Overpriser på reservedele her i landet.

Her kan du altid skrive hvis du er i tvivle om hvilke forum du skal skrive i.
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1342
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Overpriser på reservedele her i landet.

Ulæst indlæg af Landbo »

Sidste weekend gik styringen til vores brændekedel til de evige elektronik marker med et dæmpet puff. Fandt importørens hjemmeside og bestilte fluks en ny til ca kr 4000, selv om jeg fældede en tåre over prisen. :weeping:

Det blev torsdag og der var ikke ankommet nogen styring, så jeg kontaktede importøren for og høre hvor reservedelen blev af. Svaret jeg fik var at styringen var i restordre og kunne måske leveres sidst på måneden !!! :yikes:

Dorsk er det også at man ikke engang gider oplyse at styringen ikke var på lager på bestillings tidspunktet. :evil:

Satans også tænker en så og giver mig til og googler efter en styring. Minsandten, nede i Polen har man knap 150 stk af samme slags på lager til omgående levering. Det bedste er at prisen kun er 999 PLN, cirka små 1600 kr + fragt. Så der er nu en styring på vej til Thy. :thumbup:

Det er så held i uheld, at den danske importør er så dorsk ikke og have en styring på lager. :mrgreen:

Hilsen Leif.
Senest rettet af Landbo 16. september 2022 23:16, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
kokken
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 83
Tilmeldt: 15. august 2021 22:39
Scootere: Adly Thunderbike - 1998
Benelli 491 LC - 1999
Benelli 491 LC - 1999
Aprilia Amico - 1994
Adly jet 100 - 1997
Adly pista - 1997
Geografisk sted: København

Re: Overpriser på reservedele her i landet.

Ulæst indlæg af kokken »

Så lærte jeg 2 nye ord : brændekedel og dorsk :-)
Måtte google begge ord,og en brændekedel er nok det jeg troede,var en kakkelovn.
Dorsk har jeg aldrig hørt om.Det siger vi aldrig i Københavnstrup 😜
Krydser fingre for din Polske styring virker 🤞
Hilsen Peter
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1342
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Overpriser på reservedele her i landet.

Ulæst indlæg af Landbo »

kokken skrev: 16. september 2022 21:06 Så lærte jeg 2 nye ord : brændekedel og dorsk :-)
Måtte google begge ord,og en brændekedel er nok det jeg troede,var en kakkelovn.
Dorsk har jeg aldrig hørt om.Det siger vi aldrig i Københavnstrup 😜
Krydser fingre for din Polske styring virker 🤞
Hilsen Peter
Tnjae Peter, så har din research ej været grundig nok. En brændekedel afgiver sin varmen til vand på samme måde som et olie eller gasfyr mens en kakkel afgiver varmen til luften som strålevarme på samme måde som en brændeovn.

Ja ordet dorsk er nok nærmest det synonym vi indfødte brugte om de nys ankommende Kjøvenhavnstrupper til Thy-lejren ude i Frøstrup, i de gode gamle dage. :lol:

Naturligvis dutter den nye Polske styring da, den kommer fra nøjagtig samme sted som den originale for 15 år siden. ;)

Hilsen Leif.
Brugeravatar
kokken
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 83
Tilmeldt: 15. august 2021 22:39
Scootere: Adly Thunderbike - 1998
Benelli 491 LC - 1999
Benelli 491 LC - 1999
Aprilia Amico - 1994
Adly jet 100 - 1997
Adly pista - 1997
Geografisk sted: København

Re: Overpriser på reservedele her i landet.

Ulæst indlæg af kokken »

Så blev jeg da lidt klogere her lørdag aften ang. brændekedler :-)
Da jeg var i nordjylland sidst og skulle hente morgenbrød hos bageren fik jeg en lang næse.
Jeg bad om et rosenbrød og ekspedienten spurgte om jeg mente en "køvenhavner"
Jeg sagde ja tak og kom hjem med noget mystisk morgenbrød.
Jeg syntes hun var en "jysk tranlampe"
Leif,hvis du kommer forbi København,så kig forbi mig og smagt et rosenbrød og få en scootersnak.
Hilsen Peter
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1342
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Overpriser på reservedele her i landet.

Ulæst indlæg af Landbo »

kokken skrev: 17. september 2022 20:15 Så blev jeg da lidt klogere her lørdag aften ang. brændekedler :-)
Da jeg var i nordjylland sidst og skulle hente morgenbrød hos bageren fik jeg en lang næse.
Jeg bad om et rosenbrød og ekspedienten spurgte om jeg mente en "køvenhavner"
Jeg sagde ja tak og kom hjem med noget mystisk morgenbrød.
Jeg syntes hun var en "jysk tranlampe"
Leif,hvis du kommer forbi København,så kig forbi mig og smagt et rosenbrød og få en scootersnak.
Hilsen Peter
:yikes: :crazy: :lol:

Uden og være ekspert, mener jeg og vide at rosenbrød er noget vinersnask med glasur ovre i Kjøvenhavnstrup, mens det er gærbrød med glasur alle andre steder på kloden. :silent:

Hmm "tranlampe", vi andre er så af den mening at Kjøvenhavnernes mund generelt er langt i for deres hjerne. :lol:

Bør nok ikke begynde og underholde med jødekager, da det nu om dage er politisk ukorrekt på samme måde som en kæmpe eskimo og negerboller. :roll:

Jeg er vist blevet for gammel til og besøge et så uroligt sted som landets hovedstad, så ellers tak.

Hilsen Leif.
Besvar