Min MotoCR E-Libra og mig.

Her kan du skrive med andre om elektriske scootere.
Brugeravatar
Cordovan
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 2
Tilmeldt: 5. december 2020 19:42
Scootere: MotoCR E-Libra

Min MotoCR E-Libra og mig.

Ulæst indlæg af Cordovan »

Efter et par dages brug har jeg lidt bedre fornemmelse af batteriets rækkevidde om vinteren.
Når jeg kobler laderen fra om morgenen for at køre på arbejde, viser scooterens display en potentiel rækkevidde på 57km.
Dette er efter at have ladet op i en lukket men uopvarmet garage.
Efter jeg er ankommet på arbejde præcis 8km senere viser den potentielle rækkevidde 47km.
Dette er forståeligt nok da jeg har en smule start-stop kørsel og kører mere op ad bakke til arbejde end ned ad bakke.
Jo mere modstand motoren skal arbejde igennem, jo flere ampere skal motoren bruge, derfor koster acceleration, bakker og sving mere batterikraft end plan kørsel ligeud ved topfart.
Den maximale ydelse i ampere lader til at være 40, som jeg mest ser brugt ved acceleration op ad en stejl snørklet rampe ved gang/cykelsti der går under en bro ved Ringsted shopping outlet.
Ved let nedadgående kørsel ved ringvejen falder forbruget helt ned til 3-4 ampere for at holde farten på 33km/t.
Acceleration fra stillestående position ud ad en lige og plan vej bruger ikke mere end 20-23 ampere.

Derudover har jeg uheldigvis oplevet at den påsvejsede split der holder fjederen til bageste støtteben knækkede af samme weekend jeg købte den, og har midlertidigt bundet støttebenet op med ledninger for ikke at slæbe dem over asfalten når jeg kører.

Billede
Besvar