Lithium batteri i kabinescooter

Her kan du skrive med andre om batterier til elektriske køretøjer.
Brugeravatar
Messifan20
3. Rang
3. Rang
Indlæg: 21
Tilmeldt: 22. december 2020 16:38
Scootere: Jinma j1

Lithium batteri i kabinescooter

Ulæst indlæg af Messifan20 »

Hejsa.

Jeg sidder med en Jinmar j1 som er ca 1 år gammel og har blybatterier i med 80 amp.
Jeg er blevet kraftigt anbefalet at sætte Lithium batterier i næste gang jeg skal skifte
batterier, skal betale 22000 kr for 5 batterier på hver 20 amp, er der nogen herinde der har noget
erfaring med Lithium batterier fremfor blybatterier. på forhånd tak for al hjælp og God jul :thumbup:
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Lithium batteri i kabinescooter

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Synes vi skal starte med at indsamle information om den model på Nyhed: Jin Ma J1 (elektrisk kabinescooter)
F.eks. kan du tage billeder af diverse ting. Hvor batteriet er, hvad der står på osv.
Dem der sælger elektriske kabinescootere kommer desværre ofte med meget få oplysninger så de skriver måske bare "60V 80AH".

"80 amp" er formodentligt 80 Ah.
"22000 kr for 5 batterier på hver 20 amp". Hvis det er blysyrebatteriet så er det formodentligt 5 batterier på hver 80 Ah.
Kom gerne med link til sælgeren.

Det er vist meget lidt der har været skrevet om at skifte fra blysyrebatteri til litiumbatteri her indtil videre.
Umiddelbart er det batteri og oplader der skal skiftes. Ved ikke om der er andet der skal ændres.
Brugeravatar
Messifan20
3. Rang
3. Rang
Indlæg: 21
Tilmeldt: 22. december 2020 16:38
Scootere: Jinma j1

Re: Lithium batteri i kabinescooter

Ulæst indlæg af Messifan20 »

det er fra Bly batterier til Lithium batterier.
Brugeravatar
Messifan20
3. Rang
3. Rang
Indlæg: 21
Tilmeldt: 22. december 2020 16:38
Scootere: Jinma j1

Re: Lithium batteri i kabinescooter

Ulæst indlæg af Messifan20 »

Det er et firma i Hobro der hedder rs batteri der sælger disse lithium batterier, de 80 amp jeg har nu er i alt ikke pr stk, du kan finde dem på facebook.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Lithium batteri i kabinescooter

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Hjemmesiden på rsbatteri.dk ser ikke ud til at virke efter hensigten på nuværende tidspunkt.
Jeg har dog besøgt hjemmesiden lidt tilbage hvor den virkede men havde meget sparesom information.
Der stod nærmest bare at man skal gå ind på facebook i stedet.

Hvis du gerne vil overføre 50000 kroner eller hvor meget det nu koster fordi du har set noget på facebook så må du da gerne gøre det.
Men hvad så hvis batteriet går i stykker næste måned har du så garanti på batteriet?

Men altså det er måske hvad der er af muligheder og så må man tage chancen hvis man vil være med på det nye.
Du kunne måske skrive til vedkommende og sige om ikke hjemmesiden kan laves bedre og sætte priser og mere information på om garanti og kapacitet og stiktyper og celler osv.
Brugeravatar
Messifan20
3. Rang
3. Rang
Indlæg: 21
Tilmeldt: 22. december 2020 16:38
Scootere: Jinma j1

Re: Lithium batteri i kabinescooter

Ulæst indlæg af Messifan20 »

har talt med ham i tlf flere gange og det er der hvor jeg købte kabinescooteren, der henviste mig til ham.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Lithium batteri i kabinescooter

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Hvad ved du om litiumbatteriet?
Brugeravatar
Messifan20
3. Rang
3. Rang
Indlæg: 21
Tilmeldt: 22. december 2020 16:38
Scootere: Jinma j1

Re: Lithium batteri i kabinescooter

Ulæst indlæg af Messifan20 »

ikke så meget
Brugeravatar
rjskib
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 246
Tilmeldt: 30. januar 2020 13:20
Scootere: Fønix City Cabino2
Dream Bike (Bilka model)
Knallert Yingang LM50 Little Monster
Geografisk sted: Herning

Re: Lithium batteri i kabinescooter

Ulæst indlæg af rjskib »

Hej.

Skift til lithium batterier er vel kun godt, hvis man har brug for mindre vægt. Skulle vistnok kun veje ca det halve, og man kan derfor få dobbelt rækkevidde med samme vægt.

Lithium batterier burde kunne holde i hele køretøjets levetid, men virkelighedens verden er ofte anderledes. Så hvis der ikke er garanti ud over 2 år fra et troværdigt firma, så.....
Det er vanskeligt at udskifte lithium celler, kræver elektronikviden og en punktsvejser til batterier.

Lithium batterier kan vist ofte oplades noget hurtigere, men er meget kostbare.

Prøv evt at læse tråden med miras52's indlæg (jeg ved desværre ikke hvordan man linker til et tidligere indlæg):

"
Re: Opladning og rækkevidde (VGA Vax)

af miras52 » 29. november 2020 21:21
Min VGA VAX fra januar 2018 har lige været hos Thansen og de siger jeg skal have nyt batteri. Den har kørt 4.750km og så er det en ret dyr løsning at køre med EL eftersom batteriet koster 7000 kr.
Som den er nu kan jeg køre 2km og så stopper motoren og displayet slukkes. Efter ca.3-4 min kan jeg tænde igen og køre 2 km og så stopper den igen. Så det er slut med El indtil der kommer bedre batterier
"
//Jørgen
Brugeravatar
Messifan20
3. Rang
3. Rang
Indlæg: 21
Tilmeldt: 22. december 2020 16:38
Scootere: Jinma j1

Re: Lithium batteri i kabinescooter

Ulæst indlæg af Messifan20 »

Han må have meget meget uheldig med de batterier, men ok Thansen, does it ring a bell.Det med garantien skal jeg have undersøgt nærmere, ham der laver disse lithium batterier hedder Rene og er fra Hobro, har talt med ham i tlf et par gange og , han virker som en der virkelig ved hvad han taler om.Han tager 22000 kr for 5 batterier hver på 20 amp, der køre ca 30 km pr batteri, naturligvis med forbehold for vind og vejr o.s.v og vinter/sommer og i ved.Firmaet virker troværdigt , hvilket jeg også kan se på de tilbage meldinger han får fra kunderne.
Besvar