Problemer med lys

Her kan du skrive med andre om elektriske mobilitetsscootere.
Brugeravatar
michael houtved
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 54
Tilmeldt: 27. august 2022 15:06
Scootere: El-scooter PF2K 550W 36AH 4 hjul Mokka

Re: Problemer med lys

Ulæst indlæg af michael houtved »

Opsummeret

Nu har jeg endeligd fået skaffetog skiftet transistor, men ak ak ak. Det virke ikke.

De 2 andre transistorer har 24 volt mellem benene. Men denne har intet når jeg måler på de to yderste, måler jeg på det højre eller venstre samtidig med det midterste er der godtnok 24 volt. Men ikke nogen strøm mellem yderbenene.

Suk. Gode forslag modtages gerne
Brugeravatar
michael houtved
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 54
Tilmeldt: 27. august 2022 15:06
Scootere: El-scooter PF2K 550W 36AH 4 hjul Mokka

Re: Problemer med lys

Ulæst indlæg af michael houtved »

evt gerne ideer til nemmest, pænt og billigt at trække nye kabler og sætte kontakter til lys og blinklys. ny printplade med alt til en mokka scooter fra t.hansen koster 1000kr
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Problemer med lys

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Svært at hjælpe med men hvis du vil kan du tage diverse billeder i høj opløsning så man kan se det hele.
Og så med baggrundsbelysning så banerne er tydelige.

Og vise billeder af den ændring du har lavet så man kan se hvad der står på komponenterne.

Der står F1 ved en dims. Det er åbenbart en sikring. Men den kan åbenbart nulstille sig selv. Men du kan da lige teste at der er forbindelse ved den.

Men hvis du mener det er noget med elektronikken/printpladen så må det vel være noget med at måle at der kommer 24 volt ind men så på et eller andet sted komme det ikke ud til forlygten f.eks.
Men efter som jeg ikke kan se banerne tydeligt ved jeg ikke hvad der har forbindelse til hvad.

Der kunne også være mulighed for at købe sådan en printplade langt billigere et andet sted eller måske du kan finde en brugt eller låne en fra et andet køretøj.
Så skal du bare sørge for at det samme ikke sker igen. Altså start med som det er originalt med lygterne så strømstyrken ikke er højere end normalt.

Og så find eldiagram.

Eventuelt spørg dem der sælger sådan nogle om de ved noget.
Besvar