El scooter

Her kan du altid skrive hvis du er i tvivle om hvilke forum du skal skrive i.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3545
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: El scooter

Ulæst indlæg af Jps »

Batteripakken koster typisk 6.000 kr, så så mange gange bliver det nu heller ikke ;). Forvent at batteripakken holder max 2 år (det gjorde mine batterier).
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1364
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: El scooter

Ulæst indlæg af Landbo »

Julius5953 skrev: 18. marts 2022 01:30 Det lyder besværligt og meget dyrt. Men teknologi er der nok bare ikke endnu. Men el bilerne er da godt nok nået langt, har vel set den nye Tesla plage?
Jo teknologien er der godt nok, men det er nok begrænset hvor mange penge folk vil betale for et tohjulet køretøj. Derfor er det i bund og grund et spørgsmål om penge.

Hilsen Leif.
Brugeravatar
GYS
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 405
Tilmeldt: 20. september 2012 00:25
Scootere: Yamasaki GYS
Motorcykel: Duke 200

Re: El scooter

Ulæst indlæg af GYS »

Hvis det er en 30'er, så overvej eventuelt i stedet en el-cykel - her er lovligt, at sætte en trailer på, det må du ikke på en scooter. Til f.eks. indkøb, er en el-cykel derfor bedre end en scooter. På en el-cykel kan du udskifte batterierne.

Sikkerhedsmæssigt, tror jeg en scooter er bedst - også fordi at føreren normalt har bedre tøj og hjelm, og hastigheden er den samme. Med hensyn til komfort, syntes jeg en scooter er bedst. Jeg vil nok selv vælge en scooter, fordi jeg er vandt til blink mv. på scooter, mens jeg ikke er god til at række hånden ud på en cykel. Vælger du en scooter, så hæld noget punkteringsbeskyttelse i dækkene, slime, OKO eller lign. Dæk punkterer hurtigt på cykelstien, for den er affaldscontaineren for kørebanen.

En 45 scooter, syntes jeg kører for langsom i trafikken. Jeg har en benzin knallert 45 der kan tunes via CDI'en til ca. 56-57 km/t og indstilles til en meget præcis hastighed (det er en knallert med kæde og gear, så derfor er hastigheden præcis). Dette er det bedste valg for en 45'er at køre ca. 54-56 km/t. Ellers køres for langsomt i forhold til bilerne, og de laver ulovlige overhalinger, tætkørsel, og meget andet. En hastighed på 55 km/t vises normalt som ca. 60 km/t på bilens km tæller, og det kan de leve med, mens 45 ikke accepteres.

Syntes at t-hansens GEV1000 har en fornuftig pris, men ved ikke hvordan kvaliteten er. https://scootergrisen.org/forum/viewtopic.php?t=3894
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11153
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: El scooter

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Måske det slet ikke er dyrt med batterierne.
Måske vi får det vi betaler for.
Men at det er en ny måde at tænke på.

Strømforbruget vælger du selv (med farthåndtaget).

Med aftagelige batterier synes jeg ikke det er noget problem med at "holde på nået mere strøm".
Du køber bare det antal batterier du har brug for.
Så sælges køretøjet måske med 1 batteri som standard og dem der har brug for det kan købe ekstra batterier efter behov.
Brugeravatar
Cis
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 165
Tilmeldt: 4. januar 2022 00:13

Re: El scooter

Ulæst indlæg af Cis »

Jps skrev: 21. marts 2022 17:05 Batteripakken koster typisk 6.000 kr, så så mange gange bliver det nu heller ikke ;). Forvent at batteripakken holder max 2 år (det gjorde mine batterier).
En blybaseret batteripakke i samme størrelse som den originale, kan købes noget billigere, hvis man bruger lidt tid på at søge på dem, og selv til den pris du nævner, så er der jo penge til 3 udskiftninger.

Og hvis man passer på batterierne, så holder de altså noget mere end 2 år, før de har tabt så meget kapacitet, at de skal udskiftes, men det ved Landbo meget mere om...

Man kan også vælge et kraftigere Bateka lithium batteri, på 60v 60AH, det koster lidt under kr 14.000,- og bliver leveret med 4 år garanti, og hvis det kan klare over 4000 opladninger, som de skriver, så holder det formentlig scooterens levetid ud, eller så længe, at der til den tid, er kommet meget billigere og bedre batterier...

https://probatrep.dk/kabinescooter-batterier
Brugeravatar
Julius5953
3. Rang
3. Rang
Indlæg: 22
Tilmeldt: 21. februar 2022 03:28
Scootere: Pgo bigmax
Gilera Dna
Yamaha Aerox
Yamaha Aerox

Re: El scooter

Ulæst indlæg af Julius5953 »

6 tusind for batterier er det ikke dyrt, er det i mine øjne. Men i har nok flere penge ind jeg har så.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3545
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: El scooter

Ulæst indlæg af Jps »

Julius5953 skrev: 23. marts 2022 21:47 6 tusind for batterier er det ikke dyrt, er det i mine øjne. Men i har nok flere penge ind jeg har så.
Det er normalprisen, når der er 6 stk's i pakken. Vil du ha' Lithiumbatterier, så det dobbelt op på prisen, men de skulle så også holde en del længere, end blybatterierne.
Brugeravatar
Julius5953
3. Rang
3. Rang
Indlæg: 22
Tilmeldt: 21. februar 2022 03:28
Scootere: Pgo bigmax
Gilera Dna
Yamaha Aerox
Yamaha Aerox

Re: El scooter

Ulæst indlæg af Julius5953 »

Du kan få meget 2 takt scooter for de penge batterier koster og tun til
Besvar