Scootergrisen's VGA Vax

Her kan du skrive med andre om elektriske scootere.
Brugeravatar
Boy
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 18
Tilmeldt: 10. september 2018 20:29

Re: Scootergrisen's VGA Vax

Ulæst indlæg af Boy »

scootergrisen skrev: 12. august 2019 12:47 Så fandt jeg ud at få scooteren til at kører hurtigere ... og langsommere.
Forrest på scooteren under frontskjoldet i den store muffe hvor de fleste stik er pakket ind i findes et stik med 3 ledninger som ikke er forbundet til noget.
Det er så vidt jeg kan se beregnet til at bliver monteret på en kontakt som gerne er indbygget i farthåndtaget hvor man kan vælge mellem 3 hastigheder.
Men den kontakt er så ikke monteret på VGA Vax.
Når stikket ikke er tilsluttet noget at bruger scooteren den midterste hastighed.
Kortslutter man sort/hvid med en af i andre ledninger så bliver topfarten lavere (blå/hvid) eller højere (gul/hvid).
Kørte en tur med højere topfart og det var da noget sjovere med mere fart.
Umiddelbart ser det også ud til at batteriet bliver dræner ret meget hurtigere når topfarten er højere og motoren var også godt varm.
Topfarten med hjulet over jorden ved de tre hastigheder lader til at være: 28, 33 og 43 km/t (i følge speedometer).
Umiddelbart laden scooteren til at accelerer lige hurtigt ved de tre hastighed så det er vist kun topfarten der ændres.
vga_vax_2019_ledningsnet_6.jpg
fartvelger_1.jpg
fartvelger_2.jpg
Har jeg ret i, at jeg skal bruge en "on-off-on" kontakt ?
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Scootergrisen's VGA Vax

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jo mon ikke man kan kalde den det.
Hvis du kun er interesseret i det høje gear og er ligeglad med det lave gear kan du også bare bruge en tænd/sluk-kontakt.
Brugeravatar
Boy
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 18
Tilmeldt: 10. september 2018 20:29

Re: Scootergrisen's VGA Vax

Ulæst indlæg af Boy »

Nå ja, men det kunne være meget sjovt, at lave den som den egentligt er designet. Tak for hjælpen 😊
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Scootergrisen's VGA Vax

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg synes ikke den bremser jævnt på forbremsen.
Ligesom om skiven ikke er helt lige eller belægningen har bedre fast på nogle områder af skiven og glider mere på andre.
Eller måske det er forgaflen der giver en ujævn fornemmelse når man bremser.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: Scootergrisen's VGA Vax

Ulæst indlæg af Jps »

scootergrisen skrev: 7. oktober 2019 19:11 Jeg synes ikke den bremser jævnt på forbremsen.
Ligesom om skiven ikke er helt lige eller belægningen har bedre fast på nogle områder af skiven og glider mere på andre.
Eller måske det er forgaflen der giver en ujævn fornemmelse når man bremser.
Kan være at møtrikkerne på forgaflen har løsnet sig lidt. Det har jeg oplevet på både Dr. Big og Mover.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Scootergrisen's VGA Vax

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Så fandt jeg ud af hvorfor den bremser ujævnt med forbremsen.
Det er styrfittings der er løst efter cirka 6000 km.
Jeg skal nok have alle skjoldene af omkring styrfittings for at kunne komme til at spænde det ordentligt så ikke lige noget jeg glæder mig til.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Scootergrisen's VGA Vax

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Så fik jeg muligvis spændt styrfittings.
Desværre blev min store svensknøgle stjålet for længe siden så måtte bruge en gøjetang til at spænde med og det føles jo så desværre som om gevindet blev overspændt men ikke til at sige med sikkerhed når man bruger en gøjetang.
Men det føler da noget bedre nu når jeg bremser med forbremsen.
Så må vi se hvor længe det holder.

Synes lyset fra speedometeret er irriterende når man kører om natten og får lys i hovedet så tænker at lave noget der kan lægges over.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Scootergrisen's VGA Vax

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Så er der godt med frost på sædet af min scooter her klokken 6.
I følge teksten på batteriet må det ikke oplades under 0 grader celsius så det kan jo så være et problem for dem der oplader udendørs.

Ville skifte batteriet men tog i stedet begge batterier indendørs da jeg så frosten.
Så kan jeg sætte det i når jeg skal køre selvom det er nok ikke er nødvendigt da der står det må aflades ned til -20 grader celsius.
Men gør vel ikke noget at passe ekstra meget på batterierne.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Scootergrisen's VGA Vax

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Her er vist nok alle de SMS'er jeg har fået fra T. Hansen i forbindelse med min VGA Vax.
Måske nogen finder det interessant.
De ville desværre ikke sælge scooteren til mig i T. Hansen uden at jeg oplyste telefonnummer.
Jeg har indtil videre vist nok modtaget 5 SMS'er + 1 opkald i forbindelse med at de gerne vil have at jeg bestille tid til service.

SMS'erne er fra +45699 og opkaldet er fra +4531313131.

SMS 12-03-2019 14:21:
Dit køretøj er nu klar til afhentning. Med venlig hilsen thansen.dk, Haslev
SMS 30-03-2019 08:26:
Kære kunde Dine reflekser til VGA Vax er nu ankommet i Thansen Haslev. Mvh thansen
SMS 02-04-2019 04:28:
Kære kunde. Her er koden til afhentning af nr. plade:[...]. Koden er gyldig i 7 dage fra dags dato. Mvh thansen
SMS 16-09-2019 09:05:
Det er tid til service af din VGA Vax. Bestil tid pr. sms ved at besvare denne sms. Du kan også henvende dig i en af vores butikker eller bestille tid på tlf. 31 31 31 31. Oplys venligst dit kundenr. [...]. Mvh thansen
Opkald 17-09-2019 13:42:
[SMS straks efter]

SMS 17-09-2019 13:43:
Kære kunde. Vi har uden held forsøgt at kontakte dig angående tidsbestilling af service til dit køretøj. Besvar venligst denne sms eller kontakt vores Kundeservice på 31 31 31 31. Mvh thansen
SMS 02-10-2019 09:04:
Det er tid til service af din VGA Vax. Bestil tid pr. sms ved at besvare denne sms. Du kan også henvende dig i en af vores butikker eller bestille tid på tlf. 31 31 31 31. Oplys venligst dit kundenr. [...]. Mvh thansen
SMS 03-10-2019 13:57:
Kære kunde. Vi har uden held forsøgt at kontakte dig angående tidsbestilling af service til dit køretøj. Besvar venligst denne sms eller kontakt vores Kundeservice på 31 31 31 31. Mvh thansen
SMS 11-10-2019 07:56:
Kære kunde. Vi har uden held forsøgt at kontakte dig angående tidsbestilling af service til dit køretøj. Besvar venligst denne sms eller kontakt vores Kundeservice på 31 31 31 31. Mvh thansen
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Scootergrisen's VGA Vax

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Den plastikliste der sidder under sædet langs kanten af sædeboksen er meget hård så den er revnet så der er et langt hul i.
Det var vel meningen at den skal være lavet i noget blødt materiale så den kan tåle at blive mast sammen mellem sædet og sædeboksen også når det er koldt.

Og så ser det ud til at der er drysset noget af det her gule skumgummi ud af hullet med bøjlen til låsen.

Det var vist meget godt jeg købte to batterier for synes rækkevidden/hastigheden er lavere her når det er koldt.
Det er lidt kedeligt hvis jeg kører med 1 batteri og så skal jeg sætte farten meget ned for at være sikker på at kunne nå hele vejen tilbage.
Besvar