ned drossle en vga scooter

Her kan du altid skrive hvis du er i tvivle om hvilke forum du skal skrive i.
Brugeravatar
Rene Wienecke
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 2
Tilmeldt: 22. juni 2021 16:24
Scootere: vga Tres- 60v 20 ah 25 km

ned drossle en vga scooter

Ulæst indlæg af Rene Wienecke »

hej , jeg er en ældre herre på 67 år som har købt en scooter vga tres 60v 20ah årgang 2017, den køre 25 km i time, men når jeg skal ud med min hund vil jeg gerne sænke hastigheden til max 15 km, jeg har talt med T Hansen , og svaret er boke en tid , det koster 480 kr, så er der en herinde det kan give et svar ;) hvordan gør man, i henhold til bruger manual er det nemt og hurtigt, men der står ikke hvordan
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: ned drossle en vga scooter

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg har ikke adgang til en VGA Tres så jeg kunne undersøge det.
Men f.eks. på min VGA Vax der er et stik med 3 ledninger forrest på scooteren under frontskjoldet hvor der kan tilsluttes en kontakt med 3 indstillinger.
Så kan man køre med 3 forskellige tophastigheder. Dog ikke sikkert 15 km/t er en af dem.
Måske der er noget lignende på din model.
Jeg har skrevet om det i viewtopic.php?p=25425#p25425
Hvis du vil undersøge det kan du åbne ind til fronten af køretøjet/styret hvor ledninger er og se om du f.eks. kan finde et ubrugt stik med 3 ledninger der ikke er tilsluttet noget.
Det er nok samme sted som stikket til farthåndtaget.
Du kan også kigge på stikkene ved controlleren. Den er vist helt bagerst på køretøjet.
UGBEST_Tres_I_II_III.jpg
UGBEST_Tres_I_II_III.jpg (50.87 KiB) Vist 2617 gange
vga_vax_2019_ledningsnet_6.jpg
vga_vax_2019_ledningsnet_6.jpg (59.22 KiB) Vist 2617 gange
Controller ny type_1.jpg
Brugeravatar
Rene Wienecke
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 2
Tilmeldt: 22. juni 2021 16:24
Scootere: vga Tres- 60v 20 ah 25 km

Re: ned drossle en vga scooter

Ulæst indlæg af Rene Wienecke »

hej tak for svaret, men TH skriver i bruge manual at det er nemt og hurtigt, men hvis jeg skal til at skrue maskinen fra hinanden og så skal jeg " flytte" ledninger, så er jeg ikke med , troede det var en knap omskifter, men tak for hjælpen
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: ned drossle en vga scooter

Ulæst indlæg af scootergrisen »

I hvilken brugermanual står det og på hvilken side?
Jeg har to brugermanualer til den men kan ikke finde hverken "hurtigt" eller "nemt" i dem.

Det er en knapomskifter. Den er bare ikke monteret af en eller anden grund.
Min scooter er i stand til at køre baglæns men der er heller ikke monteret nogen knap til det.
Besvar