El-scoot

Her kan du altid skrive hvis du er i tvivle om hvilke forum du skal skrive i.
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1255
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

El-scoot

Ulæst indlæg af Kymconørden »

Tiden er på udflugt! Teslas Elon Musk viste os vejen til elektriske køretøjer. Med 300-500km på en opladning. Men hvad sker der for scooteren? Jeg kører selv en 45km per liter, uden at skulle køre med extra batterier, eller en benzin-drevet strøm-generator. Vent 5 år, så vil selv scooteren være klar til el-sjov.
Senest rettet af Kymconørden 12. august 2022 18:05, rettet i alt 1 gang.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: El-scoot

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Hvad skulle der ske om 5 år?
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1255
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: El-scoot

Ulæst indlæg af Kymconørden »

Vejen frem er El-drevede køretøjer, det kan vi vist alle blive enige om. Vi mangler bare manden der vil gøre det for scootere, som Musk gjorde det for biler. Bliver bare trist af at læse om El-maks-kilometer på 30-40 50 kilometer pr opladning, samt batterier der koster en bondegård. Mener bare at om 5 år er teknologien så meget længere fremme at det nok begynder at ligne noget. Overvejer selv el-kørsel, men som nuværende er det stadig lidt for ringe. Og så skal jeg alligevel have en benzin-generator klar i baragerummet? Vi er i en scooter-overgangstid, og det er spændende, men slet ikke på toppen, endnu.
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1255
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: El-scoot

Ulæst indlæg af Kymconørden »

Mener bare at se det an. Bor på Vestegnen, og har mange ture ind til byen. Det kunne slet ikke lade sig gøre med en af dagens El-scoootere. men om 5 år? Here we go!
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: El-scoot

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Det lyder som om det er Horace Luke og Matt Taylor med Gogoro du efterlyser.

Hvad er dine krav til rækkevidde og pris?
Kymconørden skrev: 6. august 2022 19:54 Bor på Vestegnen, og har mange ture ind til byen. Det kunne slet ikke lade sig gøre med en af dagens El-scoootere.
Hvorfor kan det ikke lade sig gøre?
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1342
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: El-scoot

Ulæst indlæg af Landbo »

Kymconørden skrev: 6. august 2022 19:33 Vejen frem er El-drevede køretøjer, det kan vi vist alle blive enige om. Vi mangler bare manden der vil gøre det for scootere, som Musk gjorde det for biler. Bliver bare trist af at læse om El-maks-kilometer på 30-40 50 kilometer pr opladning, samt batterier der koster en bondegård. Mener bare at om 5 år er teknologien så meget længere fremme at det nok begynder at ligne noget. Overvejer selv el-kørsel, men som nuværende er det stadig lidt for ringe. Og så skal jeg alligevel have en benzin-generator klar i baragerummet? Vi er i en scooter-overgangstid, og det er spændende, men slet ikke på toppen, endnu.
OH, bare vosses kunne køre hele 30 km på en opladning :mrgreen: , hvilket er ved og være 10 km mere end den kan i dag med små 4500 km på klokken. :weeping:

Jeg mere end tvivler på vi skal handle ved T Hansen, hvis dine ønsker skal opfyldes. :(

Hilsen Leif.
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1255
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: El-scoot

Ulæst indlæg af Kymconørden »

scootergrisen skrev: 6. august 2022 20:45 Det lyder som om det er Horace Luke og Matt Taylor med Gogoro du efterlyser.

Hvad er dine krav til rækkevidde og pris?
Kymconørden skrev: 6. august 2022 19:54 Bor på Vestegnen, og har mange ture ind til byen. Det kunne slet ikke lade sig gøre med en af dagens El-scoootere.
Hvorfor kan det ikke lade sig gøre?
Det er en smart ide med Swap and Go-standere hvor man på 5 sekunder, kan udskifte sit trætte batteri til et friskt. Hvis disse standere stod på hvert gadehjørne, og alt var standardiseret, ville det være værd at overveje. Men det gør de ikke, endnu.

Jamen, jeg er jo vant til at en fuld tank (5 liter) giver mig 200km rækkevidde, så alt under vil jo faktisk være en begrænsning. I det daglige med besøg, job mm, ville ca 60 km lige kunne gøre det. Men hvordan besøger jeg så Camping-familien 100 km væk?

Det er bestemt en spændende og interessant tid, med overgangen fra benzin til el. Igen, Tesla viste os at det kan lade sig gøre, vi mangler bare at få scooter-verden helt med.
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1255
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: El-scoot

Ulæst indlæg af Kymconørden »

Landbo skrev: 6. august 2022 21:10
OH, bare vosses kunne køre hele 30 km på en opladning :mrgreen: , hvilket er ved og være 10 km mere end den kan i dag med små 4500 km på klokken. :weeping:

Jeg mere end tvivler på vi skal handle ved T Hansen, hvis dine ønsker skal opfyldes. :(

Hilsen Leif.
Av, det var godt nok ikke meget rækkevidde. Og den tager vel stadig timevis at oplade? Så ladetid/køretid er helt ude i skoven?
Det er også et sted det halter med mange El-scoots. Ladetiden. Der er et stykke vej endnu.
Men ha tålmodighed, det skal nok komme..
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: El-scoot

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Og hvad krav har du til prisen?
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1255
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: El-scoot

Ulæst indlæg af Kymconørden »

Skulle jeg udskifte den benzin-slugende scooter, bør det kunne gøres for max 10.000.-? For den pris kunne jeg købe 4 brugte benzin scootere, sætte en i stand, og sælge resten, eller få en spritny mærkevare-spare-model. At give flere tusinde mere, for en rækkevidde på langt under halvdelen, er lidt svært at sluge. :thumbdown:
Og et lille regnestykke: Med dagens benzin-priser, koster det mig ca 80.- at påfylde 200km rækkevidde på tanken. Det er 40 øre kr per kilometer. Er det billigere med el-drift? Og hvad er det egentlig der fyldes på batterierne, grøn energi, eller sort energi? Ja, jeg er ikke så grøn som jer andre, endnu.
Men igen, spændende overgangs-tid til el-drift. og en skønne dag er jeg med på den. (5 år).
Besvar