Universalstrips

Her kan du altid skrive hvis du er i tvivle om hvilke forum du skal skrive i.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11154
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Universalstrips

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Universalstrips af nylon.
25,- kroner i aldi i øjeblikket.
De ser ud til at være i god kvalitet men der står godt nok det er til engangsbrug indendørs og monteringstemperatur min. -10 grader celsius.
universalstrips_1.jpg
universalstrips_2.jpg
universalstrips_3.jpg
universalstrips_4.jpg
universalstrips_5.jpg
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1255
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: Universalstrips

Ulæst indlæg af Kymconørden »

Strips er geniale :thumbup: Til at holde, fæstne og spænde ting sammen. Fik min første pose fra HaraldNyborg, får nogle år siden, og har brugt dem flittigt lige siden. Kabler, ledninger og meget andet. Når først man har lært dem at kende, er der ingen vej tilbage. Har altid en bunke af dem med i scooteren. Fx på en tur, knak fjederen til center-støttebenet der så skrabede hen ad vejen. Et par strips, i forlængelse, og jeg kunne binde det op/fast igen, og køre videre :thumbup:
De er selvfølgelig mest fleksible i varme, og spænder bedre, men kan snildt holde til frost, når først de er spændt fast.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11154
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Universalstrips

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Synes flere gange jeg har oplevet dårlige strips der knækker i koldt vejr når man spænder dem men der står godt nok også at det minimum skal være -10 grader celsius ved montering på de nye jeg har købt.

Vil gerne have ligesom de to tykke størrelser hvor de kan justeres og tages af og genbruges i stedet for det er engangsbrug.
Men synes aldrig jeg ser dem i de butikker jeg kommer i.

Her er nogle og til lavere temperatur (Minimum Operating Temperature -40°C)
https://uk.rs-online.com/web/p/cable-ties/4512923
https://uk.rs-online.com/web/p/cable-ties/0549886
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1255
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: Universalstrips

Ulæst indlæg af Kymconørden »

Ja, at spænde dem i hård frost, så er de er skrøbelige. Selvfølgelig de helt tynde. Jeg tar dem evt ind i varmen, inden de skal bruges i frostvejr.
Med en pris på 25.- for 250 strips, klipper jeg dem gerne af, hvis noget er gået galt. De koster jo nærmest gratis. Klip, næste. Jeg har en hel pose :!:
Når de er monteret, holder de tilsynladende til alle temperaturer.
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1255
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: Universalstrips

Ulæst indlæg af Kymconørden »

scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11154
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Universalstrips

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg prøvede at lægge nogle i fryseren og så tog dem ud og spændte dem hurtigt for at se om de knækkede men det gjorde de ikke.

https://www.harald-nyborg.dk/branford-k ... mm-150-pak står at det både er nylon og vinyl.
Materialet er af høj kvalitet og fremstillet af silikone- og halogenfri nylon, der sikre at binderne ikke knækker unødigt.
Temperatur: -40° til 85°C.
[...]
Materiale: Halogenfri og silikonefri (UL62275).
[...]
Silikone- og halogenfri nylon
[...]
Materiale: Vinyl
Indendørs/Udendørs: Udendørs
Dem jeg købte er nylon (PA66).

Gad vide hvorfor mine er til indendørsbrug og min. -10 grader celsius og dem du linker til er "-40° til 85°C" selvom der godt nok bare står "Temperatur".

Der er ret detaljerne oplysninger med på papiret til dem jeg købte.

Gad vide om det har betydning at de er gennemsigtige eller sorte.

Så nu fik jeg brugt min første strips til noget. Fastholdelse af batterikabel.
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1255
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: Universalstrips

Ulæst indlæg af Kymconørden »

Sjovt forsøg med fryseren. Så de virker altså selv i hård frost.
Har også en pose med de hvide, og mener at de er lidt svagere end de sorte, som er nylon, der er mere stive i det.
Vinyl lyder spøjst. Det man laver blød gulvbelægning af. Måske det er forskelen på bruger-temperaturen?
Fedt, så har du fæstnet din første strip. Det bliver garanteret ikke den sidste!
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11154
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Universalstrips

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Nu var min termostat nok ikke på det koldeste så ved ikke helt hvor koldt det var. Kunne være jeg skulle have gjort det inde i fryseren med handsker på i stedet for at tage dem ud.
Men det måske også mere hvis de er gamle at de knækker.

Nej bliver nok ikke den sidste.
Men jeg er nok mere til genbrug med strips der kan justeres/åbne/lukkes mange gange.
Og hvor man ikke skal klippe enden af. Det ville være bedre hvis enden gik rundt om sig selv igen.

Bruger nogle gange en stiv wire med isolering til at gøre noget i samme stil som strips.
Det har jeg brugt til mange ting.
Kan være jeg laver et emne om det til inspiration.
Brugeravatar
kokken
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 83
Tilmeldt: 15. august 2021 22:39
Scootere: Adly Thunderbike - 1998
Benelli 491 LC - 1999
Benelli 491 LC - 1999
Aprilia Amico - 1994
Adly jet 100 - 1997
Adly pista - 1997
Geografisk sted: København

Re: Universalstrips

Ulæst indlæg af kokken »

Kabelstrips er en god opfindelse.Jeg har brugt den meget gennem mit arbejde med udendørs antenne installationer.Skal installationen være holdbar,skal der bruges sorte strips som er uv bestandige.De billige hvide strips tåler ikke sollys og bliver hurtigt møre og sprænger.Så ofre 10 kr. mere og køb nogle uv bestandige sorte strips som også er mere holdbare generelt.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11154
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Universalstrips

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Udover dem jeg købte var der også sorte og grønne.
Men tænkte de da vel er de samme bortset fra farve.
Nu er papieret foldet sammen inde i pakken så ikke sikkert jeg kan læse det men kan prøve at kigge i butikken igen om der står noget andet på papieret med de sorte og grønne.
Besvar