Er det en elbil eller en kabinescooter :)

Her kan du altid skrive hvis du er i tvivle om hvilke forum du skal skrive i.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11153
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Er det en elbil eller en kabinescooter :)

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Der står OX983 men da den vel er udenlandsk kan du nok ikke slå den op der.

Tror din fars er en af dem der højst må køre 15 km/t og som må køre på fortorv og gågade med 7 km/t eller hvordan det nu er.
Har den da nummerplade eller hvorfor tænker du at det er en lille knallert?
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3545
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Er det en elbil eller en kabinescooter :)

Ulæst indlæg af Jps »

scootergrisen skrev: 16. juli 2019 12:33 Der står OX983 men da den vel er udenlandsk kan du nok ikke slå den op der.

Tror din fars er en af dem der højst må køre 15 km/t og som må køre på fortorv og gågade med 7 km/t eller hvordan det nu er.
Har den da nummerplade eller hvorfor tænker du at det er en lille knallert?
Når jeg skriver at min fars er godkendt som 30'r, ja så er den godkendt som det. At farten siden 2016, så er sat ned for modellen hele 2 gange, er en anden sag. Og nej den har ingen nummerplade og skal ikke ha' det. MEN fra 2020 skal alle Elscooterbiler ha' det. Ja jeg har faktisk allerede set nogle, med gul plade på, her på Lolland..

Og ang. nummerpladen så er det nok DX 983 ;) https://www.nummerplade.net/soeg/?ssi=2 ... egnr=dx983
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11153
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Er det en elbil eller en kabinescooter :)

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg har ikke noget information på den men hvis den er registeret som lille knallert så må den jo være til at slå op med nummerplade/stelnummer.

Nummerpladen i forruden har sort kant og bogstaverne er højere end tallene så formodentligt fra et andet land.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3545
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Er det en elbil eller en kabinescooter :)

Ulæst indlæg af Jps »

scootergrisen skrev: 16. juli 2019 14:23 Jeg har ikke noget information på den men hvis den er registeret som lille knallert så må den jo være til at slå op med nummerplade/stelnummer.

Nummerpladen i forruden har sort kant og bogstaverne er højere end tallene så formodentligt fra et andet land.
Du har ret: Det er OX og ikke DX.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3545
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Er det en elbil eller en kabinescooter :)

Ulæst indlæg af Jps »

Når man søger på min fars elbils stelnummer (har jo ikke plade på) Så dukker der intet op, om modellen. Jeg troede faktisk at Skat havde informationer på den, ligesom de har på biler, knallerter og MC'ere, osv.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11153
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Er det en elbil eller en kabinescooter :)

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Hvis ellers du og de har indtastet stelnummer korrekt så er det vel fordi den aldrig har været registreret.
Registrering betyder vel at den skal have nummerplade.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3545
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Er det en elbil eller en kabinescooter :)

Ulæst indlæg af Jps »

scootergrisen skrev: 21. juli 2019 22:36 Hvis ellers du og de har indtastet stelnummer korrekt så er det vel fordi den aldrig har været registreret.
Registrering betyder vel at den skal have nummerplade.
Ja det betyder det vel. Men jeg regnede alligevel med at man kunne se nogle oplysninger ud fra stelnummer, som er skrevet korrekt på de sider, jeg har prøvet.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11153
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Er det en elbil eller en kabinescooter :)

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Du kan måske få lidt information om land og producent og årgang og sådan noget i en VIN checker.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11153
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Er det en elbil eller en kabinescooter :)

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Nu læste jeg lige om det køretøj der vel primært bliver kaldt under kælenavnet ellert.
Den lader til at blive omtalt som værende personbil, elbil, bilen, kabinescooter men ikke som det den er registreret som, en motorcykel.
Når ordene bliver brugt så tilfældigt så er det måske bedre at spørge ... Hvad er den registret som?.

mini-el har endda dette klistermærke hvor der står hvad det ikke er.
Båre ærgerligt de har undladt at skrive hvad det er.
detteerikkenbil.jpg
detteerikkenbil.jpg (61.39 KiB) Vist 4519 gange
Gjorde altså heller ikke noget hvis forhandlerne var bedre til at skrive om køretøjet skal registeres elle ej og som hvad.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3545
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Er det en elbil eller en kabinescooter :)

Ulæst indlæg af Jps »

Ja det er sgu lidt af en jungle med de elektriske køretøjer :) Man bliver ikke klogere af, at læse manualen til min fars "bil". Der står der bl.a, at det er en 15 km/t "bil".
Besvar