Så folkens, nu har der været lidt problemer, men de er heldigvis løst.
Jeg ved ikke helt om der er andre end mig endnu der har dette kit, men her kommer lidt om en fjollet fejl der var lidt svær at diagnosticere da der var flere ting der kom ind.
Problemet var at benzinpumpen ikke fungerede ordenligt, hvilket først viste sig ved at jeg havde problemer med at holde i tomgang ved rigtig lave omdrejninger eller på kold motor, derefter at den hakkede ved fuld gas og til sidst at jeg slet ikke kunne starte.
Fejlen var rust inde i relæet og blev løst ved at slibe kontaktfladerne op således at strømmen igen løber fra begge de lyserøde ledninger til den hvide.
Skulle der være andre der får nytte af det her på et tidspunkt, så kommer her en lidt mere detaljeret forklaring af det hele
Ved lave omdrejninger lader systemet ikke særlig meget og er batteriet ikke i topform vil spændingen falde til omkring 11,5V, og der kan så på grund af rust på kontaktfladerne i relæet ikke være strøm nok til at få benzinpumpen til at køre. De symptomer man så får er at benzinblandingen lige så stille går mod mager for at motoren til sidst går ud, idet benzintrykket jo bliver mindre og mindre. Giver man gas i tid nok kan man redde den selvom blandingen her er mager, og det vil så tilsyneladende være normalt da spændingen når omdrejningerne er oppe gerne burde være højere idet motoren lader på batteriet.
Fordi spændingen ikke er for lav under normale forhold vil ECU'en ikke give nogen fejlmeldinger når det er relæet den er gal med, og man er tilbøjelig til at tro at det løses ved at gøre blandingen federe i tuningen, men det hjælper ikke når det er noget hardware den er gal med.
Når problemet når dertil, hvor motoren hakker og sprutter ved fuld gas er det fordi benzintrykket ikke er højt nok når der bruges mest benzin som følge af at pumpen ikke kører hurtigt nok. Ved denne tilstand kunne jeg sagtens trille hjem med omkring 15 km/t og parkere, men næste gang jeg ville starte var der slet intet liv.
Ved det sidste, hvor maskinen slet ikke vil starte vil man kunne høre relæet klikke og mærker man på benzinpumpen kan man også mærke at den giver et lille ryk eller laver en lav lyd.
For at fikse relæet tages det af ledningsnettet og selve elektronikken kan tages ud af sin beskyttende kappe ved at løsne de to plastik låse-dimser der er på to af siderne med en skruetrækker. Der sidder så en lille fjeder på siden af relæet som fjernes og den del der bevæger sig når der kommer strøm kan nu fjernes så kontaktfladerne kan renses for rust.
Jeg håber at nogen får brug for det på et tidspunkt.