Projekt: Indsprøjtningskit på scooter

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Baddi
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 320
Tilmeldt: 28. april 2012 17:28
Scootere: Kymco Agility 50, årg. 2008, trafikuheld efter 11.000 km.
Kymco Agility 50, årg. 1010 (købt dec. 2011), kørt 13.000 km. Projekt Indsprøjtning
Geografisk sted: Fyn

Re: Projekt: Indsprøjtningskit på scooter

Ulæst indlæg af Baddi »

Jeg har savet og filet lidt i boxen for at give noget spillerum og det ser ud til at den har plads til at bevæge sig nu, så den ikke knækker når støddæmperen trykkes sammen, men om det virker må vente til i morgen. :mrgreen:
spillerum til benzinslange.
spillerum til benzinslange.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11153
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Projekt: Indsprøjtningskit på scooter

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Hvis det var min ville jeg save mere af så der er noget ekstra plads at gi af.
Brugeravatar
Baddi
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 320
Tilmeldt: 28. april 2012 17:28
Scootere: Kymco Agility 50, årg. 2008, trafikuheld efter 11.000 km.
Kymco Agility 50, årg. 1010 (købt dec. 2011), kørt 13.000 km. Projekt Indsprøjtning
Geografisk sted: Fyn

Re: Projekt: Indsprøjtningskit på scooter

Ulæst indlæg af Baddi »

Så har jeg lavet en aftale med en automekaniker om at han vil svejse bolten til O2sensoren fast til udstødningen, så fra på mandag af burde det være en leg at tune indsprøjtningen ind. ;)

Jeg har så puttet standart udstødningen på igen, men af en eller anden grund har den mistet kraft, og den føles lidt som om den ikke kan komme af med luften, og den så ikke kan antænde før efter et par sekunder. Måske har Leo Vince udstødningen på trods af begrænsningen en bedre luftgennemgang, som jeg bare ikke har kunnet mærke da jeg havde karburator på? :D

Glæder mig sådan til at få den sensor på. :mrgreen:
Brugeravatar
Baddi
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 320
Tilmeldt: 28. april 2012 17:28
Scootere: Kymco Agility 50, årg. 2008, trafikuheld efter 11.000 km.
Kymco Agility 50, årg. 1010 (købt dec. 2011), kørt 13.000 km. Projekt Indsprøjtning
Geografisk sted: Fyn

Re: Projekt: Indsprøjtningskit på scooter

Ulæst indlæg af Baddi »

scootergrisen skrev:Hvis det var min ville jeg save mere af så der er noget ekstra plads at gi af.
Det sker sjældent at jeg direkte ønsker at folk tager fejl, men desværre havde du ret i at der skulle have været endnu mere spillerum, for den er lige knækket igen her igår aftes, så jeg har ikke engang nået at prøve O2-sensoren af. :|

Men som man siger, lærer man noget hver dag, og denne gang har jeg lært at superlim (Cyanoakrylat) bliver opløst af benzin, så det kan ikke bruges til at ordne det, og nu skal jeg have kontaktet Ecotrons igen og hørt om man kan købe et par stykker hjem af den knækkede del uden at skulle købe selve indsprøjterdelen med elektronikken, som jeg tror er det der trækker indsprøjterens pris op :p
Vedhæftede filer
knækket indsprøjterdims, forsøgt repareret med superlim
knækket indsprøjterdims, forsøgt repareret med superlim
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11153
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Projekt: Indsprøjtningskit på scooter

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Øv :(

De kunne da også havde lavet den lidt mere holdbar eller i metal så den ikke knak så let når nu den sidder så udsat.
Brugeravatar
Baddi
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 320
Tilmeldt: 28. april 2012 17:28
Scootere: Kymco Agility 50, årg. 2008, trafikuheld efter 11.000 km.
Kymco Agility 50, årg. 1010 (købt dec. 2011), kørt 13.000 km. Projekt Indsprøjtning
Geografisk sted: Fyn

Re: Projekt: Indsprøjtningskit på scooter

Ulæst indlæg af Baddi »

scootergrisen skrev:Øv :(

De kunne da også havde lavet den lidt mere holdbar eller i metal så den ikke knak så let når nu den sidder så udsat.
Ja, men metal er meget dyrere, så det ville være imod al fornuft. Jeg skal vel blot have lavet noget mere plads til den, for jeg undervurderede vist hvor langt ned affjedringen giver efter, når man rammer et hul i de dejlige danske cykelstier. :p
Det der er mest øv er nok at Ecotrons ligger på den anden side af atlanten, så han er vågen når jeg ikke er, og der derfor godt kan gå en uges tid før vi har aftalt priser og pakken er nået frem. :)
Brugeravatar
Katana
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 458
Tilmeldt: 28. september 2011 01:24
Scootere: 2015 Honda Vision NSC50WH 4T - Sort.
Geografisk sted: Randers

Re: Projekt: Indsprøjtningskit på scooter

Ulæst indlæg af Katana »

Du har brugt forkert lim.
Mens du venter på din leverandør, så prøv at gå på jagt efter 2-komponent lim, også kaldet "epoxylim".
De fleste af den slags lime er resistente over for opløsningsmidler - benzin og olie incl. Du kan kende epoxylim på, at der altid er 2 tuber/sprøjter i pakningen.

Byggemarkeder, hobbyforretninger eller farvehandlere bør have den slags.

Her et billede af Loctite super epoxy2, som skulle være god.
loctite.jpg
loctite.jpg (76.93 KiB) Vist 7885 gange
Brugeravatar
Baddi
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 320
Tilmeldt: 28. april 2012 17:28
Scootere: Kymco Agility 50, årg. 2008, trafikuheld efter 11.000 km.
Kymco Agility 50, årg. 1010 (købt dec. 2011), kørt 13.000 km. Projekt Indsprøjtning
Geografisk sted: Fyn

Re: Projekt: Indsprøjtningskit på scooter

Ulæst indlæg af Baddi »

Nu sender han et par af de der plastik ting til mig, helt gratis, hvor er han flink, men DHL vil stadig have 221 kroner for at fragte det, så jeg tror jeg vil få fat i sådan noget lim til hvis jeg engang senere bliver uheldig igen, hvilket jeg selvfølgelig vil prøve at forebygge med mere spillerum, når jeg får delene ;)
Brugeravatar
Baddi
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 320
Tilmeldt: 28. april 2012 17:28
Scootere: Kymco Agility 50, årg. 2008, trafikuheld efter 11.000 km.
Kymco Agility 50, årg. 1010 (købt dec. 2011), kørt 13.000 km. Projekt Indsprøjtning
Geografisk sted: Fyn

Re: Projekt: Indsprøjtningskit på scooter

Ulæst indlæg af Baddi »

På grund af slidte ruller har jeg over den seneste måned eller to mistet ti kilometer i topfart, hvilket betyder at min topfart nu ligger på den hastighed, som er min ønskede hastighed. Det er ikke særlig godt, da jeg hellere vil køre med min ønskede hastighed med de omdrejninger som CVT'en dikterer end den som den øvre begrænsning dikterer. :p

Så nu har jeg gået lidt amok og bestilt et sæt med 7g Dr Pulley glidere. :D
Jeg er ikke helt sikker på om det er den rigtige vægt, da deres form ifølge fysikken vil få dem til at reagere som tungere ruller mens der rundt omkring på nettet står at de vil reagere som ruller der vejede mindre end gliderne. Min tanke er blot: Hvis omdrejningerne falder alt for lavt, så sparer jeg jo benzin, og indsprøjtningskittet skulle efter sigende udvide effektbåndet en smugle nedad, så det kan jo være at det er sådan det fungerer bedst så. ;)

8-14 arbejdsdages leveringstid, øv bøv. :p
Besvar