Dårligt loppefund (benzindunk)

Her kan du altid skrive hvis du er i tvivle om hvilke forum du skal skrive i.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Dårligt loppefund (benzindunk)

Ulæst indlæg af scootergrisen »

For nogen dage siden cyklede jeg forbi et sted hvor der er stillet lidt forskelligt ud til vejen til salg.
Der var en 10 liter benzindunk til 20-30 kroner jeg gerne ville have men jeg var på cykel den dag.

Så kørte jeg derud i dag og den var der "heldigvis" stadig.
Der var også en 20 liters men den er rimelig stor.

Nå der var en hældetud til men den manglede pakningen men den fandt han så til mig ham der kom.
Så fik jeg mig en fin billig benzinkdunk i god kvalitet... troede jeg.

Kører på benzintanken og kigger lidt på dunken.
Den er ellers flot inden i.
Kigger i bunden og ser den er lidt slidt i midten hvor den er svejset sammen.
Nå men jeg tanker og tænker jeg nok lige bør se om den holder tæt inden jeg fylder den helt op men nej nej jeg fylder selvfølgelig op for 100 kroner.
Det må være omkring 9 liter også se jeg ellers at der er vådt under dunken.

Fedt så står man der med 9 liter benzin i en utæt dunk.
Jeg kigger lidt rundt og der er en brandslukker lidt væk og den har de så valgt og sætte en wire på så folk ikke kan stjæle den vel. Ved ikke lige hvor smart det er at man skal stå og vikle en wire ud på en brandslukker når man skal bruge den.
Nå men jeg tanker det jeg kan i scooteren, måske 3 liter eller noget også prøver jeg og se om jeg kan finde en scooterkøre i nærheden som vil have noget benzin men jeg kunne ikke finde nogen.

Så spurgte jeg en kvinde som vist nok var på vej over til en bil på samme parkeringsplads og forklarede hende det og først lød det som om hun gerne ville hjælpe men der gik så lige et par sekunder ekstra så fik hun lige pludseligt travlt med at kunne videre.

Så spurgte jeg en anden bilist og han ville gerne have det så fik han det gratis cirka 6-7 liter vil jeg tro.

Jeg kunne godt nok bare havde stillet den på hovedet så løb det ikke ud men nok tror hellere bare jeg vil af med den benzindunk ikke der går ild i noget.

Gav vide om sælgeren vidste den var utæt.

Nå men jeg gav 20 kroner for dunken og gav nok for 70 kroner benzin væk og nu skal jeg ud på genbrugspladsen med det lort.
Så det var et dårligt loppefund.
Brugeravatar
TOCA
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 443
Tilmeldt: 16. november 2014 14:05
Scootere: PGO Comet (Solgt)
Peugeot Fox
CPI GTR 50 (45'er) x2
Geografisk sted: København

Re: Dårligt loppefund (benzindunk)

Ulæst indlæg af TOCA »

Hvad dylen skal du også med en 20 liters dunk? :o

Hvis det ikke ligefrem tap løb ud af den, så var brandfaren ikke så stor, og med det vejr, vi har for tiden, så fordamper det pænt hurtigt, længe før der kommer en antændingskilde i nærheden 8-)
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Dårligt loppefund (benzindunk)

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Den var på 10 liter men der var også en anden på 20 liter men den var ret stor.
Den på 10 liter passer vist nok ret godt i mælkekassen.
Jeg kunne måske lave hul i den også lave den om til sjov værkstøjskasse eller til lås/vanter eller lignende.
Den ser meget fin ud synes jeg i forhold til en plastikdunk.

Jeg havde en plastik benzindunk tidligere på 5 liter med pakning i skruelåg men det holdt da heller ikke tæt og den tud der fulgte med skulle skrues helt vildt stramt på hvis den skulle holde tæt.

En ad grundene til jeg gerne vil have en benzinkdunk er fordi man nærmeste ikke kan købe benzin i en butik nogen steder mere og det laveste man kan betale med i automater er 50 kroner og så skal jeg køre tanken næsten helt tom hvis der skal kunne være for 50 kroner i.
Brugeravatar
TOCA
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 443
Tilmeldt: 16. november 2014 14:05
Scootere: PGO Comet (Solgt)
Peugeot Fox
CPI GTR 50 (45'er) x2
Geografisk sted: København

Re: Dårligt loppefund (benzindunk)

Ulæst indlæg af TOCA »

Nåh, ja, jeg havde glemt, at du bor der ude hvor husene aldrig er over 2 etager ;)

Hvis hullet ikke skyldes, at den er tyndslidt, så kan den lappes med en loddekolbe :ugeek:

Du kunne også isolere den med flamingo, og bruge den som køletaske.
Brugeravatar
GYS
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 405
Tilmeldt: 20. september 2012 00:25
Scootere: Yamasaki GYS
Motorcykel: Duke 200

Re: Dårligt loppefund (benzindunk)

Ulæst indlæg af GYS »

Det er ikke ualmindeligt at benzindunke er lidt utæt, men som regel kan ikke ses der løber benzin ud.
Jeg er holdt op at køre med benzindunk i bilen, da alle dem jeg har købt har lugtet.
De virker derimod fint til dieselolie uden at lugte.
Besvar