Scooterture i (Øst)Jylland.

Her kan du altid skrive hvis du er i tvivle om hvilke forum du skal skrive i.
Brugeravatar
balle
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 168
Tilmeldt: 5. august 2012 08:27
Scootere: Yamaha Neos 4, 45scooter

Scooterture i (Øst)Jylland.

Ulæst indlæg af balle »

Vi er pt. 3 herrer fra Østjylland (Randers og Aarhus), som ofte kører scooterture sammen. Jeg tænker, at der måske er flere der har lyst til engang imellem at køre med andre? Vi kan hver især komme med forslag til bestemmelsessted, og så finder vi et mødested hvor den fælles tur starter. Og hvad laver vi så på disse ture? Ja vi kører først og fremmest, og det gælder ikke om at være hurtige, men istedet nyde de mange små veje og lokationer vi passerer. Finde en bænk, hvor vi sludrer om løst og fast, udveksler erfaringer om vores scootere og hvad dertil hører. Og besøger måske en bager, cafè, grillbar eller kro. Vi har haft stor succes med at spise på forskellige kroer. Vi har besøgt bil/mc/knallert-træf, byer, havne og museer. Du kan således komme med forslag, og forslagsstilleren er som oftest også den der viser vej. Altså, mulighederne er utallige, bare du har lyst til at scoote (med andre også). Der er plads til både 30- og 45`er, 2- og 4-takt, gammel som ung, mand og kvinde :D En weekend eller flerdages tur kan vel også komme på tale. Der er ikke tale om "spritture"; det bliver højst til en enkelt øl eller glas til maden.
Håber at nogen af Jer får lyst til at køre med os og andre, det er simpelthen sjovt :thumbup:

Vh Erik.

P.S.: Og selvfølgelig opfører vi os pænt i trafikken.
Brugeravatar
Dintid
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 166
Tilmeldt: 13. august 2018 19:45
Scootere: VGA N1 Euro-45
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Scooterture i (Øst)Jylland.

Ulæst indlæg af Dintid »

Lyder ski hyggeligt 😊
Brugeravatar
N.Blu
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 18
Tilmeldt: 6. august 2016 10:11
Scootere: Kymco Agility 50/SYM Orbit ll 4-t 45
Geografisk sted: Randers

Re: Scooterture i (Øst)Jylland.

Ulæst indlæg af N.Blu »

Hej din/min tid!
Jeg er en af de tre omtalte østjyske Scooter tour entusiaster!
Vi kan godt lokkes til at køre op et sted mellem fjordene, f.eks Rold skov området. Endvidere vil jeg personligt godt opleve den nye N1!
Skriv endelig, hvis du har en ledig dag til overs! ;)
Nblu
Brugeravatar
Dintid
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 166
Tilmeldt: 13. august 2018 19:45
Scootere: VGA N1 Euro-45
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Scooterture i (Øst)Jylland.

Ulæst indlæg af Dintid »

Det ville være stort. Jeg kan for det meste med lidt varsel. Dog ikke mandage og tirsdage.
Hvor langt plejer i at køre sådan en dag? Spørger da jeg er kronisk smertepatient og købte scooteren fordi jeg ikke kunne komme rundt med andre transportmidler, så tiden det tager betyder temmeligt meget desværre. Jeg fik bevilliget sådan en 3-hjulet ting, men hjælper ikke at jeg så skal sidde på den i 3 kvarter, for at komme til træning 7km væk, når problemet var, at jeg ikke kunne holde til at vente op til 1 time før og efter alting pga flex/hospitalskørsel..
Min længste tur har været til brønderslev og tilbage, hvor der er lige godt 30km hver vej. Det syntes jeg var meget, og vil tror det er min grænse, hvis jeg ikke skal ligge ned 1 uge bagefter.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: Scooterture i (Øst)Jylland.

Ulæst indlæg af Jps »

Dintid skrev: 26. august 2018 10:37 Det ville være stort. Jeg kan for det meste med lidt varsel. Dog ikke mandage og tirsdage.
Hvor langt plejer i at køre sådan en dag? Spørger da jeg er kronisk smertepatient og købte scooteren fordi jeg ikke kunne komme rundt med andre transportmidler, så tiden det tager betyder temmeligt meget desværre. Jeg fik bevilliget sådan en 3-hjulet ting, men hjælper ikke at jeg så skal sidde på den i 3 kvarter, for at komme til træning 7km væk, når problemet var, at jeg ikke kunne holde til at vente op til 1 time før og efter alting pga flex/hospitalskørsel..
Min længste tur har været til brønderslev og tilbage, hvor der er lige godt 30km hver vej. Det syntes jeg var meget, og vil tror det er min grænse, hvis jeg ikke skal ligge ned 1 uge bagefter.
På turene, er der jo en del pauser, Så mon ikke, du kan holde til lidt mere end 30 km?? Den længste tur jeg har været på (med pauser), var lige over 200 km Fra Lolland til Rudbøl ved den jysk/tyske grænse ;) . Dertil kom der yderligere ca 450 km, fordelt over 4 dage. Men det er så snart 10 år siden. Nu kan jeg klare 2x90 km på en dag (med pauser).
Brugeravatar
N.Blu
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 18
Tilmeldt: 6. august 2016 10:11
Scootere: Kymco Agility 50/SYM Orbit ll 4-t 45
Geografisk sted: Randers

Re: Scooterture i (Øst)Jylland.

Ulæst indlæg af N.Blu »

Jeg kan da godt se det begrænser mulighederne en del. Men eksempler som Rebild og Lille vildmose, de ligger lige på kanten af din smertegrænse.
Vi, har før talt om en tur til Lille vildmose, og jeg kunne godt lokke de to andre her nede fra med, tror jeg! Sådan en sensommertur gennem reservatet, og med en kæmpe madpakke i kurven, kunne jo være en god måde at mødes.
Hvis du har mod på det, så tror jeg Balle og Katana også er med på sådan en ide!
Vores rækkevidde er typisk en tank fuld for en god dagtur!

PS: På gode lange ture, surrer jeg gerne en sovepose på langs med sædet, som på den måde giver en fantastisk rygstøtte. Uden den, er jeg også lidt allergisk for rigtig lange ture!
Niels
Brugeravatar
Dintid
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 166
Tilmeldt: 13. august 2018 19:45
Scootere: VGA N1 Euro-45
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Scooterture i (Øst)Jylland.

Ulæst indlæg af Dintid »

Alternativt kan jeg mødes med Jer et sted på turen og dele en kop kaffe eller lign.. fx hvis I kører gennem Aalborg på vej til et sted.. så er der Østerådalen i Aalborg, som de færreste vist har været igennem :)
https://www.visitaalborg.dk/oesteraadalen-gdk596074
Specielt er "Nord" delen rigtig fin https://www.aalborg.dk/media/3926955/fo ... ternet.pdf
oesteraadalen-nord.jpg
Brugeravatar
balle
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 168
Tilmeldt: 5. august 2012 08:27
Scootere: Yamaha Neos 4, 45scooter

Re: Scooterture i (Øst)Jylland.

Ulæst indlæg af balle »

Det lyder da hyggeligt med en tur i det nordjyske. Os fra det sydligere kan vel nok lokkes til Aalborg, og så kan du jo tilrettelægge en (smuk) tur i omegnen. Selvfølgelig med (kaffe) pauser.
Vi skulle gerne alle kunne nyde turen :)

Vh Erik.
Brugeravatar
Dintid
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 166
Tilmeldt: 13. august 2018 19:45
Scootere: VGA N1 Euro-45
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Scooterture i (Øst)Jylland.

Ulæst indlæg af Dintid »

Ville være alle tiders.. kan fx mødes syd for Aalborg, og så kan jeg Guide folk ind gennem Dall Villaby (ved City Syd / Svenstrup) og ind gennem Østerådelen Syd og Nord.. man kan faktisk komme helt ind til et rensningsanlæg og vejene inde omkring Stark/Silvan mv ud mod Østre Alle, så næsten ind til Centrum den vej.
Brugeravatar
N.Blu
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 18
Tilmeldt: 6. august 2016 10:11
Scootere: Kymco Agility 50/SYM Orbit ll 4-t 45
Geografisk sted: Randers

Re: Scooterture i (Øst)Jylland.

Ulæst indlæg af N.Blu »

DSC_1157.JPG
Mit kære ryglæn!
Besvar