Side 1 af 6

Giantco E-Buddy 2010 - Elektrisk 45´scooter

: 9. juni 2012 08:09
af ---
Skøn scooter at køre på. (Tænk at skulle skrive det om en scooter fra Thansen) :lol:

Sædet er fra en VGA Digita. og Bagspoiler fra en Sprint.

Batterier er stadig i topform her 2 år efter. 44km på en opladning nu, og i efteråret og de tørre vinterdage med frost, kørte den ca 28-30km på en opladning.

Samme som en Texas Whisper, under skjoldene men den her har en 1000W motor, hvor en Whisper har en 500W!.

Og lidt billeder af dyret:
20120607_174456.jpg
20120607_174703.jpg
20120607_174612.jpg
20120607_174818.jpg
20120607_174741.jpg

Re: Giantco E-Buddy 2010 - Elektrisk 45´scooter

: 9. juni 2012 12:23
af scootergrisen
Fine billeder.

Det da godt du får så mange km ud at batterierne når de er 2 år gamle, havde jeg ikke troet men det måske fordi de ikke er så brugte.
Der er en del der har skrevet mig at de har haft problemer med at de ikke fik så mange km per opladning. Men det kan måske hænger samme med at folk først skriver når den ikke køre godt.

Hvis du har lyst så ville det være godt med nogen videoer af en elektrisk scooter på hjemmesiden.

Re: Giantco E-Buddy 2010 - Elektrisk 45´scooter

: 9. juni 2012 13:55
af ---
scootergrisen skrev:Fine billeder.

Det da godt du får så mange km ud at batterierne når de er 2 år gamle, havde jeg ikke troet men det måske fordi de ikke er så brugte.
Der er en del der har skrevet mig at de har haft problemer med at de ikke fik så mange km per opladning. Men det kan måske hænger samme med at folk først skriver når den ikke køre godt.

Hvis du har lyst så ville det være godt med nogen videoer af en elektrisk scooter på hjemmesiden.
Ja, jeg tror de er som de skal være, batterierne. Jeg sørger altid for at holde dem opladet efter hver tur, uanset om det kun er 13 km jeg kører (dagligt, med mit nye arbejde) :thumbup: En gang i måneden kører jeg dem næsten flade, bare lige til de når det røde felt, på batterimåleren. En helt anden ting er at dækkene skal være pumpet op. Det betyder helt vild meget på en el scooter. Det betød forskellen på topfart på 5 km/t., og også acceleration. Det overraskede mig faktisk.

Den første Video er så her: ;)

(Lyden er fra en MC der startede samtidigt, i modsatte retning)

Re: Giantco E-Buddy 2010 - Elektrisk 45´scooter

: 9. juni 2012 14:15
af scootergrisen
Har tilføjet videoen her :
http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... umentpanel
http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... ideoer.php

Det sjov det lyder som en benzindrevetmotor så tænker man eeeej det ik en elektrisk scooter der i starten.
Har du brugt youtubes antiryste ting ?
Det godt nok syret og se på. Nu det ikke så slemt i din video men så en anden video hvor det så ret spøjst ud.
Skriv gerne hvis du laver flere videoer.

Re: Giantco E-Buddy 2010 - Elektrisk 45´scooter

: 9. juni 2012 14:55
af ---
Super. :thumbup:

Ja jeg brugte Youtubes anti ryste ting, første gang jeg kørte den igennem så det frygtelig ud, anden gang er det bedre.

Ja lidt pudsigt med den MC lyd, da jeg kom hjem og satte videoen på. :lol:

Re: Giantco E-Buddy 2010 - Elektrisk 45´scooter

: 13. juni 2012 21:26
af ---
Fik lige sat noget kantebånd på skjoldende ved baghjulet, det pyntede. :)
Kantebånd fra www.malead.dk.jpg
Uden kantebånd.jpg
Med kantebånd.jpg
Kantebånd 1.jpg
Med kantebånd.jpg

Re: Giantco E-Buddy 2010 - Elektrisk 45´scooter

: 15. juni 2012 12:21
af ---
Har været på tur idag. Jeg tænkte på at en 30ér version af E-buddyen har længere rækkevidde, så jeg kørte det meste af turen med 35-38km/t.,(på speedometer).

Det gav pote. :) Jeg har kørt en tur på 45km, og der var nogle ordentlige bakker i mellem (Munkebjerg) 12% stigning, og horsensbakken, 7% stigning, bla.

Da jeg kom hjem var det en kvart "tank" tilbage. Jeg vil vurdere at der ville være til en 4-5km tilbage. :)

Jeg er super tilfreds med den.

Gad vide hvis man skifter controlleren til en 30ér version, og så laver en kontakt så den kan 45+. For det er svært at holde den på de 30km/t. da håndtaget er så utroligt løs i det.

Turen: http://goo.gl/maps/gbQr

Re: Giantco E-Buddy 2010 - Elektrisk 45´scooter

: 15. juni 2012 13:08
af ---
Har fundet en tysk hjemmeside hvor man kan købe nye AGM deepcycle batterier engang, til 453 kr stk. dvs det vil koste 2030kr incl forsendelse for nye batterier. Og hvis de åbenbart holder min. 2år+ så er det ihvertfald ikke dyrere end udgifter til benzin. :party:

http://www.bleiakku.info/AGM-Batterien- ... --370.html

Og endda 34A mod de originale på 32A. Controlleren kan klare max 35A. dvs. længere rækkevidde. Målene passer, dog 1 cm højere, men der er plads nok. :detective:

Nb: når jeg kigger i deres produktblad, ser det ud som om at AGM batterier har en levetid på 5 år. "Design Life: bis zu 5 Jahren" :thumbup:

Det kan forklare hvorfor mine batterier stadig er i topform.

Re: Giantco E-Buddy 2010 - Elektrisk 45´scooter

: 16. juni 2012 12:45
af scootergrisen
Jeg har lige kørt i tog der ved vejle idag der meget flot udsigt. Jeg så dog ikke nogen e-buddy.

Der står 34 Ah ikke 34 A.

A = Ampere (strømstyrke). Altså hvor meget strøm der bruges.
Ah = Ampere Timer.

Så controllern kan måske maksimalt sende 35 Ampere fra batterierne til motoren, hvis der bliver forsøgt at sendt mere så vil den sikkert blive varm, men der er vist elektronik der beskytter mod det så den kan skrue ned eller afbryde strømstyrken.

Så du kunne sagtens have 100 Ah batterier og en controller der højst kan klare 35 ampere.
Ah betyder bare ligesom hvor meget opladning der kan være på og dermed jo flere Ah jo længere rækkevidde.

Du kan eventuelt læse her : http://www.elfrasolen.dk/Support/Batter ... teri_5.htm
Står blandt andet
Et 100 Ah batteri som er større end et 120 Ah batteri ?? !! ??
Så egentligt skulle der vel også stå afladningstiden på batteriet men det kan være det står i datablad man kan downloade til nogen batterier.

Re: Giantco E-Buddy 2010 - Elektrisk 45´scooter

: 16. juni 2012 14:34
af ---
Ja der er en kanon udsigt både ind og ud af vejle med tog. :)

Nå du så ingen E-buddy, men jeg kan da fortælle at du har passeret den holdende,i 25 meters afstand, ved de 2 bølger, da du kørte ind til vejle, hvis det har været mellem kl. 10-12. :D

Nå ja Ah, ikke bare A. :)

Interessant det du skriver om controlleren, Jeg har netop tænkt på om man kunne sætte større Ah batterier på end de max 35A controlleren tillader. Men det er måske som du skriver at den max kan sende 35 ampere til motoren.