Kryds med mangel på grønt lys

Her kan du altid skrive hvis du er i tvivle om hvilke forum du skal skrive i.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Kryds med mangel på grønt lys

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Hvordan er reglerne for hvis man kommer til et trafikkryds på lille knallert/cykel og lyset ikke skifter til grønt i den retning man kommer fra?
I den retning der går på tværs skifter lyset tilbage til grønt lige så snart det er skifter til rødt.
Der er vist sat kamera op i det kryds der kan registrere trafikken og det er vel lavet af bilister til bilister så hvis jeg er alene i krydset så sker der ikke noget.
Der er ikke fodgængerfelt alle stederne så i hvert fald ved det ene sted er der ikke nogen knap jeg kan trykke på.
Brugeravatar
GYS
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 405
Tilmeldt: 20. september 2012 00:25
Scootere: Yamasaki GYS
Motorcykel: Duke 200

Re: Kryds med mangel på grønt lys

Ulæst indlæg af GYS »

Så vidt jeg ved er reglerne, at du skal vente på, at politiet kommer og dirigerer lyset.

Normalt er der fotocelle regulering (induktive følere, egentligt ikke fotoceller), og de reagerer ofte ikke på cykler og scootere. Måske kan hjælpe at vippe lidt med scooteren, så metallet kommer tættere på vejen, eller ændre position. Men, normalt nytter det ikke. Du må vente, til politiet kommer, eller der kommer en bil der skal i samme retning. Eller parkere scooteren midt i krydset (vist ikke lovligt...), og gå hen for at se om du kan finde en knap for fodgængere og cykelister. Så er det så tilbage til scooteren, og se om du kan nå at komme over, inden den skifter til rødt. Man burde altid have nogle kabelbindere med og en lille klods, som man kan binde på knappen, så den trykkes ind hele tiden.
Besvar