gpo trx3

Her kan du altid skrive hvis du er i tvivle om hvilke forum du skal skrive i.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: gpo trx3

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Det er lidt forskelligt afhængig af hvad det er for et batteri:
https://scootergrisen.org/scooterhjemme ... ktrisk.php

Er det mere end 3 år gammelt ville jeg nok bare købe et nyt vedligeholdelsesfrit batteri.
Brugeravatar
Pouljames
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 11
Tilmeldt: 29. august 2021 10:17
Scootere: Pgo trx3

Re: gpo trx3

Ulæst indlæg af Pouljames »

kan det være sådan at startlampen ikke lyser fordi spændingen er for lav ?
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: gpo trx3

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Du kalder den startlampen.
I en brugermanualen kaldes den "Kontrollampe for motorafbrydelse".
Jeg kan ikke engang se hvad der står på lampen på billederne så måske du kan uploade nogle billeder hvor man kan se det tydeligt.

Ser ud til at den lyser når ENGINE STOP-kontakten er indstillet til OFF og at den får strøm fra batteriet.
Så ja hvis batteriet er afladt eller mangler så vil den så nok ikke lyse efter hvad jeg kan se.

Efter hvad jeg kan forstå kan du ikke starte motoren hvis lampen lyser men kun hvis den ikke lyser.
Brugeravatar
Pouljames
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 11
Tilmeldt: 29. august 2021 10:17
Scootere: Pgo trx3

Re: gpo trx3

Ulæst indlæg af Pouljames »

BilledeJeg har skiftet batteri. Jeg har adskilt forskjold og styrskjold. Jeg har checket alle de samlinger jeg kan for ir.
Der må være en forbindelse mellem "powerlampen" og starteren som ikke tænder undtagen den er off.
Jeg har checket vaccumpumpen den virker fint.
Vedhæftede filer
P1040343.JPG
P1040344.JPG
P1040341.JPG
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: gpo trx3

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Ledningerne til bremsekontakten ved venstre håndtag er ikke tilsluttet.
Hvis du kan få startermotoren til at køre så er der jo nok ikke noget problem der under instrumentpanelet.
Så kan du tjekke om pickupen giver signal til CDI-boksen.
Pickupen er ved generatoren og har blå-gul ledning. Tjek ledningen ved pickup og CDI-boks og se om der er ir.
Pickupen bliver kortsluttet til stel når ENGINE STOP-kontakten er indstilllet til OFF.
Når ENGINE STOP-kontakten er indstilllet til RUN så skal pickupen give signal til CDI-boksen.

Det kan du eventuelt måle med et voltmeter på vekselstrøm mellem pickup og stel.
Brugeravatar
Pouljames
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 11
Tilmeldt: 29. august 2021 10:17
Scootere: Pgo trx3

Re: gpo trx3

Ulæst indlæg af Pouljames »

Bremse kontakten på venstre side er ikke koblet ind fordi der er fodbremse. De andre ting vil jeg undersøge. Tak for dit svar !!
Brugeravatar
Pouljames
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 11
Tilmeldt: 29. august 2021 10:17
Scootere: Pgo trx3

Re: gpo trx3

Ulæst indlæg af Pouljames »

Jeg har været taknemmelig for alt den vejledning jeg har fået.
Problemet overstiger hvad jeg kan og har råd til, så jeg beslutter mig nok for at sælge knallerten.

Hvad kan man få for sådan et apparat, med den fejl ?

Den er fra 2008 og kører let 40 km/ time.
tak
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: gpo trx3

Ulæst indlæg af Jps »

Pouljames skrev: 6. februar 2022 15:51 Jeg har været taknemmelig for alt den vejledning jeg har fået.
Problemet overstiger hvad jeg kan og har råd til, så jeg beslutter mig nok for at sælge knallerten.

Hvad kan man få for sådan et apparat, med den fejl ?

Den er fra 2008 og kører let 40 km/ time.
tak
Det kan ikke koste ret meget, hvis det bare er en el/ledningsfejl. En 14 år gammel TR3, kan ikke være ret meget værd. Mit gæt er 5-8.000 kr alt efter stand og kilometer på tælleren.
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1340
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: gpo trx3

Ulæst indlæg af Landbo »

Pouljames skrev: 6. februar 2022 15:51 Jeg har været taknemmelig for alt den vejledning jeg har fået.
Problemet overstiger hvad jeg kan og har råd til, så jeg beslutter mig nok for at sælge knallerten.

Hvad kan man få for sådan et apparat, med den fejl ?

Den er fra 2008 og kører let 40 km/ time.
tak
Har lige siddet og gennemlæst tråden. Hvis der ikke kommer benzin ned i karburatoren vil din knallert ikke starte. Du kan prøve og hælde 10 dråber benzin ned i hullet hvor tændrøret er monteret, så skulle motoren gerne kunne slå et par "prutter". Vil den gerne det, hvad jeg forventer når der er gnist på tændrøret, ved du det er et brændstofproblem. Det første jeg ville mistænke er slangen nede fra studsen ved karburatoren og op til benzinhanen under tanken. Er slangen utæt eller er faldet af et af de nævnte steder kommer der ikke brændstof ned til karburatoren. Alternativt kan et eventuelt benzinfilter po slangen mellem tank og karburator være tilstoppet eller selve karburatoren er beskidt og trænger rensning.

Gider ikke og blive upopulær ved og spørge om der er benzin nok i tanken, omend det før er set! :mrgreen:

Hilsen Leif.
Besvar