Flugtbilist kørte ind i fasan

Her kan du altid skrive hvis du er i tvivle om hvilke forum du skal skrive i.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Flugtbilist kørte ind i fasan

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg ser mange døde dyr liggende i vejkanten de steder jeg kører (nogen af dem kan ses på Dræbte) og så kan man jo gætte på hvordan det er sket men sjældent noget jeg ser ske.

Men i dag så jeg det ske.

Det var vist ved at blive mørkt og jeg kører på et nogenlunde lige stykke vej og bliver overhalet af en bilist.
Kort tid da bilisten er kommet måske 100-200 meter længere frem end mig svinger bilisten pludseligt over i venstre side af vejbanen og samtidig kommer der noget flyvende ud til højre og noget der ligner visne blade der bliver hvirvlet op.
Bilisten stoppet ikke.
Jeg synes heller ikke bilisten sætter farten ned eller gør noget efterfølgende andet end at fortsætte med at køre væk.
Kan ikke huske om jeg så bremselyset tænde.
Jeg kigger i vejkanten og ser så en hunfasan er det vist.
Den ligger 1½ meter ud over vejkanten.
Den bevæger sig en lille smule da jeg kommer tæt på men ligger næsten helt stille bortset fra hovedet og øjnene.
Dens ene vinge ser ud som om den måske ikke sidder helt korrekt men er ikke sikker så rør ikke specielt meget ved den da det nok bare gør ondt.
Tænker den nok er i chok og har brug for ro så jeg pakker den lidt ind i et tæppe jeg havde med omkring benene så den kan holde varmen indtil den er klar igen.
Jeg lader den ligge med tæppe i vejkanten og kører videre for at handle ind.
Da jeg kommer tilbage måske 30-40 minutter senere er den død.
Eftersom bilisten pludseligt svinger over i venstre side af vejbanen så formoder at jeg bilisten har set noget og forsøgt at undgå det, men det var åbenbart ikke nødvendigt at undersøge nærmere.
Det der lignede hviske blade der blev virvlet op var jo så dens fjer.

Jeg har ikke noget bilede af den men den lignede lidt den her.
fasan.jpg
fasan.jpg (185.91 KiB) Vist 2971 gange
Besvar