Side 3 af 3

Re: 240 Amp's LiFePO4 celler på vej fra Kinaland.

: 23. januar 2023 20:06
af rjskib
Hej Leif.

Min bekendt er ikke tekniker. Så det er beskedent hvad han havde af oplysninger. Jeg så et billede af batteripakken, der var indhyllet i krympeflex. Hans bemærkning til denne nye pakke var, at det skulle være en ny og bedre batteritype der var brugt. Tidligere havde han 2 batteri pakker i batterirummet, som jeg gætter på var Li-ion.

Grunden til at skrev om hændelsen, var at du måske også ville forberede at kunne forbikoble BMS'en. Det kræver ikke det store, hvis man ellers medbringer en 100 amperes sikring med passende kabelsko.

//Jørgen

Re: 240 Amp's LiFePO4 celler på vej fra Kinaland.

: 24. januar 2023 13:37
af Landbo
rjskib skrev: 23. januar 2023 20:06 Hej Leif.

Min bekendt er ikke tekniker. Så det er beskedent hvad han havde af oplysninger. Jeg så et billede af batteripakken, der var indhyllet i krympeflex. Hans bemærkning til denne nye pakke var, at det skulle være en ny og bedre batteritype der var brugt. Tidligere havde han 2 batteri pakker i batterirummet, som jeg gætter på var Li-ion.

Grunden til at skrev om hændelsen, var at du måske også ville forberede at kunne forbikoble BMS'en. Det kræver ikke det store, hvis man ellers medbringer en 100 amperes sikring med passende kabelsko.

//Jørgen
Nå ok, jeg forstod det sådan at det var batteriet på en almindelig moderne bil. :lol:

Hvis batteripakken er indhyllet i blå krympeflex plejer det at være Li-Ion. Man plejer også og kunne se det er runde celler der ligger inden i.

Jeg ville nu hellere spænde traileren efter dytten og hente havaristen. ;)

Hilsen Leif.

Re: 240 Amp's LiFePO4 celler på vej fra Kinaland.

: 25. januar 2023 11:06
af Landbo
Alienpay har allerede returneret pengene i går for de svindelramte varer jeg bestilte, det er mindre end en uge efter jeg gjorde indsigelse til firmaet med krav om en refund. :thumbup:

Hilsen Leif.

Re: 240 Amp's LiFePO4 celler på vej fra Kinaland.

: 25. januar 2023 19:52
af rjskib
Godt at du fik pengene tilbage.

Min bekendt med cykelmotoren gav op, han kunne ikke komme igennem Amazon's system. Så han siger "Aldrig mere Amazon", han tabte så også ca 3500 kr :weeping: :weeping: .

Ang at hente havaristen. Så er det måske ikke helt så nemt. Kabinescooteren vejer ca 300 kg, og da den er trehjulet, skal der bruges 3 ramper for at køre den op på traileren. Skal der ikke også bruges et spil, man kan vist ikke selv skubbe så mange kilo op af rampen. Jeg ville nok prøve at rigge 20 lithiumceller sammen, og så forbinde dem midlertidig i kabinescooteren. Hvis kabinescooteren køres i "lav" hastighed, så bruger den omkring 22 ampere ved 60 volt.
1 1/2 kvadrat lagt dobbelt, skulle nok kunne bære strømmen. Jeg er nu også et legebarn, og synes det vil være sjovere med batterierne.

Jeg håber du finder battericellerne et andet sted, til den rigtige pris.

//Jørgen

Re: 240 Amp's LiFePO4 celler på vej fra Kinaland.

: 26. januar 2023 07:12
af Landbo
rjskib skrev: 25. januar 2023 19:52 Godt at du fik pengene tilbage.

Min bekendt med cykelmotoren gav op, han kunne ikke komme igennem Amazon's system. Så han siger "Aldrig mere Amazon", han tabte så også ca 3500 kr :weeping: :weeping: .

Ang at hente havaristen. Så er det måske ikke helt så nemt. Kabinescooteren vejer ca 300 kg, og da den er trehjulet, skal der bruges 3 ramper for at køre den op på traileren. Skal der ikke også bruges et spil, man kan vist ikke selv skubbe så mange kilo op af rampen. Jeg ville nok prøve at rigge 20 lithiumceller sammen, og så forbinde dem midlertidig i kabinescooteren. Hvis kabinescooteren køres i "lav" hastighed, så bruger den omkring 22 ampere ved 60 volt.
1 1/2 kvadrat lagt dobbelt, skulle nok kunne bære strømmen. Jeg er nu også et legebarn, og synes det vil være sjovere med batterierne.

Jeg håber du finder battericellerne et andet sted, til den rigtige pris.

//Jørgen
Nu har man ikke den Danske lange garanti på hverken eBay, Alienexpress eller Amzon. Det er enten virker skramlet ved modtagelsen, noget folk får få dage til at konstatere eller pengene er spildt, forudsat sælger ikke giver en udvidet garanti og så skal man kontakte sælger direkte.

Det er mig ingen problemer og læsse samt køre med en kabinescooter på min trailer, bare man er to mand til at læsse. Kan også sagtens hente værkstedets klods af en autotrailer hvis jeg skulle stå ene. Hvis der sker noget vil jeg hellere have køretøjet indendørs og fejlfinde.

Det bliver så nok noget Li-Ion fra Nkon, med nogle celler fra en kendt non Kinesisk fabrikant.

Hilsen Leif.