Scooter vil ikke starte

Her kan du altid skrive hvis du er i tvivle om hvilke forum du skal skrive i.
Brugeravatar
Johan
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 3
Tilmeldt: 23. november 2022 15:20
Scootere: Pgo hot 50. 2010

Scooter vil ikke starte

Ulæst indlæg af Johan »

hej med jer. Jeg har en Pgo Hot 50 fra 2010 som jeg har lidt problemer med.

Den gidder nemlig ikke at starte når det enten er koldt eller fugtigt. Den startede fint hele sommeren men nu hvor det er begyndt at blive koldere vil den ikke starte.
Tændrøret slår gnist og får benzin nok. Hvis jeg tager tændrøret ud og tører det med en klud og sprøgter WD40 ind i tændrørshætten starter den fint i alt slags vejr.

Hvis i en løsning på hvordan den kunne starte når det er koldt eller fugtigt uden at jeg behøver at tage tændrørshætten af hver gang så kune det værre fedt :thumbup: .
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1342
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Scooter vil ikke starte

Ulæst indlæg af Landbo »

Johan skrev: 23. november 2022 15:34 hej med jer. Jeg har en Pgo Hot 50 fra 2010 som jeg har lidt problemer med.

Den gidder nemlig ikke at starte når det enten er koldt eller fugtigt. Den startede fint hele sommeren men nu hvor det er begyndt at blive koldere vil den ikke starte.
Tændrøret slår gnist og får benzin nok. Hvis jeg tager tændrøret ud og tører det med en klud og sprøgter WD40 ind i tændrørshætten starter den fint i alt slags vejr.

Hvis i en løsning på hvordan den kunne starte når det er koldt eller fugtigt uden at jeg behøver at tage tændrørshætten af hver gang så kune det værre fedt :thumbup: .
Hvis det er tændrørshætten der er skyld i problemet, vil jeg absolut anbefale den udskiftes. Og du gør dig selv en stor tjeneste ved at bruge et silliconeprodukt som Pronto eller lignende i stedet for WD40.

Hilsen leif.
Brugeravatar
Johan
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 3
Tilmeldt: 23. november 2022 15:20
Scootere: Pgo hot 50. 2010

Re: Scooter vil ikke starte

Ulæst indlæg af Johan »

Tak for tippet jeg prøver det så snart jeg kan :thumbup:
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1255
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: Scooter vil ikke starte

Ulæst indlæg af Kymconørden »

Det kunne tyde på din choker er stået af?
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Scooter vil ikke starte

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Du kan prøve og fjerne tændrørskablet i begge ender og kigge om der er ir.
Skær en smule af enderne så de er friske og sørg for de har god forbindelse.
Kig ind i tændrørshætten og se om det er som det skal være. Der kan være en klips som skal tage fat i tændrørets gevind og metaldims der kan drejes ud med en skruetrækker. Måske det sidder løst eller klipsen mangler.

Du kan måle modstanden gennem tændrørshætten og tændrørskablet og tændrøret for at se om der er den rette modstand.
Og så med tændrøret i hætten kan du vrikke det og se om der er dårlig forbindelse.
Besvar