Registreringsattest spørgsmål

Her kan du altid skrive hvis du er i tvivle om hvilke forum du skal skrive i.
Brugeravatar
Jensens
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 4
Tilmeldt: 18. august 2020 18:55
Scootere: VGA Explora euro-4 30 km/t

Registreringsattest spørgsmål

Ulæst indlæg af Jensens »

Hej, så skriver jeg igen. Men jeg har søgt og søgt på nettet og kan simpelthen ikke finde ud af om jeg altid skal have min registreringsattest på mig når jeg kører knallert. Jeg har en knallert 30 helt ny med nummerplade. Og er der andre papirer jeg skal have med? Synes bare det ville være ærgerligt at få en bøde pga det. Tak på forhånd. :)
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: Registreringsattest spørgsmål

Ulæst indlæg af Jps »

Jensens skrev: 21. august 2020 22:05 Hej, så skriver jeg igen. Men jeg har søgt og søgt på nettet og kan simpelthen ikke finde ud af om jeg altid skal have min registreringsattest på mig når jeg kører knallert. Jeg har en knallert 30 helt ny med nummerplade. Og er der andre papirer jeg skal have med? Synes bare det ville være ærgerligt at få en bøde pga det. Tak på forhånd. :)
Politiet får de relevante oplysninger, via nummerpladen. Så du behøver ikke at tage nogle papirer med, når du er ude og køre.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Registreringsattest spørgsmål

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Det er vist kun hvis det var en ældre model uden nummerplade så skulle du have forsikringspolice med for at kunne vise at der var forsikring på.
Altså hvis du havde en Puch Maxi eller noget hvor der ikke skal nummerplade på.
Brugeravatar
Jepsen
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 2
Tilmeldt: 20. oktober 2020 12:01
Scootere: TMS 50 cu 4t

Re: Registreringsattest spørgsmål

Ulæst indlæg af Jepsen »

Jeg har et problem jeg skal bruge en dataerklæring eller CoC dokument for at få registreret min TMS scooter med stelnr: L82TCAP90A1009108. det skal medbringes til syn for reg attest er bortkommet ,Scooteren er købt på politiauktion for år til bage og tidligere reg nr er heller ikke kendt. så hvis nogen har forslag eller løsning hilses det velkommen.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Registreringsattest spørgsmål

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Muligvis har den aldrig været registreret/haft nummerplade på.
Dobbelttjek at stelnummeret er korrekt.
https://motorregister.skat.dk/dmr-front ... nfls=false giver ikke noget resultat som om den aldrig har været registreret.

Jeg kan ikke huske at det er lykkedes nogen at få manglende CoC-dokument eller dataerklæring eller hvad det hedder.
Har den været registreret er der vist noget med skat kan kontakte tidligere ejer.
Men synes engang jeg fik svar om at hvis man ikke havde det dokument at de så mente at køretøjet skulle kasseres. Altså som om de så ikke vil lade køretøjet registrerer og TMS er vist lukket så vil nok ikke have de store forhåbninger om at få nummerplade på den hvis det oplyste stelnummer er korrekt.
Hvis nu det ikke kan lade sig gøre så er der mulighed for at købe et andet stel hvor du kan få nummerplade til og så flytte alle delene over.
Brugeravatar
Jepsen
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 2
Tilmeldt: 20. oktober 2020 12:01
Scootere: TMS 50 cu 4t

Re: Registreringsattest spørgsmål

Ulæst indlæg af Jepsen »

den har været registret men det det er mer end otte år siden, så figurerer den ikke længre i systemet da de kun gemmer data i otte år.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Registreringsattest spørgsmål

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Hvor ved du det fra med de otte år?
Du kan prøve det med at kontakte skat men det kan da være de så ikke længere har oplysninger om det køretøj hvis det du siger med otte år er korrekt.

I typegodkendelserne på https://scootergrisen.org/scooterhjemme ... tomtms.php står adresse på Trendimport AB i sverige som du kunne prøve at kontakte men måske det er lukket.

Og så er der https://www.fstyr.dk/ hvor typegodkendelserne er fra og der står noget om CoC-dokument osv.

Du kan da prøve og kontakte både skat og færdselsstyrelsen og Trendimport AB hvis de stadig findes og se hvad du får af svar.
Besvar