Husk at afmelde nummerpladen

Her kan du altid skrive hvis du er i tvivle om hvilke forum du skal skrive i.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Husk at afmelde nummerpladen

Ulæst indlæg af Jps »

Det kan blive dyrt, ikke at huske det:

Dyr scooter
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Husk at afmelde nummerpladen

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Prøvede at undersøge det ...
Du afmelder dit køretøj ved at aflevere nummerpladerne hos en nummerpladeoperatør eller til en af Motorstyrelsens ekspeditioner, som giver dig en kvittering for, at nummerpladerne er afmeldt.

Hvis du mangler alle nummerplader til køretøjet eller den ene fra et sæt, kan du kun afmelde dit køretøj hos Motorstyrelsen.
Motorekspeditionerne er midlertidigt lukket for personligt fremmøde
Motorstyrelsen har 4 motorekspeditioner i Aalborg, Aarhus, Odense og Høje Taastrup.
Det koster 60 kr. at afmelde køretøjet hos os i Motorstyrelsen. Nummerpladeoperatører fastsætter deres egen pris.
Telefonopkald til motorekspedition:
"Vi arbejder med i øjeblikket på at forbedre vores service ... [bla bla bla noget om at deltage i en undersøgelse ... frivilligt]"
"Ventetiden er i øjeblikket ... 16 minutter"
Spurgte om hvad man gjorde hvis man ikke har nummerpladen og motorekspiditionerne er midlertidigt lukket.
Så skulle man bare logge ind med menid og gøre det.
Og hvis man ikke har det ...
Så gå på borgerservice ...
Og hvis man ikke har det ...
Så gå på borgerservice ...
Og hvis man ikke har det ...
Så gå på borgerservice ...
Og hvis man ikke har det ...
Så gå på borgerservice ...
Og hvis man ikke har det ...
Så gå på borgerservice ...
Og hvis man ikke har det ...
Så gå på borgerservice ...
.......... efter at have spurgt mange gange om hvilke andre muligheder der er og telefonisten siger hun vil stoppe samtalen og åbenbart føler at mine spørgsmål er helt urimelige og hun heller ikke vil lade mig snakke med en anden person og jeg må fortælle hende at det er hendes arbejde så får jeg at vide at der også er mulighed for at sende et brev til følgende adresse ... hvor efter de så vil skrive tilbage ... med eboks.
Jeg spørger hvad deres e-mailadresse er og der sagde hun vist nok at de ikke har nogen.

Brev til:
Motorstyrelsen
Nykøbingvej 76
Bygning 45
4990 Sakskøbing
Efter opkaldet fik jeg en uønsket SMS (som åbenbart ikke kan besvares) med teksten "De talte med en medarbejder i Motorstyrelsen [...] Fortæl os om din oplevelse [...]" og link.

Det er ligesom en opskrift på at stjæle.
Lav et system der tvinger folk til at bruge det.
Tving dem til at betale et eller andet de ikke har bestilt.
Hvis de vil ud af systemet så koster det ekstra.
Hold dem i systemet hvis ikke de betaler og få dem til at betale endnu mere.
Skriv hvordan de kan betale bøden.
Opret en hjemmeside der fortæller hvordan folk gør. Skriv at det desværre ikke kan lade sig gøre i øjeblikket.
Hav en meget begrænset telefontid.
Når folk ringer så sæt dem i kø og henvis igen og igen til at de skal bruge hjemmesiden mens de venter for at minde folk om hvor dumme de er fordi de ringer.
Gør det så besværligt at bruge hjemmesiden som muligt. Fortæl folk at de kan prøve en PC eller en anden browser hvis ikke hjemmesiden virker.
Hav så få butikker som muligt så det bliver meget besværligt for folk at komme ud af systemet. Særlig for dem på bornholm og lolland. Husk elendige åbningstider (vigtigt, vi skal jo helst ikke have kunder i vores butik).
I stedet for at snakke med medarbejderne om hvordan servicen kan gøres bedre så lad det være op til folk der ikke arbejde der at forbedre servicen i virksomheden.
Send dem en uønsket SMS efter de har lagt på.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: Husk at afmelde nummerpladen

Ulæst indlæg af Jps »

Jeg afleverede da nummerplader, fra diverse scootere i synshallen i Nakskov. Så der er da mulighed for at komme af med den der.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Husk at afmelde nummerpladen

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Der kan åbenbart kun afmeldes hos nummerpladeoperatører hvis du har nummerpladen.
Hvis du mangler alle nummerplader til køretøjet eller den ene fra et sæt, kan du kun afmelde dit køretøj hos Motorstyrelsen.
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1342
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Husk at afmelde nummerpladen

Ulæst indlæg af Landbo »

scootergrisen skrev: 4. maj 2021 18:41 Hvis du mangler alle nummerplader til køretøjet eller den ene fra et sæt, kan du kun afmelde dit køretøj hos Motorstyrelsen.
Det er korrekt da du både skal skrive under på en "tro og lov" erklæring samt have meldt pladen/erne stjålent ved politiet. Det lærte jeg dengang der var en idiot der synes han havde mere brug for bilens nummerplader end ejermanden. Faktisk skal køretøjet samtidig helt afmeldes, for at man kan få "ekviperet" ens køretøj til lovlighed igen. :evil:
Besvar