Emhætte problem

Her kan du altid skrive hvis du er i tvivle om hvilke forum du skal skrive i.
Brugeravatar
SteenKolding
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 274
Tilmeldt: 10. maj 2016 18:21
Scootere: VGA Digita 50cc 2T årg. 2013
Sym Citycom 300i 300cc 4T årg. 2011

Emhætte problem

Ulæst indlæg af SteenKolding »

Min 22 år gamle Gram EFB90RFM Pollux emhætte virker kun engang imellem. Det gælder både de indbyggede lamper (2x20W halogen) og sug. Jeg har haft den nede og gennemgået 2 gange, og troede først det var en løs ledning i et stik. Men efter at have loddet stikket, og fejlen stadig kommer engang imellem, så må det jo være noget andet.

Nogle gange når jeg afbryder strømmen til emhætten i nogle minutter (slukker HPFI), så virker den igen en uges tid.

Og når den er død, og jeg trykker på knapperne på fronten, så kommer der nogle gange et svagt lys i knapperne. Altså som om der er lidt liv.

Jeg tænker at det enten er frontpanelet med knapperne eller strømforsyningen der er defekt.
Har I nogle bud? Og hvordan jeg kan fejlsøge med et multimeter? Jeg ville fx gerne vide om der er strøm i den netledning der går ind i emhætten. Jeg ved bare ikke hvordan jeg tjekker det.

En tilsvarende Siemens emhætte koster omkring 5000 kr. som jeg ikke lige vil ofre her og nu.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Emhætte problem

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Hvis du siger at der kommer lys når du trykker på knapperne på fronten så tænker jeg at problemet er der.
Du kunne prøve at rense ved tænd/sluk-knappen eller hvad der nu er der hvor du trykkede.
Hvis der har samlet sig en masse fedt så kunne det tænkes der er så meget modstand i kontakten at den ikke fungerer godt.
Besvar