Så jeg blevet Elbilsejer

Her kan du skrive med andre om elektriske kabinescootere.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: Så jeg blevet Elbilsejer

Ulæst indlæg af Jps »

Billeder af motorrum/batterier.
Vedhæftede filer
Motorrum (2).JPG
Motorrum (2).JPG (237.38 KiB) Vist 6185 gange
Motorrum (1).JPG
Motorrum (1).JPG (213.49 KiB) Vist 6185 gange
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: Så jeg blevet Elbilsejer

Ulæst indlæg af Jps »

Nå idag, skulle blive dagen hvor en fartbilist, var lige ved at ramme mig. Vedkommende (en ung tøs) var ved at overhale mig med mindst 100 km/t (der må køres 70-80 km/t, på stedet for overhalingen). Og hun startede overhalingen vel omkring 100 meter, bag mig.

Mens hun lå i modsatte vejbane, kom der så en 4hjulstrækker, og så tog fanden ved hende. Hun trak hårdt ind, samtidig med at hun sikkert stod på bremsen, for at komme ned i 27 km/t. Hun nåede det omkring 2-3-4 meter, fra min bagende. Jeg rystede på hovedet, da hun kunne passere mig.

Og så lige et billede, af et klistermærke. Der er blevet tilføjet /t
Vedhæftede filer
30 kmt2.JPG
30 kmt2.JPG (228.86 KiB) Vist 6175 gange
Brugeravatar
rjskib
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 246
Tilmeldt: 30. januar 2020 13:20
Scootere: Fønix City Cabino2
Dream Bike (Bilka model)
Knallert Yingang LM50 Little Monster
Geografisk sted: Herning

Re: Så jeg blevet Elbilsejer

Ulæst indlæg af rjskib »

Ikke nogen rar oplevelse. Prøvede noget lignende i firmabilen, for mange år siden. Dengang var det også tæt på.
Burde vi have lov til at køre med gul blink på taget, når vi kører på landeveje uden cykelsti?
Her i Herning er der cykelstier næsten alle de steder, hvor vi kommer. Så det føles trygt og sikkert at blive transporteret.

Du har problemer med dug. I gamle dage brugte man en klud med indtørret sulfo, til duggede bilruder. Det var dengang, hvor varmeapparaterne ikke var for gode.
Jeg har for nylig lagt sådan en klud i køretøjet, men kun brugt kluden en enkelt gang. Så erfaringsgrundlaget er lidt lille, men det har virket på mine svømmebriller i mange år (et par dråber sulfo på glassene, før hvert besøg i svømmehallen).

Ang afskærmning for solen, så har jeg lagt en kasket med skygge i køretøjet. Bruger kasketskyggen som solskærm, virker fint for mig.

Kunne godt bruge et klistermærke, med 22 km/t. Vores Fønix kan nemlig ikke køre hurtigere.

//Jørgen
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: Så jeg blevet Elbilsejer

Ulæst indlæg af Jps »

rjskib skrev: 8. februar 2020 17:11 Ikke nogen rar oplevelse. Prøvede noget lignende i firmabilen, for mange år siden. Dengang var det også tæt på.
Burde vi have lov til at køre med gul blink på taget, når vi kører på landeveje uden cykelsti?
Her i Herning er der cykelstier næsten alle de steder, hvor vi kommer. Så det føles trygt og sikkert at blive transporteret.

Du har problemer med dug. I gamle dage brugte man en klud med indtørret sulfo, til duggede bilruder. Det var dengang, hvor varmeapparaterne ikke var for gode.
Jeg har for nylig lagt sådan en klud i køretøjet, men kun brugt kluden en enkelt gang. Så erfaringsgrundlaget er lidt lille, men det har virket på mine svømmebriller i mange år (et par dråber sulfo på glassene, før hvert besøg i svømmehallen).

Ang afskærmning for solen, så har jeg lagt en kasket med skygge i køretøjet. Bruger kasketskyggen som solskærm, virker fint for mig.

Kunne godt bruge et klistermærke, med 22 km/t. Vores Fønix kan nemlig ikke køre hurtigere.

//Jørgen
Gult blink på taget vil jeg ikke bruge, så hellere noget reflekterende/skrigende farve på bagenden.

Hernede på udkantsø'en er der kun cykelstier i de store byer. Og jeg bruger dem da også, men nogle af dem er ikke bredde nok til bilen som er 1,25 m bred ved baghjulende. Og næsten alle cykelstier går i et med fortovet.

Det med sulfo er prøvet. Men lod det så ikke indtørret før jeg gav ruden en omgang. Så det hjalp kun kortvarrigt. Pt har jeg dog ingen problemer med dug på ruderne. Jeg bruger af og til en kasket med bred skygge, og solbriller, og det virker da, men vil alligevel prøve noget solfilm.

Du kan rent faktisk selv, lave et klistermærke med 22 km/t på, via en printer. Klistermærkepapiret kan købes i f.eks. butikker med kontorartikler.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: Så jeg blevet Elbilsejer

Ulæst indlæg af Jps »

Nå strid storm/modvind tærer også kraftigt på batteriet, fandt jeg ud af igår og idag. Kørte så ikke så langt. Omkring 20 km begge dage, tror jeg. 2 streger ud af 5 var tilbage. Rart at vide, at stormvejr i den dur vi har haft i 4 dage, også begrænser rækkevidden. Hvilket så ikke overrasker mig.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: Så jeg blevet Elbilsejer

Ulæst indlæg af Jps »

De 500 km blev nået i dag, fordelt på 2 ture og en opladning :) Første tur var på 16 km og anden tur på 34 km.

Og så fik jeg sgu gjort i bukserne på turen ind mod Nakskov, idet der kom en lastbil blæsende imod mig i min bane, fordi han overhalede en cyklist. han så mig vist først i sidste øjeblik, for han trak hårdt ind. Heldigvis ramte han ikke cyklisten eller mig for den sags skyld. En skam jeg ikke nåede at se firmanavn og nummerplade, for så havde jeg sgu sendt en masse eder og forbannelser efter både chauffør og firma.
Brugeravatar
rjskib
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 246
Tilmeldt: 30. januar 2020 13:20
Scootere: Fønix City Cabino2
Dream Bike (Bilka model)
Knallert Yingang LM50 Little Monster
Geografisk sted: Herning

Re: Så jeg blevet Elbilsejer

Ulæst indlæg af rjskib »

Monter et DashCam i frontruden, så er der lidt film at kigge på efter turen.
Vi bruger et GoPro kamera, er vist ikke det bedste til den opgave. Men det tager nogle flotte billeder, hvis ellers ruden er fri for regnvand.

GoPro'en billedstabilisering er meget bedre end vores tidligere DashCam (hvor batteriet døde, og så skulle dato-tid stilles hver gang tændingsnøglen havde været drejet :().

På medsendte klip er vi tæt på en skraldebil, som heldigvis holdt tilbage.

//Jørgen
Vedhæftede filer
100220.mp4
(6.61 MiB) Downloadet 259 gange
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Så jeg blevet Elbilsejer

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Gætter på der blev kørt sådan med vilje.
Hvis der sker noget så er det jo ikke lastbilchaufføren det går ud over.
Ringer du til virksomheden hvem tror du så de holder med?
Ringer du til politiet så får du den gamle sang der hedder ord mod ord.
Lastbilchaufføren kan jo bare sige at det var dig der kørte farligt.
I Kørt af vejen af CG 91 012 fik jeg en sang om blinde vinkler da jeg ringede til virksomheden.

Få dig noget videooptagelse for og bag.
Det er nok ikke sidste gang det kommer til at ske.

Sæt ekstra reflekser på sidespejle og bagskærme som er yderst på scooteren.
Specielt i venstre side.
Eventuelt lav noget ekstra med en flap med reflekser eller noget på taget.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: Så jeg blevet Elbilsejer

Ulæst indlæg af Jps »

rjskib skrev: 13. februar 2020 20:35 Monter et DashCam i frontruden, så er der lidt film at kigge på efter turen.
Vi bruger et GoPro kamera, er vist ikke det bedste til den opgave. Men det tager nogle flotte billeder, hvis ellers ruden er fri for regnvand.

GoPro'en billedstabilisering er meget bedre end vores tidligere DashCam (hvor batteriet døde, og så skulle dato-tid stilles hver gang tændingsnøglen havde været drejet :().

På medsendte klip er vi tæt på en skraldebil, som heldigvis holdt tilbage.

//Jørgen
Godt, at i ikke blev ramt. Men ja, må se at få indstalleret et kamera af en art.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: Så jeg blevet Elbilsejer

Ulæst indlæg af Jps »

scootergrisen skrev: 13. februar 2020 20:54 Gætter på der blev kørt sådan med vilje.
Hvis der sker noget så er det jo ikke lastbilchaufføren det går ud over.
Ringer du til virksomheden hvem tror du så de holder med?
Ringer du til politiet så får du den gamle sang der hedder ord mod ord.
Lastbilchaufføren kan jo bare sige at det var dig der kørte farligt.
I Kørt af vejen af CG 91 012 fik jeg en sang om blinde vinkler da jeg ringede til virksomheden.

Få dig noget videooptagelse for og bag.
Det er nok ikke sidste gang det kommer til at ske.

Sæt ekstra reflekser på sidespejle og bagskærme som er yderst på scooteren.
Specielt i venstre side.
Eventuelt lav noget ekstra med en flap med reflekser eller noget på taget.
Ja må jo få gjort den mere synlig, så det forhåbentligt ikke sker igen. Men Chaufføren burde jo kunne se "bilen" idet den jo har en kraftig forlygte på (2x50 watt, ifølge sælger).
Besvar