Scooter går ud når varm

Her kan du altid skrive hvis du er i tvivle om hvilke forum du skal skrive i.
Brugeravatar
knudlind
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 9
Tilmeldt: 10. august 2021 23:45

Re: Scooter går ud når varm

Ulæst indlæg af knudlind »

Jeg har måske fundet fejlen som du påpeger. for ja, der var et lille hul i benzindækslet. DEt har jeg renset, men jeg synes ikke rigtig der var noget is skidt i det. Jeg har kørt en lang tur uden benzindæksel og her var der ingen problemer. Så noget tyder på det er dækslet der er for tæt og der så bliver undertryk i tanken og benzinen der med ikke kan komme ud. Nu har jeg sat dækslet på igen og ser hvad der sker i morgen. Planen er, at hvis scooteren begynder at ville gå ud, så prøver jeg at fjerne dækslet og se om det hjælper.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Scooter går ud når varm

Ulæst indlæg af scootergrisen »

https://goparts.eu/nl/genuine-oem/peuge ... /fuel-tank er der benzinfilter (18).
Der er vist en si på benzinhanen inde i benzintanken men kan være benzinfilteret filtrerer bedre.
Brugeravatar
knudlind
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 9
Tilmeldt: 10. august 2021 23:45

Re: Scooter går ud når varm

Ulæst indlæg af knudlind »

Så du tænker, jeg kunne prøve at montere et benzinfilter på benzinslangen og så se om det ændrer noget i forhold til at den går ud eller hvad?
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Scooter går ud når varm

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Den kommer ikke til at gå mindre ud bare af at sætte benzinfilter på.
Men hvis du har kørt uden benzinfilter så kunne der jo havde kommet snavs i karburatoren.
Lav det som originalt hvordan end det er.
Du kunne også prøve at kigge ind i benzintanken og se om der eventuelt er rust.
Er det en manuel benzinhane hvor du selv skal åbne og lukke?
I manualen ser det ud til den også har en reservetank indstilling så den kunne du prøve for at se om det hjælper.
Hvis det var en automatisk benzinhane med gummimembran og Peugeout Buxy er en gammel model så der er vel chance for at gummiet er dårligt.
Brugeravatar
knudlind
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 9
Tilmeldt: 10. august 2021 23:45

Re: Scooter går ud når varm

Ulæst indlæg af knudlind »

Jeg har indtil videre fundet frem til at der bliver undertryk i tanken. Det hjælper at løsne dækslet og spå skrue det på igen. Jeg overvejer at bore det lille hul/ventilen i dækslet en anelse større for at skabe nemmere "gennemtræk"
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Scooter går ud når varm

Ulæst indlæg af scootergrisen »

På min scooter havde jeg problem med benzinhanen der af og til ikke ville lade benzinen komme igennem.
Så hvis jeg lavede nogle kraftige sug i vakuumslangen så kunne jeg få den til at virke i noget tid igen.
Gætter på det var problemer med gummimembranen.
Men fik aldrig skilt min ad.
Besvar