KTM Starter ikke

Her kan du altid skrive hvis du er i tvivle om hvilke forum du skal skrive i.
Brugeravatar
Sebsatian Jensen
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 1
Tilmeldt: 9. juli 2022 12:36
Scootere: Yamaha Jog R
KTM Okay

KTM Starter ikke

Ulæst indlæg af Sebsatian Jensen »

Har skaffet mig en KTM Okay men den gider bare ikke og starte

Har renset karburator 5 gange og indstillet tænding op til flere gange

Den for benzin, den gnister og der er masser af Kompression(8 bar)

Og ja den gnister den rigtige farve

Har tænkt på om det kunne være simmeringen over i gearing siden men inden jeg skiller det hele fra hinanden er der så andre ting som kunne forhindre den i at starte
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: KTM Starter ikke

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Snak med tidligere ejer. Kan være vedkommende lige hvad hvordan den skal startes. Eller ved hvad problemer den har.
Har du stået stille meget længe?

Hvad med at hælde en skefuld olie i tændrørshullet så stempelringene bliver smurt og giver bedre kompression.
Eller tage topstykket af og tjekke at alt er godt og smurt og krumtapakslen drejer som den skal.

Drej forskelligt på gashåndtaget mens du prøver at starte motoren og lyt om det hjælper.

Ikke sikkert der som sådan er noget i vejen så hvis ellers du tror det hele er fint så kan du prøve at blive ved. Vente noget tid og prøve igen osv.
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1342
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: KTM Starter ikke

Ulæst indlæg af Landbo »

Sebsatian Jensen skrev: 9. juli 2022 12:39 Har skaffet mig en KTM Okay men den gider bare ikke og starte

Har renset karburator 5 gange og indstillet tænding op til flere gange

Den for benzin, den gnister og der er masser af Kompression(8 bar)

Og ja den gnister den rigtige farve

Har tænkt på om det kunne være simmeringen over i gearing siden men inden jeg skiller det hele fra hinanden er der så andre ting som kunne forhindre den i at starte
Det første jeg tænker på er om der overhovedet er nogen form for liv i motoren (enkelt put eller knald) ?

Og du har også prøvet med et andet tændrør/tændrørshætte/tændspole ? - Det er nemlig ikke sikkert der kommer gnist når der er kompression i cylinderen.

Selv om simmerringen ind til koblingen er utæt eller ligefrem mangler, skal motoren alligevel godt kunne starte et kort øjeblik hvis du drypper nogle få ml benzin ned på stemplet gennem tændrørshullet. - Kan den ikke det ligger fejlen helt klart i tænding/tændrør.

Prøv lige og lav ovenstående test inden du begynder og atomisere. ;)

Hilsen Leif.
Besvar