240 Amp's LiFePO4 celler på vej fra Kinaland.

Her kan du skrive med andre om batterier til elektriske køretøjer.
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1364
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: 240 Amp's LiFePO4 celler på vej fra Kinaland.

Ulæst indlæg af Landbo »

rjskib skrev: 5. december 2022 20:18 Hej Leif.

Jeg prøvede at måle på 5 tilfældige celler, alle havde noget overgang til + terminalen (typisk omkring 1000 ohm). Der er nok kemi indblandet, modstandsmålingen steg i værdi i et stykke tid. Jeg ventede ikke til der faldt helt ro over målingerne, vurderer at det er bedst at isolere cellerne.
Jeg har lidt i tankerne at bruge dobbelt klæbende tape, ALDI har tidligere solgt noget i ca 1mm's tykkelse (er desværre lidt dyrt). Det burde være nok til at skabe lidt mellemrum mellem cellerne. Til bunden har jeg noget isolering til trægulve, 1,5 mm tykt. Men lad os nu se, hvad det ender op med.

//Jørgen
Ja ok, tøws ikke rigtig jeg har set det beskrevet i datablade over LiFePO4 celler, må se og finde nogle flere datablade.

Var det ikke bedre at investere i 50 meter gaffatape og bruge det som ekstra isolering ?

Hilsen Leif.
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1364
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: 240 Amp's LiFePO4 celler på vej fra Kinaland.

Ulæst indlæg af Landbo »

Citat Postal Minja.
"Dec 05, 2022, 10:46 QFSY The package arrived at the customs of the destination country.

Dec 09, 2022, 11:03 QFSY The local customs office allowed him to leave."
Citat slut.

Nu varer det nok ikke så længe inden der står tre pakker foran bagdøren. :)

Hilsen Leif.
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1364
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: 240 Amp's LiFePO4 celler på vej fra Kinaland.

Ulæst indlæg af Landbo »

Landbo skrev: 10. december 2022 16:47 Citat Postal Minja.
"Dec 05, 2022, 10:46 QFSY The package arrived at the customs of the destination country.

Dec 09, 2022, 11:03 QFSY The local customs office allowed him to leave."
Citat slut.

Nu varer det nok ikke så længe inden der står tre pakker foran bagdøren. :)

Hilsen Leif.
Citat Postal Minja.
Dec 15, 2022, 09:13 QFSY The consignment has arrived in the country of destination
Citat slut.

Pakken burde have været her idag men formoder man ikke har turde køre herop på grund af det islag der ligger på vejen. Godt man nu lover begyndende tøvejr med helt op til 9-10 grader Mandag/Tirsdag. :mrgreen:

Hilsen Leif.
Brugeravatar
rjskib
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 249
Tilmeldt: 30. januar 2020 13:20
Scootere: Fønix City Cabino2
Dream Bike (Bilka model)
Knallert Yingang LM50 Little Monster
Geografisk sted: Herning

Re: 240 Amp's LiFePO4 celler på vej fra Kinaland.

Ulæst indlæg af rjskib »

Hej.

Spændende med nyt legetøj. Jeg så en youtube film, hvor brugeren også lavede afstand mellem cellerne. Han stillede også celler på et isoleret underlag, hvor jeg af samme grund har valgt skærebræt fra Bilka (det er næsten ikke til at skrive/udtale skærebræt i flertal).
Men mere om det i min "egen" tråd, når jeg har nogle gode billeder.

//Jørgen
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1364
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: 240 Amp's LiFePO4 celler på vej fra Kinaland.

Ulæst indlæg af Landbo »

Landbo skrev: 16. december 2022 19:57
Landbo skrev: 10. december 2022 16:47 Citat Postal Minja.
"Dec 05, 2022, 10:46 QFSY The package arrived at the customs of the destination country.

Dec 09, 2022, 11:03 QFSY The local customs office allowed him to leave."
Citat slut.

Nu varer det nok ikke så længe inden der står tre pakker foran bagdøren. :)

Hilsen Leif.
Citat Postal Minja.
Dec 15, 2022, 09:13 QFSY The consignment has arrived in the country of destination
Citat slut.

Hilsen Leif.
NU :mrgreen: Citat Postal Minja. Dec 20, 2022, 08:20 QFSY The item has been processed in the country of destination Citat slut. tror jeg på de ankommer i morgen.

Hilsen Leif.
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1364
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: 240 Amp's LiFePO4 celler på vej fra Kinaland.

Ulæst indlæg af Landbo »

Tja, der har været lidt stille på det sidste omkring mit indkøb af LiFePO4 celler på det sidste grundet sælger ikke kunne leverer den vare han/hun havde taget betaling for. Alienexpress har afgjort at jeg har vundet alle de tre tvister der er stillet mod sælger og dermed er mine penge på vej tilbage til min bankkonto.

Så skal jeg igen til og finde ud af hvor størst mulig kapasitet kan findes til mindst mulig penge. :think: :mrgreen:

Hilsen Leif.
Brugeravatar
rjskib
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 249
Tilmeldt: 30. januar 2020 13:20
Scootere: Fønix City Cabino2
Dream Bike (Bilka model)
Knallert Yingang LM50 Little Monster
Geografisk sted: Herning

Re: 240 Amp's LiFePO4 celler på vej fra Kinaland.

Ulæst indlæg af rjskib »

Hej.

Rigtig træls. Håber du får pengene tilbage uden problemer.
Havde du modtaget battericellerne, og skulle du bøvle med at sende dem tilbage? Hvad var egentlig årsagen til, at cellerne ikke levede op til det lovede?

Vi har lige bestilt næste hold battericeller ved nkon.nl. De har så allerede trukket pengene, selvom cellerne først bliver afsendt sidst i februar. Det er lidt betænkeligt, hvis firmaet går konkurs inden afsendelse. Nå, det går nok uden problemer.

Nåede du at få lavet din "lyskasse" med de mange 12 volts pærer?

Lidt tilfældigt havde jeg fået bestilt celler i en størrelse, som kan pakkes i samme størrelse som de nuværende 12 volts bly batterier. Det gør det noget nemmere at placere de nye batterier, da kabler og batterikasser også passer til lithium batterierne. Ang vægten, så er 5 stk 12 volt lithium batterier også nemme at håndtere, end et samlet batteri på måske 80 til 90 kg. Så hvis du ikke tidligere havde det med i dine overvejelser, så er chansen der ved en evt ny bestilling.

//Jørgen
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1364
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: 240 Amp's LiFePO4 celler på vej fra Kinaland.

Ulæst indlæg af Landbo »

rjskib skrev: 22. januar 2023 11:37 Hej.

Rigtig træls. Håber du får pengene tilbage uden problemer.
Havde du modtaget battericellerne, og skulle du bøvle med at sende dem tilbage? Hvad var egentlig årsagen til, at cellerne ikke levede op til det lovede?

Vi har lige bestilt næste hold battericeller ved nkon.nl. De har så allerede trukket pengene, selvom cellerne først bliver afsendt sidst i februar. Det er lidt betænkeligt, hvis firmaet går konkurs inden afsendelse. Nå, det går nok uden problemer.

Nåede du at få lavet din "lyskasse" med de mange 12 volts pærer?

Lidt tilfældigt havde jeg fået bestilt celler i en størrelse, som kan pakkes i samme størrelse som de nuværende 12 volts bly batterier. Det gør det noget nemmere at placere de nye batterier, da kabler og batterikasser også passer til lithium batterierne. Ang vægten, så er 5 stk 12 volt lithium batterier også nemme at håndtere, end et samlet batteri på måske 80 til 90 kg. Så hvis du ikke tidligere havde det med i dine overvejelser, så er chansen der ved en evt ny bestilling.

//Jørgen
Nej, batterierne er aldrig kommet frem. Var de kommet frem og indholdet ikke var det der var blevet lovet skal man bare dokumentere det ved fotos og søge en refund ved Alienexpress og så smide varen væk eller bruge den. Det er de betingelser de handlende må leve under når de bruger handelsstedet.

Ja der er du sku dårligt stillet hvis ...... :mrgreen: Har de ikke bare reseveret pengene til varen på din konto ?

Jeg har kun boret fem huller i fem stumper karrosseplader, så pærene er klar til at blive klampet fast til en stump pind og forbundet.

Vil du så bruge 5 stks BMS'er og 5 stks opladere i opstillingen eller hwons ?

Hilsen Leif.
Brugeravatar
rjskib
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 249
Tilmeldt: 30. januar 2020 13:20
Scootere: Fønix City Cabino2
Dream Bike (Bilka model)
Knallert Yingang LM50 Little Monster
Geografisk sted: Herning

Re: 240 Amp's LiFePO4 celler på vej fra Kinaland.

Ulæst indlæg af rjskib »

Hej Leif.

Ang trukne penge, så kiggede jeg på Trustpilot. Det første indlæg var fra 2011, så firmaet har levet længe. Så ingen problemer, tror jeg.

Det er kun mekanisk, jeg har opdelt i 5 stk "12 volts" enheder. Elektrisk er det planen, at de forbindes som 20 celler i serie. Det ene batteri er placeret under forsædet, og de andre 4 er placeret under bagsædet.
Jeg har købt en BMS til 20 celler. Spændende om den synes, at det er ok med det lidt længere kraftkabel mellem de 2 placeringer.

En af vores bekendte, har fået en ny batteripakke vistnok med LiFePo4 celler. Desværre kunne han pludselig ikke køre hjem, så det blev vejhjælpen. De ca 5 km kostede ham 1400 kr. Jeg gætter på, at det er BMS'en der har slukket for strømmen. Så jeg vil have en "100 amperes nødsikring" med, så jeg kan forbikoble BMS'en. Formentlig vil jeg kunne liste hjem, da alle cellerne er parallelkoblet. Det vil nok være en god ide, at måle alle celler inden jeg forsøger dette nummer.

//Jørgen
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1364
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: 240 Amp's LiFePO4 celler på vej fra Kinaland.

Ulæst indlæg af Landbo »

rjskib skrev: 22. januar 2023 21:54 Hej Leif.

Ang trukne penge, så kiggede jeg på Trustpilot. Det første indlæg var fra 2011, så firmaet har levet længe. Så ingen problemer, tror jeg.

Det er kun mekanisk, jeg har opdelt i 5 stk "12 volts" enheder. Elektrisk er det planen, at de forbindes som 20 celler i serie. Det ene batteri er placeret under forsædet, og de andre 4 er placeret under bagsædet.
Jeg har købt en BMS til 20 celler. Spændende om den synes, at det er ok med det lidt længere kraftkabel mellem de 2 placeringer.

En af vores bekendte, har fået en ny batteripakke vistnok med LiFePo4 celler. Desværre kunne han pludselig ikke køre hjem, så det blev vejhjælpen. De ca 5 km kostede ham 1400 kr. Jeg gætter på, at det er BMS'en der har slukket for strømmen. Så jeg vil have en "100 amperes nødsikring" med, så jeg kan forbikoble BMS'en. Formentlig vil jeg kunne liste hjem, da alle cellerne er parallelkoblet. Det vil nok være en god ide, at måle alle celler inden jeg forsøger dette nummer.

//Jørgen
De plejer og tilbagebetale når nogle af deres sælgere bliver taget for og svindle deres kunder. På samme måde er det med eBay og Amazon. Faktisk er det sådan, at sælgere der bruger boardet er hulens bange for at lave fejl da det medføre de mister både deres varer og pengene for samme. Det hindre dog ikke nogle lykkeridder fra og prøve alligevel.

Ja ok. Det burde nok kunne lade sig gøre nogenlunde smertefrit med et par ordentlig tampe mellem bag og forsædet til at bære strømmen.

Højst sandsynligt er det ikke et LiFePo4 batteri der har opgivet livet men højst sandsynlig et af de moderne blybatterier der er lavet til en bil hvor motoren stopper hver gang bilen er i hold.

Hilsen Leif.
Besvar