100 dage med en Dream kabinescooter.

Her kan du skrive med andre om elektriske kabinescootere.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: 100 dage med en Dream kabinescooter.

Ulæst indlæg af scootergrisen »

ole vestergaard skrev: 9. november 2021 09:08 Hej, jeg har også købt dette tilbud, dog har jeg haft problemer med at batteriet ikke køre langt nok.
Jeg har derfor sat mig i kø til dette batteri fra
https://probatrep.dk/kabinescooter-batterier/
Da de giver 4 års batteri garanti, og har hørt godt om deres batterier.

ProBatteriRep i Fredericia
Hvad har du hørt?
Brugeravatar
rjskib
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 246
Tilmeldt: 30. januar 2020 13:20
Scootere: Fønix City Cabino2
Dream Bike (Bilka model)
Knallert Yingang LM50 Little Monster
Geografisk sted: Herning

Re: 100 dage med en Dream kabinescooter.

Ulæst indlæg af rjskib »

Hej.

Så melder vi os også i koret, med for kort rækkevidde. Troede ellers, at udskiftningen af det defekte batteri hjalp. Det hjalp også noget, rækkevidde ved blandet by/landevejskørsel er nu ca 35 km ved 10 grader.
Juleaften kørte vi i 9,8 graders frost, og her var rækkevidden kun 19 km. Varmeblæseren var i gang ca halvdelen af tiden, så den har også brugt lidt af strømmen. Noget der ligner 3 AH af batteriernes 80 AH.

//Jørgen
Brugeravatar
Cis
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 165
Tilmeldt: 4. januar 2022 00:13

Re: 100 dage med en Dream kabinescooter.

Ulæst indlæg af Cis »

rjskib skrev: 5. januar 2022 20:47 Hej.

Så melder vi os også i koret, med for kort rækkevidde. Troede ellers, at udskiftningen af det defekte batteri hjalp. Det hjalp også noget, rækkevidde ved blandet by/landevejskørsel er nu ca 35 km ved 10 grader.
Juleaften kørte vi i 9,8 graders frost, og her var rækkevidden kun 19 km. Varmeblæseren var i gang ca halvdelen af tiden, så den har også brugt lidt af strømmen. Noget der ligner 3 AH af batteriernes 80 AH.

//Jørgen
Hvis det du skriver holder, og det er jeg ikke i tvivl om at det gør, så har din kabinescooter en væsentlig mangel i forhold til det du blev stillet i udsigt ved købet, så jeg ville reklamere kraftigt til sælgeren, og forlange at køretøjet blev bragt i ovenstemmelse med det lovede, ellers må de give dig så stort nedslag, at du kan bekoste et nyt sæt batterier af et given fabrikat, så køretøjet kan levere det du er blevet lovet, længere er den ikke..

Hold os orienteret, det er vigtigt for alle nye købere, hvordan sælgeren vil afhjælpe dit problem..

Eller må du gå til forbruger-ankenævnet, så tager de affære, og jeg tvivler på, at Bilka vil lade det gå så langt, dertil er deres ry og brand for vigtigt..

Mvh Christian
Brugeravatar
rjskib
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 246
Tilmeldt: 30. januar 2020 13:20
Scootere: Fønix City Cabino2
Dream Bike (Bilka model)
Knallert Yingang LM50 Little Monster
Geografisk sted: Herning

Re: 100 dage med en Dream kabinescooter.

Ulæst indlæg af rjskib »

Hej.

Vi har et par gange skriftlig fejlmeldt køretøjet, uden rigtigt at komme igennem til noget seriøs fejlretning. Jeg har fundet noget med småt, hvor der står "op til" på Bilka's hjemmeside. Det var så ikke synligt i deres reklameavis, som jeg heldigvis gemte.
Planen er, at jeg har forsøgt at lave en aftale med 2 andre købere. Den ene er ham, der kørte de 85 km på en opladning. Jeg har spurgt, om jeg ikke må køre efter ham, når han skal på den næste lange tur. Vi kunne evt stoppe for hver 10 km, og fotografere displayerne. Det ville så kunne afgøre, om der er fejl på vores køretøj. Vi har et Dashcam monteret, så vi efterfølgende kan dokumentere kørslen.

Lige for tiden, er det ikke så spændende at køre så langt uden varme. Jeg håber det lykkes, at lave sådan en testkørsel.

Vi er også ved at "køre træt", da der er gået meget tid med testkørsel og skriftlige fejlmeldinger. Hvis vi kan få dokumentation for fejl på vores køretøj, så lægger vi vejen forbi Bilka.

//Jørgen.
Brugeravatar
rjskib
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 246
Tilmeldt: 30. januar 2020 13:20
Scootere: Fønix City Cabino2
Dream Bike (Bilka model)
Knallert Yingang LM50 Little Monster
Geografisk sted: Herning

Re: 100 dage med en Dream kabinescooter.

Ulæst indlæg af rjskib »

Hej.

Det er koldt i sådan en kabinescooter. For sjovs skyld, prøvede vi at starte Honda generatoren indendørs. Først måtte jeg dog lave en forlængelse af udstødningen, lidt noget klamhuggeri med de for hånden værende materialer. Virkede nogenlunde til testen, hvor hustruen også måtte hjælpe med at holde slangen på plads.
Varmede fortrinligt, men det støjede. Vi følte os tilbage til 1970'erne, hvor vi havde en Fiat 500. Med en korrekt udført udstødning, kunne det godt bruges (hustruen var positiv).
Det kunne jo også godt være, at jeg "kom til" at tilslutte en lader til generatoren (det er vist ikke lovligt). Hvis den indbyggede lader får 230 volt, er kørsel i øvrigt blokeret af sikkerhedshensyn. Det kunne der nok findes ud af, om ikke anden med en løs lader.
Men der var nu ganske fornøjeligt, at køre rundt i kvarteret med en haveslange ud af vinduet.

Varme 1.jpg
Varme 2.jpg

//Jørgen
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: 100 dage med en Dream kabinescooter.

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Du har ellers fin mulighed for at lydisolere generatoren som den står der.
Prøv at undersøg hvad den tåler af tildækning.

Jeg ved ikke hvordan man laver så du både kan oplade og aflade på samme tid.
Ved ikke om der sker noget dårligt ved at sætte en ekstern oplader til at oplade mens du kører.

Tror på mit litiumbatteri der vil BMS'en nok forhindre afladning og opladning på samme tid så man kun kan én ting ad gangen.

Der mangler en ballon på enden.
kalapojser.webp
kalapojser.webp (22.53 KiB) Vist 3972 gange
Brugeravatar
Cis
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 165
Tilmeldt: 4. januar 2022 00:13

Re: 100 dage med en Dream kabinescooter.

Ulæst indlæg af Cis »

rjskib skrev: 7. februar 2022 09:41 Hej.

Det er koldt i sådan en kabinescooter. For sjovs skyld, prøvede vi at starte Honda generatoren indendørs. Først måtte jeg dog lave en forlængelse af udstødningen, lidt noget klamhuggeri med de for hånden værende materialer. Virkede nogenlunde til testen, hvor hustruen også måtte hjælpe med at holde slangen på plads.
Varmede fortrinligt, men det støjede. Vi følte os tilbage til 1970'erne, hvor vi havde en Fiat 500. Med en korrekt udført udstødning, kunne det godt bruges (hustruen var positiv).
Det kunne jo også godt være, at jeg "kom til" at tilslutte en lader til generatoren (det er vist ikke lovligt). Hvis den indbyggede lader får 230 volt, er kørsel i øvrigt blokeret af sikkerhedshensyn. Det kunne der nok findes ud af, om ikke anden med en løs lader.
Men der var nu ganske fornøjeligt, at køre rundt i kvarteret med en haveslange ud af vinduet.


//Jørgen
Ja, du mangler ballonen... :party:

Her er der link til hvor og hvordan du får varme i kabinen til under kr 1000,- inc. fragt, og uden at tage plads op, og sørger du for, at varmen kan komme ind til batteri-rummet, vil det give dig lige så lang rækkevidde som om sommeren, det kan som regel klares med at par huller og en PC blæser, kun fantasien sætter grænser..

Har du allerede set indlæggende, så heller gang en til, end slet ikke :roll:

https://eur.vevor.com/diesel-heater-c_1 ... 0198386270 Her sender de fragtfrit fra deres lager i Tyskland, ifølge deres hjemmeside..

https://www.ebay.de/itm/255306026603

viewtopic.php?f=24&t=4127
Brugeravatar
rjskib
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 246
Tilmeldt: 30. januar 2020 13:20
Scootere: Fønix City Cabino2
Dream Bike (Bilka model)
Knallert Yingang LM50 Little Monster
Geografisk sted: Herning

Re: 100 dage med en Dream kabinescooter.

Ulæst indlæg af rjskib »

Hej.

Man kan godt lade samtidig med, at der er forbrug på blybatterier. Startbatteriet i almindelige biler bliver ladet under forbrug. Eneste problem er, at spændingen svinger en del. Jeg har ikke kendskab til lithium BMS'er, så der er jeg svar skyldig.

Ang lydisolering, så er der gæller langs siderne på generatoren. Kan desværre ikke ses på fotoet. Bruges til at trække køleluft ind til blæserhjulet. Der er næsten ingen støj fra selv udstødningen, så havde udstødningen ikke været giftig, kunne vi undvære en rigtig monteret udstødning. Så fornemmelsen er, at støjen kommer via køleluften fra cylinder og topstykke. Det var nu også til at holde ud, vi kunne nemt tale sammen.
Hvis vi på et tidspunkt laver en rigtig udstødning, kunne vi måske også snige os til at lade på batterierne.

Vi har overfladisk kigget på diesel varmeapparaterne. Vi er ikke meget for at handle på udenlandske hjemmesider, er nervøse for vores dankort (sikkert uden grund). Cis, jeg synes at tilbuddene næsten er for gode til at være sandt. Så vi leger måske videre med generatoren. Hvis vi skal lade på en længere tur, ville det også være rart at generatoren stod indendørs (så nysgerrige pilfingre ikke kunne drille). Vi kunne så fordrive ladetiden med at spise og vandre i området.

//Jørgen
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1340
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: 100 dage med en Dream kabinescooter.

Ulæst indlæg af Landbo »

Cis skrev: 9. februar 2022 00:20
rjskib skrev: 7. februar 2022 09:41 Hej.

Det er koldt i sådan en kabinescooter. For sjovs skyld, prøvede vi at starte Honda generatoren indendørs. Først måtte jeg dog lave en forlængelse af udstødningen, lidt noget klamhuggeri med de for hånden værende materialer. Virkede nogenlunde til testen, hvor hustruen også måtte hjælpe med at holde slangen på plads.
Varmede fortrinligt, men det støjede. Vi følte os tilbage til 1970'erne, hvor vi havde en Fiat 500. Med en korrekt udført udstødning, kunne det godt bruges (hustruen var positiv).
Det kunne jo også godt være, at jeg "kom til" at tilslutte en lader til generatoren (det er vist ikke lovligt). Hvis den indbyggede lader får 230 volt, er kørsel i øvrigt blokeret af sikkerhedshensyn. Det kunne der nok findes ud af, om ikke anden med en løs lader.
Men der var nu ganske fornøjeligt, at køre rundt i kvarteret med en haveslange ud af vinduet.


//Jørgen
Ja, du mangler ballonen... :party:

Her er der link til hvor og hvordan du får varme i kabinen til under kr 1000,- inc. fragt, og uden at tage plads op, og sørger du for, at varmen kan komme ind til batteri-rummet, vil det give dig lige så lang rækkevidde som om sommeren, det kan som regel klares med at par huller og en PC blæser, kun fantasien sætter grænser..

Har du allerede set indlæggende, så heller gang en til, end slet ikke :roll:

https://eur.vevor.com/diesel-heater-c_1 ... 0198386270 Her sender de fragtfrit fra deres lager i Tyskland, ifølge deres hjemmeside..

https://www.ebay.de/itm/255306026603

viewtopic.php?f=24&t=4127
Kom sgi til ved et uheld og købe 2 kW udgaven af dieselfyret. :mrgreen: Vil mene folk skal have spændt en god stor campingvogn efter kabinescoteren, hvis man vil udnytte 8 kW udgave. Er ret sikker på den store udgave ikke vil lave andet end stå og tænde/slukke tænde/slukke osv. i så lille en kabine. :scootergris:

Hilsen Leif.
Brugeravatar
Cis
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 165
Tilmeldt: 4. januar 2022 00:13

Re: 100 dage med en Dream kabinescooter.

Ulæst indlæg af Cis »

rjskib skrev: 9. februar 2022 20:05 Hej.

Man kan godt lade samtidig med, at der er forbrug på blybatterier. Startbatteriet i almindelige biler bliver ladet under forbrug. Eneste problem er, at spændingen svinger en del. Jeg har ikke kendskab til lithium BMS'er, så der er jeg svar skyldig.

Ang lydisolering, så er der gæller langs siderne på generatoren. Kan desværre ikke ses på fotoet. Bruges til at trække køleluft ind til blæserhjulet. Der er næsten ingen støj fra selv udstødningen, så havde udstødningen ikke været giftig, kunne vi undvære en rigtig monteret udstødning. Så fornemmelsen er, at støjen kommer via køleluften fra cylinder og topstykke. Det var nu også til at holde ud, vi kunne nemt tale sammen.
Hvis vi på et tidspunkt laver en rigtig udstødning, kunne vi måske også snige os til at lade på batterierne.

Vi har overfladisk kigget på diesel varmeapparaterne. Vi er ikke meget for at handle på udenlandske hjemmesider, er nervøse for vores dankort (sikkert uden grund). Cis, jeg synes at tilbuddene næsten er for gode til at være sandt. Så vi leger måske videre med generatoren. Hvis vi skal lade på en længere tur, ville det også være rart at generatoren stod indendørs (så nysgerrige pilfingre ikke kunne drille). Vi kunne så fordrive ladetiden med at spise og vandre i området.

//Jørgen
Jeg har handlet utallige gange på Ebay, og har endnu tilgode at blive snydt, man betaler også via paypal, som er helt sikkert..

Og Vevor behøver du nok heller ikke frygte..

Priserne passer, man kan købe disse diesel varmere direkte i Kina, for under kr 400,- plus fragt moms og told, det er de forhandlere som sælger dem herhjemme, som plukker fuglen til sidste dun, som man skal frygte..

Så du kan trygt handle hos både Ebay og formentlig også Vevor, uden at frygte misbrug eller andet. Og især Ebay har så gode kunde hjæpemidler, at du ingen risiko løber..

Jeg skal gerne købe en hjem til dig fra Ebay, og det bliver en lille model på 2 kw, og videresende den til dig, mod at du betaler mig det den koster, plus kr 60,- til at dække fragten til dig med postdanmark, da sælgeren på Ebay vil sende den direkte til mig, det bliver omkring kr 1000,- alt i alt...

Se denne på 2kw: https://www.ebay.de/itm/373881609234 Så vil du have den, så lander prisen med garanti under kr 1000,- inc. alt..

Så ønsker du min hjælp, så sender du mig blot en pm.
Besvar