommunen, før det er lovligt, og det er så kommunalarbejderne, der skal etablere rampen. Hvis du selv laver det, risikere du en bøde, plus at den hjemmelavede rampe skal fjernes.

Jeg spurgte Politiet først, om hvornår det kan kaldes en indkørsel. Og det kan det først, når der er lavet en rampe. Så jeg skulle kontakte kommunen vedr. det.

Årsagen til at få lavet den var, at min ene nabo altid parkerede sin bus, foran min indkørsel. Det må han så ikke nu, hvor det officielt er en indkørsel. Så risikerer han, at få en bøde på 7-800 kr.
Vedhæftede filer
Busblokering (2).JPG
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Rampe/op/nedkørsel :)

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Held og lykke med at få en bilist til at tage henvis.
Men giv det noget tid og se om der sker en forskel.
Ikke det værd at blive uvenner med en nabo du skal møde hver dag.
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1342
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Rampe/op/nedkørsel :)

Ulæst indlæg af Landbo »

Jps skrev: 26. november 2022 07:40
Loven siger, at du ikke selv må lægge asfalt, på offentlig vej. Det skal igennem kommunen, før det er lovligt, og det er så kommunalarbejderne, der skal etablere rampen. Hvis du selv laver det, risikere du en bøde, plus at den hjemmelavede rampe skal fjernes.

Jeg spurgte Politiet først, om hvornår det kan kaldes en indkørsel. Og det kan det først, når der er lavet en rampe. Så jeg skulle kontakte kommunen vedr. det.

Årsagen til at få lavet den var, at min ene nabo altid parkerede sin bus, foran min indkørsel. Det må han så ikke nu, hvor det officielt er en indkørsel. Så risikerer han, at få en bøde på 7-800 kr.
Færdselsloven omkring parkering uden for indgang til en ejendom siger.

§ 29 Stk. 3 2) Standsning eller parkering må ikke ske:

Ud for ind- og udkørsel til og fra ejendom eller i øvrigt således, at kørsel til eller fra ejendom væsentligt vanskeliggøres.

Derfor er det uden betydning om en parkering er lovlig eller ulovlig at der er lagt en pølle asfalt uden for kantstenen, men udelukkende om du kan komme ubesværet ud og ind med din bil eller andet habengut.

Samtidig må jeg konstatere, at politiet nede på Sydhavsøerne åbenbart læser færdselsloven på samme måde, som ham den rødmossede med hornene læser biblen. :( :mrgreen:

Ydermere er det kommunen påtvunget at lave en opkørsel fra offentlig vej, så op og nedkørsel kan ske forsvarligt til ejendommen. Det skæpper naturligvis i kommunekassen når de kan snyde en privatperson til at betale for deres pligter.

Hilsen Leif.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: Rampe/op/nedkørsel :)

Ulæst indlæg af Jps »

Landbo skrev: 26. november 2022 14:34
Jps skrev: 26. november 2022 07:40
Loven siger, at du ikke selv må lægge asfalt, på offentlig vej. Det skal igennem kommunen, før det er lovligt, og det er så kommunalarbejderne, der skal etablere rampen. Hvis du selv laver det, risikere du en bøde, plus at den hjemmelavede rampe skal fjernes.

Jeg spurgte Politiet først, om hvornår det kan kaldes en indkørsel. Og det kan det først, når der er lavet en rampe. Så jeg skulle kontakte kommunen vedr. det.

Årsagen til at få lavet den var, at min ene nabo altid parkerede sin bus, foran min indkørsel. Det må han så ikke nu, hvor det officielt er en indkørsel. Så risikerer han, at få en bøde på 7-800 kr.
Færdselsloven omkring parkering uden for indgang til en ejendom siger.

§ 29 Stk. 3 2) Standsning eller parkering må ikke ske:

Ud for ind- og udkørsel til og fra ejendom eller i øvrigt således, at kørsel til eller fra ejendom væsentligt vanskeliggøres.

Derfor er det uden betydning om en parkering er lovlig eller ulovlig at der er lagt en pølle asfalt uden for kantstenen, men udelukkende om du kan komme ubesværet ud og ind med din bil eller andet habengut.

Samtidig må jeg konstatere, at politiet nede på Sydhavsøerne åbenbart læser færdselsloven på samme måde, som ham den rødmossede med hornene læser biblen. :( :mrgreen:

Ydermere er det kommunen påtvunget at lave en opkørsel fra offentlig vej, så op og nedkørsel kan ske forsvarligt til ejendommen. Det skæpper naturligvis i kommunekassen når de kan snyde en privatperson til at betale for deres pligter.

Hilsen Leif.

Kan ikke se at det er uden betydning, da der jo står:

§ 29 Stk. 3 2) Standsning eller parkering må ikke ske:

Ud for ind- og udkørsel til og fra ejendom eller i øvrigt således, at kørsel til eller fra ejendom væsentligt vanskeliggøres.
---------------------------------------------------------------------------------------------------

De har ikke snydt mig, eftersom jeg selv har bedt om at få lavet en rampe. Og indtil videre, så virker den efter hensigten.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: Rampe/op/nedkørsel :)

Ulæst indlæg af Jps »

scootergrisen skrev: 26. november 2022 11:00 Held og lykke med at få en bilist til at tage henvis.
Men giv det noget tid og se om der sker en forskel.
Ikke det værd at blive uvenner med en nabo du skal møde hver dag.
Når naboen er pisseligeglad med, at han blokerede min indkørsel, ja så er vi uvenner over det. Han har iøvrigt ikke gidet hilse på mig, siden jeg flyttede ind i mit hus. Det er ikke mig, der har provokeret ham, men ham der provokerer mig. Han har 2 personbiler holdende, foran hans hus. De kan begge snildt være i hans egen indkørsel, så der er plads udenfor hans hus, til bussen.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Rampe/op/nedkørsel :)

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Der kommer bare ikke noget godt ud af at blive mere uvenner med nogen du potentielt skal have med at gøre hvad dag.

Nu er rampen der i hvert fald så kan du da lige vente noget tid og se om det ændre på noget overhovedet.
Det må da give et lille bump hvor gang han kører ind i rampen.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: Rampe/op/nedkørsel :)

Ulæst indlæg af Jps »

scootergrisen skrev: 26. november 2022 22:34 Der kommer bare ikke noget godt ud af at blive mere uvenner med nogen du potentielt skal have med at gøre hvad dag.

Nu er rampen der i hvert fald så kan du da lige vente noget tid og se om det ændre på noget overhovedet.
Det må da give et lille bump hvor gang han kører ind i rampen.
Da jeg ikke omgåes med naboen i det daglige, bliver vi aldrig bedste venner. Han er formentlig blevet sur over, at han havde pladsen foran huset, da min farbror boede her, for han var ligeglad med at han holdt der. Jeg bad naboen på en meget venlig måde, at finde en anden plads til sin bus, da jeg overtog huset.

Jeg er helt på det rene med, at det ikke er min private plads foran huset, men han skal sgu ikke spærre 4 pladser (bussen gælder for 2) med sine køretøjer. Det er muligt, det giver et bump når han rammer rampen, men så spærrer han indkørslen med ca en 20-30 cm.
Brugeravatar
Cis
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 165
Tilmeldt: 4. januar 2022 00:13

Re: Rampe/op/nedkørsel :)

Ulæst indlæg af Cis »

Naboer der ikke viser hensyn, kan lave næsten krigsligende tilstande, som breder sig til andre hustande omkring de krigende naboer. Jeg håber du får løst dine problemer med naboen, men er han typen der ikke kan se bjælken i sit eget øje, men splinten i dit, så bliver det jo nok op ad bakke....
Besvar