Vga scooter

Her kan du altid skrive hvis du er i tvivle om hvilke forum du skal skrive i.
Brugeravatar
Soeren
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 2
Tilmeldt: 6. januar 2022 12:42
Scootere: Puch maxi
Vga euro 4

Vga scooter

Ulæst indlæg af Soeren »

Hej
Jeg har en vga scooter euro 4, 4 takt fra 2019 der ikke starter, den har gnist og den får benzin, jeg har også skiftet alt benzin på den. Min søn prøvede selv at lave noget på den, hvilket gjorde han fik skilt stikket til start relæ og til sensor der sidder på bremse håndtag, han fik selv sat sensor til håndtag på igen, og kunne efterfølgende starte med kickstart, men ledningen var ikke samlet ordentligt, og pga af den lyse forbindelse kørte den dårligt, og ledningen blev afbrudt mens han kørte, og nu kan jeg simpelthen ikke få liv i den igen,,nogen gode råd ? Erfaringer ?
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Vga scooter

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Hvilken VGA model?

Du kan teste om bremsekontakterne virker ved at bevæge bremsegrebene ind og ud og kigge om bremselyset tænder og slukker.
En af bremsekontakterne skal være aktiveret før man kan bruge starterrelæet.

Så det kan du jo starte med at lave så bremsekontakter/startrelæ virker korrekt så du kan bruge elstarteren.

Når først motoren er startet så tror jeg det er uden betydning for motoren om bremsekontakterne ikke har forbindelse, har forbindelse eller har løs forbindelse.

Så der er sikkert noget andet i vejen.

Hvis du har mulighed for det så kunne du opbevare scooteren i opvarmet lokale nu hvor der kan være frost og se om det hjælper.

Men prøv lidt forskelligt og skrive mere.

Hvis du siger der er problemer med nogle ledninger så er der måske flere ledninger der er problemer med.

Hvis motoren har problemer med at starte så kør med elstarteren og lyt til motoren og drej gashåndtaget langsomt og lyt og den er ved at starter når du holder gashåndtaget på en bestemt måde.
Og prøv at pump på gashåndtaget. Slip helt og drej en smule og slip og drej også. Der kan være en accelerationspumpe på karburatoren som så sprøjter lidt ekstra benzin ind når du gør sådan.
Og prøv med kickstarteren der kan du måske sparke motoren bedre i gang.
Brugeravatar
Soeren
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 2
Tilmeldt: 6. januar 2022 12:42
Scootere: Puch maxi
Vga euro 4

Re: Vga scooter

Ulæst indlæg af Soeren »

Det er en vga explora …bremse kontakten virker fint, den afbryder gnisten når man ikke holder den inde, og så snart man aktivere bremsen får man gnist igen…jeg tror starter relæet er gået, men det underlige er at k start pludselig heller ikke virker…motoren er bare helt død
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Vga scooter

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Det lyder forkert at du med bremsekontakten kan vælge om tændrøret har gnist eller ej.
Tjek om det sker med begge bremsekontakter eller kun den ene.
Afmonter deres ledninger og prøv forskellen.
Hvis du kan høre at startermotoren drejer når du bremser og trykker på elstartknappen så virker starterrelæet.
Besvar