Side 13 af 17

Re: 2012 Honda Vision 4T (AF72)

: 7. oktober 2016 15:35
af Katana
Honda'en er begyndt at lække gearolie!

Hverken pakninger eller uspændte skruer er skyld i lækken. Mit værksted mumler noget om evt. utætte pakdåser, så nu skal den på værksted.

Honda'en har kørt knap 11.000 km - lidt tidligt at indvendige pakninger giver op.

Re: 2012 Honda Vision 4T (AF72)

: 9. oktober 2016 18:38
af balle
Benzinøkonomien er da absolut ok, vil jeg mene. At producenten lover noget andet, det er så også målt under specifikke omstændigheder.
Selvfølgelig ikke godt Katana, at den lækker olie. Men du er så heldig at ha` garanti på den, så det bliver jo ordnet :thumbup:

Venligst Erik.

Re: 2012 Honda Vision 4T (AF72)

: 31. august 2017 18:15
af Katana
Den sorte Honda har just rundet 17.000 km, hvor der blev skiftet dæk for & bag. Det oprindelige dæk som Honda Vision NSC50 og 110 kommer med hedder Cheng-shin c922, og det er såmænd et udmærket dæk, trods det er lavet af nylon!. De nye dæk hedder Sava MC38 max scoot og betegnes som helårsdæk.

Ellers er der ikke det store at berette om Honda'en - den virker bare! :clap:

Cheng-shin c922
c922.PNG
c922.PNG (53.1 KiB) Vist 8744 gange
Sava MC38
Udklip.PNG
Udklip.PNG (154.96 KiB) Vist 8744 gange

Re: 2012 Honda Vision 4T (AF72)

: 31. august 2017 18:18
af Katana
PS. Grunden til jeg skiftede dækfabrikant, er den simple grund, at cheng-shin c922 ikke sælges i europa overhovedet!!

Re: 2012 Honda Vision 4T (AF72)

: 2. september 2017 22:25
af Atomgeden
Hej Katana
I det første indlæg skriver du " det kan klares med en kortere glide bøsning" har du prøvet en kortere? Hvis ja, hvad havde det af effekt🤔

Mvh.🛵

Re: 2012 Honda Vision 4T (AF72)

: 3. september 2017 13:14
af Katana
Atomgeden skrev: 2. september 2017 22:25 Hej Katana
I det første indlæg skriver du " det kan klares med en kortere glide bøsning" har du prøvet en kortere? Hvis ja, hvad havde det af effekt🤔

Mvh.🛵
Det var noget vrøvl jeg skrev. Honda'en bliver begrænset af motorstyringen, PGM-FI, og kun der. Hvis man vil undgå det hakkeri i kørslen, som omdrejningsbegrænseren giver, er der kun få muligheder. Den billigste er anden variator f.eks fra Malossi. https://www.kgi.dk/product/16848-10209/ ... i-multivar

Re: 2012 Honda Vision 4T (AF72)

: 11. december 2017 20:45
af Fedtmuledk
Katana skrev: 17. juli 2015 02:27 PGM-FI modulet er ankommet til min adresse.
Nu skal jeg blot finde tid, lyst og energi til at pille diverse plastskjolde af - savner min første knallert, 1977 Gilera Touring 50, der var sgu plads til at arbejde på!.
Hej Katana.
Jeg er ny på scooter og forum men tror jeg har læst alle indlæg om vision ( og der er du jo absolut en af hovedaktørende ) som jeg just har indkøbt som brugt,jeg er egentlig ganske tilfreds med købet men interesseret i at høre om din erfaring med PGM-FI modulet.

Re: 2012 Honda Vision 4T (AF72)

: 12. december 2017 19:07
af Katana
Fedtmuledk skrev: 11. december 2017 20:45
Katana skrev: 17. juli 2015 02:27 PGM-FI modulet er ankommet til min adresse.
Nu skal jeg blot finde tid, lyst og energi til at pille diverse plastskjolde af - savner min første knallert, 1977 Gilera Touring 50, der var sgu plads til at arbejde på!.
Hej Katana.
Jeg er ny på scooter og forum men tror jeg har læst alle indlæg om vision ( og der er du jo absolut en af hovedaktørende ) som jeg just har indkøbt som brugt,jeg er egentlig ganske tilfreds med købet men interesseret i at høre om din erfaring med PGM-FI modulet.
Hvad vil du vide ?

Jeg har absolut intet at berette om PGM-FI modulet. Det virker bare som det skal. Og tillykke med købet. Den skal du nok blive glad for - hvis du kan leve med den begrænsede fart! :mrgreen:

Re: 2012 Honda Vision 4T (AF72)

: 12. december 2017 23:03
af Katana
Kan du forstå tysk, er her en 18 sider lang tråd om Honda NSC 50 : http://www.honda-board.de/vb/threads/64 ... -Vision-50

Re: 2012 Honda Vision 4T (AF72)

: 13. december 2017 17:42
af Fedtmuledk
Katana skrev: 12. december 2017 23:03 Kan du forstå tysk, er her en 18 sider lang tråd om Honda NSC 50 : http://www.honda-board.de/vb/threads/64 ... -Vision-50
Hej Katana.
Tak for linket, jo das geet sådan lige med det tyske, iøvrigt stor tak for værkstedmanualen den er tyggede igennem og udløste olieskift, filter rens, udskift af tændrør, luftfilter skift, justering af bremser så nu mangler jeg bare at kaste mig ud i ventil justering, da jeg indkøbte reservedele hos kgi bestilte jeg også en malosi variator og det er her PGM-FI en kommer i spil jeg forstod på dig at du havde indhandlet en fra andet EU land som dermed gav lidt flere omdrejninger( ophævet begrænsning ) men jeg læste andet sted noget med fjedre og ventiler og at man skulle være lidt varsom for ikke at slå det hele ihjel.

PT er den fuldt lovlig og kører på sped op til 60 forventer det svarer til små 50 ægte km og det er faktisk en behagelig fart for en 60 årig men man skal jo lige prøve at drømme sig tilbage til sin puck 3 gears boret, hakket gearet, indstillig strålespids og afmonteret fløjter.

Foreløbig tak for hjælpen.
P.S Jeg er nærmest gået i barndom igen efter indkøbet :love: