Pizza

Her kan du altid skrive hvis du er i tvivle om hvilke forum du skal skrive i.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Pizza

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Tror jeg i dag har formået at lave det mest triste pizzaresultat nogensinde.
Købte en pakke med 3 af de kedelige billige (39,95 kroner) pizzaer.
De er så kedelige at producenten kalder dem dybfrost pizza med stort på pakken.

Nå men jeg spiste to af dem i går og det gik så godt som det kunne gå næsten men i dag havde jeg stilt bagestenen oven på 2 gryder i vasken for at skære pizzaen ud og det var åbenbart én gryde for meget med det resultat at halvdelen af pizzaen faldt ned og man skal jo dårlig nok komme til at røre lidt ved overflade så har man skrabet alt fyldet væk der bare glide let henover den store våde dejbund der opgør langt størstedelen af pizzaen.

De her 3 stykker er hvad jeg fik reddet.
Men havde helt mistet lysten til at spise noget af det pga. en dårlige pizzaudskæring i vasken.
Men der er åbenbart nærmeste ingen grænse for hvor skuffende pizza man er villig til at spise så de blev spist efter jeg havde været ude og købe noget andet mad og kom tilbage igen.

Vi kan jo kalde det her at starte fra bunden (pizzabunden :party: ) og se hvad andre resultater vi kan komme frem til. Forhåbentligt bedre. Men ok den blev jo ikke engang brændt så måske andre kan lave endnu mere triste pizzaresultater.
pizza_1.jpg
Havde gættet på at bunden består af over 90% af pizzaen men hvis man kigger under ingredienser er der over 40% fyld.
pizza_2.jpg
pizza_3.jpg
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Pizza

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Kender du det at man ikke gider spise kanten fordi den er kedelig og der ikke er noget fyld på?

Pizzatip nummer 1:
Gør kanten våd med lidt vand. F.eks. fingrene under vandhanen og så bruger du dine våde fingre til at gøre kanten af pizzaen en smule våd. Så giver du den lidt salt. Måske havsalt ville smage rigtig godt. Når kanten er våd sidder saltet fast i stedet for bare at falde af. Og når så du spiser et pizzastykke og når den sidste kedelige del så er den nu meget mere spændende fordi det er ligesom en saltet kiks.

Mamma mia! :love:
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1342
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Pizza

Ulæst indlæg af Landbo »

scootergrisen skrev: 27. marts 2023 17:59 Tror jeg i dag har formået at lave det mest triste pizzaresultat nogensinde.
Købte en pakke med 3 af de kedelige billige (39,95 kroner) pizzaer.
De er så kedelige at producenten kalder dem dybfrosne pizzaer med stort på pakken.

Nå men jeg spiste to af dem i går og det gik så godt som det kunne gå næsten men i dag havde jeg stilt bagestenen oven på 2 gryder i vasken for at skære pizzaen ud og det var åbenbart én gryde for meget med det resultat at halvdelen af pizzaen faldt ned og man skal jo dårlig nok komme til at røre lidt ved overflade så har man skrabet alt fyldet væk der bare glide let henover den store våde dejbund der opgør langt størstedelen af pizzaen.

De her 3 stykker er hvad jeg fik reddet.
Men havde helt mistet lysten til at spise noget af det pga. en dårlige pizzaudskæring i vasken.
Men der er åbenbart nærmeste ingen grænse for hvor skuffende pizza man er villig til at spise så de blev spist efter jeg havde været ude og købe noget andet mad og kom tilbage igen.

Vi kan jo kalde det her at starte fra bunden (pizzabunden :party: ) og se hvad andre resultater vi kan komme frem til. Forhåbentligt bedre. Men ok den blev jo ikke engang brændt så måske andre kan lave endnu mere triste pizzaresultater.

pizza_1.jpg
Klip din pitzza med en saks i stedet for, så undgår du den slags små trivielle uheld. :geek:

Hilsen Leif.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: Pizza

Ulæst indlæg af Jps »

Så hellere en "hjemmelavet" Pizzia UDEN OST (fra et pizzaria). :D
Brugeravatar
kokken
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 83
Tilmeldt: 15. august 2021 22:39
Scootere: Adly Thunderbike - 1998
Benelli 491 LC - 1999
Benelli 491 LC - 1999
Aprilia Amico - 1994
Adly jet 100 - 1997
Adly pista - 1997
Geografisk sted: København

Re: Pizza

Ulæst indlæg af kokken »

For år tilbage kom jeg forbi Esbjerg og gik forbi en pizza butik med " lidt høje priser ".
Desværre ville min arbejdsgiver kun give 220 kr. til forplejning,så jeg sprang over.
https://mmm.dk/her-faar-du-danmarks-dyr ... .7243.html
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1342
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Pizza

Ulæst indlæg af Landbo »

kokken skrev: 27. marts 2023 21:19 For år tilbage kom jeg forbi Esbjerg og gik forbi en pizza butik med " lidt høje priser ".
Desværre ville min arbejdsgiver kun give 220 kr. til forplejning,så jeg sprang over.
https://mmm.dk/her-faar-du-danmarks-dyr ... .7243.html
Ja den pizza skal man nok være mere end død af sult for og overbevise sig selv om at finde prangeren frem. Iøvrigt rangerer pizza næstnederst på min personlige madliste, kun overhalet af surströmming. :D

Hilsen Leif.
Brugeravatar
GYS
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 405
Tilmeldt: 20. september 2012 00:25
Scootere: Yamasaki GYS
Motorcykel: Duke 200

Re: Pizza

Ulæst indlæg af GYS »

Den bedste pizza jeg kan lave, er i mikrobølgeovnen på pizza programmet. Så bliver den ikke bedre :thumbup:
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Pizza

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Synes ikke mikrobølgeovn gør noget godt for mad.
Men vis gerne dine resultater.
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1255
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: Pizza

Ulæst indlæg af Kymconørden »

Nu hvor du har haft godt gang i bageriet, har du så ikke overvejet at lave/bage din egen hjemmelavet pizza?
Og du kan jo så selv bestemme hvad der skal på, og hvor tyk bunden skal være og sådan noget.
Rodede lidt med det i mine unge dage, og de kunne faktisk blive helt gode :thumbup:
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1342
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Pizza

Ulæst indlæg af Landbo »

I øvrigt er det kommet mig for øre, at en brødrister tilbereder en halv frysepizza på rekordtid. :shh: Faktisk er en sådanne et udmærket madlavnings/opvarmnings apparatur sammen med en rulle stanniol og et par stykker ståltråd i mangel af bedre. :mrgreen:

Hilsen Leif.
Besvar