Kabinescooter hvad skal jeg vælge

Her kan du altid skrive hvis du er i tvivle om hvilke forum du skal skrive i.
Brugeravatar
Annetteg
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 2
Tilmeldt: 7. november 2022 15:03

Kabinescooter hvad skal jeg vælge

Ulæst indlæg af Annetteg »

Hej :wave:
Jeg har brug for en kabinescooter :) Jeg har følgende krav:
* Stor/rummelig kabine
* Soltag, da der skal være lyst i kabinen
* Skal kunne køres uden kørekort, (må dog gerne kunne køre lidt mere end 30 km/t)
* Helst med ledlys.
* Rækkevidde betyder ikke så meget da jeg max kommer til at køre 35 km på en opladning.
Jeg har søgt nettet tyndt for info, og det eneste der sker er at jeg bliver mere og mere forsviret, så nu vil jeg gerne have hjælp..
Håber at I vil hjælpe mig lidt på vej Tak
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Kabinescooter hvad skal jeg vælge

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Hvor meget må den højst koste?

viewtopic.php?f=24&t=3307 er diverse billeder og links til emner hvor du kan se kabinescootere.
Så kan du udelukke dem du ikke vil have og se hvad der er tilbage.

Det kunne måske også have betydning for dig hvor forhandleren er i forhold til dig.
Ikke sikkert det er så sjovt at få lavet service hvis forhandleren kræver at det skal se ét sted langt væk fra dig.
Men der er vist nogen der kører rundt og laver service.

Selvom du ikke synes rækkevidde betyder så meget så er batteri/rækkevidde noget af det vigtigste i et elektrisk køretøj.
Det er en fordel hvis den har længere rækkevidde end hvad du har brug for.
Batteriet har bedst af ikke at blive afladt dybt mellem hver opladning.
Topfarten falder jo mere batteriet er afladt.
Rækkevidden bliver lavere jo mere brugt batteriet er.
Rækkevidden er lavere om vinteren.
Den rækkevidde der oplyses er gerne under optimale forhold.

Og så er det spørgsmålet om det skal være med bly-syre-batteri eller litiumbatteri.
Bly-syre-batteri er umiddelbart billigst.
Litiumbatteri er bedst. Men koster meget mere.
Hvis du kun skal have den i kort tid er det måske lidt spild af penge og købe litiumbatteri men hvis du nu har planer om at have den i mange år så ville litiumbatteri være bedst.

Dem uden kørekort er lille knallert. De må højst køre 30 km/t men kan være begrænset til 25 km/t.
Jo hurtigere du kører jo lavere rækkevidde får du.

Eventuelt spørg om du kan få en prøvetur i diverse modeller du er interesseret i eller i hvert fald prøv at sid i dem.
Så finder du måske hurtigt ud af hvilken model det ikke skal være eller skal være.
Brugeravatar
Annetteg
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 2
Tilmeldt: 7. november 2022 15:03

Re: Kabinescooter hvad skal jeg vælge

Ulæst indlæg af Annetteg »

Prisen har jeg ikke sat mig fast på, tak for meget god info :thumbup: Jeg tager lige et kik på den side på link til
Brugeravatar
rjskib
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 246
Tilmeldt: 30. januar 2020 13:20
Scootere: Fønix City Cabino2
Dream Bike (Bilka model)
Knallert Yingang LM50 Little Monster
Geografisk sted: Herning

Re: Kabinescooter hvad skal jeg vælge

Ulæst indlæg af rjskib »

Hej.

Vores kabinescooter burde kunne køre 60-70 km på en opladning (en Dream kabinescooter fra Bilka).
I virkelighedens verden, er det 37 km på en sommerdag og ca 28 km ved 10 grC. I frostvejr er rækkevidden ca 19 km.

Ofte er rækkevidden kun det halve, og lavere i frostvejr i forhold til sælgers opgivelser. Og som scootergrisen skriver, koster det på batteriernes levetid, hvis de køres i bund hver dag.

Hvis du får en prøvetur, så tag en GPS med på turen. Vores første kabinescooter kører kun 22 km/t, selvom der loves 28 km/t.

Hvis i orker det, er der meget information at hente på denne hjemmeside. Det er selvfølgelig mest om de problemer, vi er blevet udsat for.

//Jørgen
Besvar