Side 14 af 17

Re: 2012 Honda Vision 4T (AF72)

: 13. december 2017 19:26
af Katana
Jeg har ikke afprøvet den købte motorstyring, så det med at den kan tage flere omdrejninger før begrænseren slår til, er KUN teori. Jeg håber jo ikke, at mine penge er spildte.

Re: 2012 Honda Vision 4T (AF72)

: 13. december 2017 20:33
af Fedtmuledk
Katana skrev: 13. december 2017 19:26 Jeg har ikke afprøvet den købte motorstyring, så det med at den kan tage flere omdrejninger før begrænseren slår til, er KUN teori. Jeg håber jo ikke, at mine penge er spildte.
Kære Katana. Du burde samle på vin når du besidder så megen disiplin at du ikke straks farer ud og river proppen af det indkøbte, nå spøg til side jeg har jo heller ikke selv taget min malosi variator i brug, måske er jeg bare en gammel kylling men jeg kan ikke nære mig for at splitte hele lortet ad for at se hvorfor det går så godt og om jeg ikke kan få det til at gå bare lidt bedre, men omvendt er jeg også for gammel til at sidde og stirre ind i bakspejlet efter ridefogdens knægte så måske skal man bare læne sig tilbage og enjoy the ride.

Endnu en gang tak for din indsigt og entusiasme i Honda vision.

Re: 2012 Honda Vision 4T (AF72)

: 28. maj 2018 17:55
af Katana
21.000 km er rundet og 4000 km eftersyn gennemført.
Bremseklodser skal skiftes ved næste eftersyn. Ellers var der kon skift af tændrør, motorolie, ruller og gearolie. Apropos gearolie; det irriterer mig grænseløst, når mekanikere kører på rutinen. I stedet for at tjekke på Honda's portal hvilken slags olie skal på hvor, gør mange mekanikere som de plejer! Der står klart og tydeligt alle steder, at Honda NSC 50 Vision skal have samme type olie både i motor OG i gearkassen : 10w30. Alligevel hælder mange mekanikere 80w90 gearolie på.

Således også denne gang. Jeg opdagede først mekanikerens fadæse da jeg var kommet hjem. Pisse irriterende og sjusk!!

Re: 2012 Honda Vision 4T (AF72)

: 28. maj 2018 18:18
af scootergrisen
Har du sagt det til dem?
Kunne måske være de har en anden manual hvor det står i.
Ligesom der kan stå en anden viskositeten i manualen fra de varme lande end hvad der står i den danske manual.

Re: 2012 Honda Vision 4T (AF72)

: 28. maj 2018 19:55
af Katana
Jeg nævner det næste gang den skal til service.
Den eneste 'manual' værksteder skal følge er den online hos Honda's forhandlerservice.
Både i den danske og tyske manual & den tyske værkstedshåndbog fremgår det at olien til motor og gearkasse er af samme type : 10w30.

Re: 2012 Honda Vision 4T (AF72)

: 24. juni 2018 16:16
af Katana
Nyt! - dårlig nyt dog. Forsøg på tyveri af min scooter.
Der er heldigvis ikke sket det store, frontskjoldet på en Honda er tydeligvis en sej nød at åbne for en tyv med skruetrækker, eller hvad de benytter. 2 holdere til frontskjold er brækket af, men de kom ikke ind til elektronikken.

Jeg må nok have fat i tegnebogen, og leje plads i en lukket p-kælder, som ligger lige overfor min bopæl. Det er sgu blevet træls, at jeg aldrig kan vide hvilken stand mit køretøj er i, efter nattens hærgen.

Re: 2012 Honda Vision 4T (AF72)

: 24. juni 2018 18:48
af Jps
Øv sgu da. Håber ikke det bliver alt for dyrt, at få den i orden igen. Og god idé med hensyn til garageplads. Også satans, at folk ikke kan holde nallerne fra ting, der ikke er deres.

Re: 2012 Honda Vision 4T (AF72)

: 24. juni 2018 19:16
af Katana
Hvis det lykkes at stjæle den, eller den bliver hærget under forsøget. Så bliver det min sidste scooter. Næste køretøj bliver bil eller cykel.

Re: 2012 Honda Vision 4T (AF72)

: 24. juni 2018 19:20
af Jps
Katana skrev: 24. juni 2018 19:16 Hvis det lykkes at stjæle den, eller den bliver hærget under forsøget. Så bliver det min sidste scooter. Næste køretøj bliver bil eller cykel.
De 2 køretøjer, kan jo desværre også stjæles. Men forstår dig godt. Det er fandme en træls oplevelse at komme ned og se. Netuse's Mover blev jo stjålet. Den fik han så heldigvis igen.

Re: 2012 Honda Vision 4T (AF72)

: 25. juni 2018 11:57
af Katana
Parkeringkælder var ikke muligt. Deres undskyldning var at der ikke var et aflukke til knallert! - Der er eller et stort aflukke til cykler, men der ville de ikke have knallerter inde.

Så må jeg til at fuske. Min ide er at, lave et net af plastovertrukket stålwire låst med hængelås, som jeg kan sætte over frontskjold.
Når jeg ikke kan sætte min scooter andre steder end i gården, som desværre har adgang for alle, må jeg låse den med hvad jeg har, og håbe at det er nok!