Varmesat stempel PGO Hot 50

Her kan du altid skrive hvis du er i tvivle om hvilke forum du skal skrive i.
Brugeravatar
Gasso
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 14
Tilmeldt: 30. august 2022 15:24
Scootere: PGO HOT 50

Varmesat stempel PGO Hot 50

Ulæst indlæg af Gasso »

Har brug for lidt input. Min scooter gik pludselig i stå, og jeg har købt nyt stempel og cylinder.
Nu har jeg skilt motoren ad, og fundet ud af at stempel har varmesat sig. Stempel er ikke til at rykke, da det følger med cylinderen ud.... Er der nogen der kan komme med et godt tip til at få stemplet løsnet???? Hjælp!!
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3545
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Varmesat stempel PGO Hot 50

Ulæst indlæg af Jps »

Gasso skrev: 5. september 2022 20:23 Har brug for lidt input. Min scooter gik pludselig i stå, og jeg har købt nyt stempel og cylinder.
Nu har jeg skilt motoren ad, og fundet ud af at stempel har varmesat sig. Stempel er ikke til at rykke, da det følger med cylinderen ud.... Er der nogen der kan komme med et godt tip til at få stemplet løsnet???? Hjælp!!
Jeg brugte for det meste en gummihammer og en træklods, til at få banket cylinderen af stemplet. Men en almindelig hammer plus træklods, kan nok også bruges.
Brugeravatar
Gasso
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 14
Tilmeldt: 30. august 2022 15:24
Scootere: PGO HOT 50

Re: Varmesat stempel PGO Hot 50

Ulæst indlæg af Gasso »

Tak for det! Dvs træklodsen sættes på stemplet og så bankes der?
Hvis det ikke virker, kan jeg vel bruge en vinkelsliber??
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1364
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Varmesat stempel PGO Hot 50

Ulæst indlæg af Landbo »

Gasso skrev: 5. september 2022 21:58 Tak for det! Dvs træklodsen sættes på stemplet og så bankes der?
Hvis det ikke virker, kan jeg vel bruge en vinkelsliber??
Ja en vinkelsliber med en skæreskive er det merst skånsomme værktøj du kan bruge.

Hvis du vil slå stemplet ud skal du passe på ikke og ødelægge både lejer og krumtap når du slår ved hele tiden og sørge for at cylinderen er løftet så meget at krumtappen hele tiden ikke "er i bund.

Når du monterer det nye stempel/cylinder så start lige op med og bland 2% totaktsolie i benzinen du har i tanken og tilse motoren bruger det totaktsolie der svarer til 2% fra olietanken også.

2% svarer til 100 ml olie pr 5 liter benzin.

Pøj pøj, Leif.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3545
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Varmesat stempel PGO Hot 50

Ulæst indlæg af Jps »

Nej, træklodsen skal sættes mod cylinderen, så den kan bankes f stemplet.
Besvar