Så jeg blevet Elbilsejer

Her kan du skrive med andre om elektriske kabinescootere.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Så jeg blevet Elbilsejer

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg tror da også fint lastbilchaufføren så dig.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: Så jeg blevet Elbilsejer

Ulæst indlæg af Jps »

scootergrisen skrev: 13. februar 2020 21:49 Jeg tror da også fint lastbilchaufføren så dig.
Hvis han gjorde det, skulle han ikke ha' begyndt overhalingen af cyklisten, efter min ringe mening.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: Så jeg blevet Elbilsejer

Ulæst indlæg af Jps »

Så har "bilen" rundet de 600 km. Og den er begyndt, at køre en lille bitte smule stærkere, nemlig hele 28 km/t. Det en forøgelse på een km :D
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: Så jeg blevet Elbilsejer

Ulæst indlæg af Jps »

Skulle til begravelse i dag (en onkel) og tog derfor "bilen". Problemet var så, at det stormede helt vildt. Mellem 12-14 sekundmeter og stedvise kraftige vindstød. Og det skal jeg så lige love for, at jeg fik at mærke både på ud og hjemtur.

Ikke videre sjovt, at prøve det. Men så ved jeg, hvad bilen kan tåle, i det mindste (uden at vælte)"bilen"holdt farten hele tiden, trods strid modvind af og til.
Brugeravatar
rjskib
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 246
Tilmeldt: 30. januar 2020 13:20
Scootere: Fønix City Cabino2
Dream Bike (Bilka model)
Knallert Yingang LM50 Little Monster
Geografisk sted: Herning

Re: Så jeg blevet Elbilsejer

Ulæst indlæg af rjskib »

Har også været ude i kraftigt blæsevejr med vores Fønix Cabino. Jeg synes nu den er rimelig stabil, selvom bredden ved baghjulene kun er 92 cm.
Cabinoen er nu også temmelig tung, vejer 160 kg + vægten af 2 personer + indkøb.

Der skal udvises forsigtighed ved op og nedkørsel ved fortove, her er den smalle Cabino lidt farlig. Til gengæld er det rart, når der skal køres igennem smalle chikaner på cykelstierne.

//Jørgen
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: Så jeg blevet Elbilsejer

Ulæst indlæg af Jps »

rjskib skrev: 19. februar 2020 11:15 Har også været ude i kraftigt blæsevejr med vores Fønix Cabino. Jeg synes nu den er rimelig stabil, selvom bredden ved baghjulene kun er 92 cm.
Cabinoen er nu også temmelig tung, vejer 160 kg + vægten af 2 personer + indkøb.

Der skal udvises forsigtighed ved op og nedkørsel ved fortove, her er den smalle Cabino lidt farlig. Til gengæld er det rart, når der skal køres igennem smalle chikaner på cykelstierne.

//Jørgen
Min vejer tæt på 300 kg, plus mine næsten 100 kg :) Så den står også stabil på vejen. Men kraftige vindstød, kan jo sagtens vælte en kabinescooter. Min er så 1,25 meter bred bagi. Op og nedkørsler ved fortove har jeg så ikke prøvet endnu.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: Så jeg blevet Elbilsejer

Ulæst indlæg af Jps »

I Mandags var jeg et smut i byen for at handle, og ved Thansen kom jeg i snak med en ældre mand ;) :D, som var interesseret i min "bil". Han påstod så, at han kendte til en der ombyggede elbiler til dieselbiler, her i området, hvor jeg holder til.

Jeg har så mine tvivl om, om det kan være lovligt at ombygge "bilen" til dieselbrug. Det jeg tænkte, var at han mente, at der blev monteret et lille oliefyr i bilen, så man kunne holde varmen i den om vinteren.

Men kontakter vedkommende der ombygger elbilerne, på et tidspunkt. For det skal da undersøges om det for det første er lovligt, og så hvor motoren placeres. For regner ikke med, at man kan få så små dieselmotorer???
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: Så jeg blevet Elbilsejer

Ulæst indlæg af Jps »

Opdagede igår at forbremsekaliberen var lidt løs, og ville derfor stramme møtrikkerne/unbracoboltene. Men de kunne ikke strammes mere, end de var i forvejen. Undre mig så over, at den er lidt løs i det. Det har jeg aldrig oplevet på mine scootere.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: Så jeg blevet Elbilsejer

Ulæst indlæg af Jps »

De første 1.000 km i "bilen", er passeret i dag :D
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: Så jeg blevet Elbilsejer

Ulæst indlæg af Jps »

Købte noget klistermærkepapir til 166 kr for 10 ark, så jeg kunne lave et nyt km/t mærke, hvorpå der står 27 km/t, hvilket jo så er topfarten på "bilen". Det blev 16 cm i diameter. Det der sidder på er så 15 cm i diameter.
Vedhæftede filer
Kj 27 kmt-vers 2.jpg
Besvar