Side 1 af 1

Scooter vil ikke starte

: 23. november 2022 15:34
af Johan
hej med jer. Jeg har en Pgo Hot 50 fra 2010 som jeg har lidt problemer med.

Den gidder nemlig ikke at starte når det enten er koldt eller fugtigt. Den startede fint hele sommeren men nu hvor det er begyndt at blive koldere vil den ikke starte.
Tændrøret slår gnist og får benzin nok. Hvis jeg tager tændrøret ud og tører det med en klud og sprøgter WD40 ind i tændrørshætten starter den fint i alt slags vejr.

Hvis i en løsning på hvordan den kunne starte når det er koldt eller fugtigt uden at jeg behøver at tage tændrørshætten af hver gang så kune det værre fedt :thumbup: .

Re: Scooter vil ikke starte

: 23. november 2022 16:07
af Landbo
Johan skrev: 23. november 2022 15:34 hej med jer. Jeg har en Pgo Hot 50 fra 2010 som jeg har lidt problemer med.

Den gidder nemlig ikke at starte når det enten er koldt eller fugtigt. Den startede fint hele sommeren men nu hvor det er begyndt at blive koldere vil den ikke starte.
Tændrøret slår gnist og får benzin nok. Hvis jeg tager tændrøret ud og tører det med en klud og sprøgter WD40 ind i tændrørshætten starter den fint i alt slags vejr.

Hvis i en løsning på hvordan den kunne starte når det er koldt eller fugtigt uden at jeg behøver at tage tændrørshætten af hver gang så kune det værre fedt :thumbup: .
Hvis det er tændrørshætten der er skyld i problemet, vil jeg absolut anbefale den udskiftes. Og du gør dig selv en stor tjeneste ved at bruge et silliconeprodukt som Pronto eller lignende i stedet for WD40.

Hilsen leif.

Re: Scooter vil ikke starte

: 23. november 2022 18:04
af Johan
Tak for tippet jeg prøver det så snart jeg kan :thumbup:

Re: Scooter vil ikke starte

: 23. november 2022 20:04
af Kymconørden
Det kunne tyde på din choker er stået af?

Re: Scooter vil ikke starte

: 23. november 2022 22:37
af scootergrisen
Du kan prøve og fjerne tændrørskablet i begge ender og kigge om der er ir.
Skær en smule af enderne så de er friske og sørg for de har god forbindelse.
Kig ind i tændrørshætten og se om det er som det skal være. Der kan være en klips som skal tage fat i tændrørets gevind og metaldims der kan drejes ud med en skruetrækker. Måske det sidder løst eller klipsen mangler.

Du kan måle modstanden gennem tændrørshætten og tændrørskablet og tændrøret for at se om der er den rette modstand.
Og så med tændrøret i hætten kan du vrikke det og se om der er dårlig forbindelse.