Så jeg blevet Elbilsejer

Her kan du skrive med andre om elektriske kabinescootere.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Så jeg blevet Elbilsejer

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Ny ide ...
Du fjerne sædet og afmontere skinnerne fra kassen.
Så laver du et eller andet beslag med støtteben som du monterer på kassen og på det beslag monterer du så skinnerne ... denne gang længere tilbage.
Så skal du ikke ændret på noget som sådan.
Du skal "bare" finde ud af hvordan det her beslag med støtteben skal udformes.
Hvis du i samme forbindelse ønsker at sædet skal højere op kunne du gøre det.
beslag.jpg
beslag.jpg (58.87 KiB) Vist 5636 gange
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: Så jeg blevet Elbilsejer

Ulæst indlæg af Jps »

Fin Idé, Scootergris. Men sædet skal ikke hæves, for så ender det med jeg støder hovedet mod loftet ;) Det er jo allerede hævet 1 cm.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: Så jeg blevet Elbilsejer

Ulæst indlæg af Jps »

15,5 km kørt i halvmørke idag. :) lyset er ikke noget værd, på den. Det er alt for svagt, efter min ringe mening. Faktisk lidt på højde med Kymco'ens lys som heller ikke er for godt, trods de nye pærer der kom i ("xenon")

Der kommer desværre også vind ind i kabinen. Kørte turen uden at tænde for varmen, da den jo nok sluger et par kilometre eller 4 af rækkevidden. :D Og så hugger/hopper den under kørslen. Huggeriet skyldes nok begrænsningen og hopperiet skyldes ovale dæk tror jeg.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: Så jeg blevet Elbilsejer

Ulæst indlæg af Jps »

Via tjek af stelnummer, fortæller det, at bilen er fra England?????? :D Lidt underligt synes jeg :).
Brugeravatar
TOCA
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 443
Tilmeldt: 16. november 2014 14:05
Scootere: PGO Comet (Solgt)
Peugeot Fox
CPI GTR 50 (45'er) x2
Geografisk sted: København

Re: Så jeg blevet Elbilsejer

Ulæst indlæg af TOCA »

Jamen dog! Tillykke med bussen (der er jo plads til betalende passagerer, uden ben) :party: :lol:

Ville dog nok selv være lidt betænkelig ved, at skulle lave mekaniske ændringer, på et nyt køretøj, bare for at kunne betjene det, det lyder ikke professionelt :think:

Ovale hjul, og engelske måleinstrumenter.....Er den overhovedet lovlig, her i DK? Virker ikke som en god butik, du har handlet med :think:

Håber du bliver glad for købet, også om et par år :thumbup:
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: Så jeg blevet Elbilsejer

Ulæst indlæg af Jps »

TOCA skrev: 4. januar 2020 17:56 Jamen dog! Tillykke med bussen (der er jo plads til betalende passagerer, uden ben) :party: :lol:

Ville dog nok selv være lidt betænkelig ved, at skulle lave mekaniske ændringer, på et nyt køretøj, bare for at kunne betjene det, det lyder ikke professionelt :think:

Ovale hjul, og engelske måleinstrumenter.....Er den overhovedet lovlig, her i DK? Virker ikke som en god butik, du har handlet med :think:

Håber du bliver glad for købet, også om et par år :thumbup:

Tak for det. :)
Den er såmænd godkendt til, at køre her i landet. Det står i papirene fra Skat. ;) Engelske måleinstrumenter?? Huggeriet har jeg jo også oplevet på et par scootere, og her er det jo begrænsningen der laver de unoder. Det eneste jeg har gjort hidtil er, at kvæle dørarlarmen. Den kunne mine sarte ører, ikke lide :(

Og ja jeg skal nok blive glad for den, ellers er pengene jo spildt ;)
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: Så jeg blevet Elbilsejer

Ulæst indlæg af Jps »

Vejhjælp omsider oprettet til "bilen". Pris 570 kr årligt hos DAH/SOS.

Havde lidt problemer med, at finde varmen i bilen. Det viste sig, at der skulle aktiveres 2 knapper, før det virkede. Men der kom stadig kulde i kabinen, trods det. Den kolde luft, kom op gennem hullet til styrstammen, så det er foreløbig lukket af med gaffatape.

Og brug af varme, tapper batteriet for hurtigt, synes jeg. Har passeret de 60 km's kørsel, og er glad for at sidde i tørvejr :)

Her et forslag: Find en kabinescootersmiley :D
Vedhæftede filer
Instrumentpanel. 3.jpg
Instrumentpanel. 3.jpg (91.85 KiB) Vist 5588 gange
Brugeravatar
Supercharger
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 348
Tilmeldt: 19. februar 2015 07:56
Scootere: Adly Gazelle (TMP) 45 Km/t.
PGO G-Max 30 Km/t.
Geografisk sted: Sjælland

Re: Så jeg blevet Elbilsejer

Ulæst indlæg af Supercharger »

Tillykke med "Elf" bilen. :thumbup:
Men husk korrekt beklædning. :lol:
Korrekt køredragt til ELF bilen. :)
Korrekt køredragt til ELF bilen. :)
Alternativ varmekilde. :)
Alternativ varmekilde. :)
brændeovn i bil.jpg (58.44 KiB) Vist 5578 gange
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: Så jeg blevet Elbilsejer

Ulæst indlæg af Jps »

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :thumbup:
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: Så jeg blevet Elbilsejer

Ulæst indlæg af Jps »

Tur på 27 km kørt i dag i silende regn og let dis. Så vinduesviskeren kom på arbejde, og desværre så kører den i bittesmå ryk og kommer heller ikke helt i top, så har lidt svært ved at se noget, i det område. Måske skyldes det at gummiet er nyt? Men kunne da konstatere at kabinen er vandtæt. :) Sprinklerdimsen skal justeres, for der kommer intet op, på ruden :(

Jeg kunne så ikke få ruderne til at være dugfrie, trods brug af blæser. Derfor havde jeg en klud med, til at tørre forruden af, under kørsel. Så skal ha' fat i noget antidugspray, så duggen kan holdes nede.

Og så til batteriindikatoren, som jeg var spændt på at se hvor mange streger, der forsvandt. Til min store overraskelse, var forbruget kun 1½ streg. Det kan jeg bedre acceptere, frem for at de forsvandt efter 12-15 km's kørsel.

Gps'en sagde maxfart 29 km/t (lidt ned af bakke ;)) Gennemsnit i bevægelse 23 km/t. Totalt gennemsnit 8,3 km/t??
Turen tog vel omkring en times tid.
Senest rettet af Jps 9. januar 2020 16:11, rettet i alt 1 gang.
Besvar