God lommelygte søges

Her kan du altid skrive hvis du er i tvivle om hvilke forum du skal skrive i.
Brugeravatar
SteenKolding
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 274
Tilmeldt: 10. maj 2016 18:21
Scootere: VGA Digita 50cc 2T årg. 2013
Sym Citycom 300i 300cc 4T årg. 2011

God lommelygte søges

Ulæst indlæg af SteenKolding »

Kan I anbefale en god og kraftig LED lommelygte på omkring 20 cm i længde? Det er vigtigt at den er af god kvalitet. Jeg har haft en Varta som virkelig var dårlig (løse forbindelser overalt). Jeg har også haft en mindre MagLite som havde elendig forbindelse ude i hovedet.
Den må gerne bruge AA batterier og ydermaterialet må gerne være gummi, så den er nemmere at holde på. Den skal lyse så hvidt lys som muligt (ikke blå eller gul som nogle lommelygter gør).
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1255
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: God lommelygte søges

Ulæst indlæg af Kymconørden »

Så må svaret næsten være en Led Lenser. De koster lidt mere end andre gode lommelygter, til gengæld er de ikke til at slide op.
Jeg har i årevis haft glæde af en Led Lenser P5. Bruger 1stk AA. Tænd og sluk i bunden, og justerbar lyskegle. Hvidt lys.
God lille kraftig lygte :thumbup:
Brugeravatar
SteenKolding
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 274
Tilmeldt: 10. maj 2016 18:21
Scootere: VGA Digita 50cc 2T årg. 2013
Sym Citycom 300i 300cc 4T årg. 2011

Re: God lommelygte søges

Ulæst indlæg af SteenKolding »

Kymconørden skrev:Så må svaret næsten være en Led Lenser. De koster lidt mere end andre gode lommelygter, til gengæld er de ikke til at slide op.
Jeg har i årevis haft glæde af en Led Lenser P5. Bruger 1stk AA. Tænd og sluk i bunden, og justerbar lyskegle. Hvidt lys.
God lille kraftig lygte :thumbup:
1 stk AA? Det var ikke meget. Min nuværende Varta bruger 4 stk og er også LED. Og den lille MagLite bruger 2 stk. Er der ret meget lys i den P5 når den kun bruger 1 AA? Eller er batteriet hurtigt brugt?
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1255
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: God lommelygte søges

Ulæst indlæg af Kymconørden »

Der står lidt om den her:http://ledlenser.dk/led-lenser-p5-2/
Jo, det er en lille lygte, og har dermed sine begrænsninger. Men overraskende kraftig ifh til størrelsen.(se video i linket).
Det var osse mere selve mærket Led Lenser jeg varmt anbefaler.
De har et stort model-program, store som små, med lygter til enhver smag. Og de yder 7års garanti.

Uanset hvilken lygte du skulle vælge, er focusering (zoom) af lyskeglen bare genialt, og giver større brugbarhed og rækkevidde. :thumbup:
Brugeravatar
SteenKolding
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 274
Tilmeldt: 10. maj 2016 18:21
Scootere: VGA Digita 50cc 2T årg. 2013
Sym Citycom 300i 300cc 4T årg. 2011

Re: God lommelygte søges

Ulæst indlæg af SteenKolding »

Kymconørden skrev:Der står lidt om den her:http://ledlenser.dk/led-lenser-p5-2/
Jo, det er en lille lygte, og har dermed sine begrænsninger. Men overraskende kraftig ifh til størrelsen.(se video i linket).
Det var osse mere selve mærket Led Lenser jeg varmt anbefaler.
De har et stort model-program, store som små, med lygter til enhver smag. Og de yder 7års garanti.

Uanset hvilken lygte du skulle vælge, er focusering (zoom) af lyskeglen bare genialt, og giver større brugbarhed og rækkevidde. :thumbup:
Det ser ud til at være kram. Jo, de er dyrere men hvor er det møgirriterende at lommelygten ikke virker når man SKAL bruge den. Så jeg prøver en af deres modeller. Og så dyre er de jo egentlig heller ikke.
Og til kun 35 kr mere, så kan jeg vist ligeså godt vælge P7.2 frem for P5.2 (320 lumen frem for 140 lumen):
https://www.frishop.dk/pi/Led-lenser-P7 ... oCqaPw_wcB
Problemet med mange af LedLenser er, at der kun er tænd/sluk knap i bunden og ikke på grebet. Det skal jeg lige overveje om jeg kan acceptere.

Og så har jeg for resten lige købt en lille Duracell OPTI-1 Voyager lommelygte til 39,95 kr. i Bilka. Den er ellers vældig fin og meget handy:
https://www.bilka.dk/bolig/belysning/lo ... oCkwLw_wcB
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1255
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: God lommelygte søges

Ulæst indlæg af Kymconørden »

SteenKolding skrev:..så kan jeg vist ligeså godt vælge P7.2 frem for P5.2
Ja, den ser rigtig lovende ud, længere rækkevidde og 50 timers brændetid! Ikke dårligt, og alligevel kompakt og kun 175g. Vildt.
Den kunne jeg faktisk også godt finde på at investere i når, og hvis den gamle P5 dør en dag.
Ja, hvem ka, Bilka! Lygter behøver jo ikke koste en bondegård, men jeg er sikker på du vil elske Lensers focusering af lyskeglen,
og en rækkevidde på 260 meter.
Mht. bundbetjening af lygten, virker det som det helt rigtige for mig, men er jo heller ikke vant til andet...
Spændt på at høre nærmere hvis du hopper på en svedig P7.2 :thumbup:
Besvar