Projekt: Indsprøjtningskit på scooter

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Baddi
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 320
Tilmeldt: 28. april 2012 17:28
Scootere: Kymco Agility 50, årg. 2008, trafikuheld efter 11.000 km.
Kymco Agility 50, årg. 1010 (købt dec. 2011), kørt 13.000 km. Projekt Indsprøjtning
Geografisk sted: Fyn

Re: Projekt: Indsprøjtningskit på scooter

Ulæst indlæg af Baddi »

scootergrisen skrev:Nåå du har ikke sat den i endnu. Jamen så kunne det vel godt være derfor den køre sådan i tomgang kan det ik ?
Det finder vi ud af når du sætter den i.
Jeg kan ikke helt se hvorfor den skulle gøre sådan når den ikke var i, da det står beskrevet på nettet at man godt kan køre uden, men at man så manuelt skal indstille for at få den rette blanding hvis man kører over bjerge eller kører både vinter og sommer. :)
Men jeg regner med at få den sat i så hurtigt som muligt, jeg skal bare lige finde nogen i området der har et svejseapparat, for sensoren skal sidde i en bolt i udstødningen og sådan en bolt sidder ikke på i forvejen. :D
Brugeravatar
Baddi
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 320
Tilmeldt: 28. april 2012 17:28
Scootere: Kymco Agility 50, årg. 2008, trafikuheld efter 11.000 km.
Kymco Agility 50, årg. 1010 (købt dec. 2011), kørt 13.000 km. Projekt Indsprøjtning
Geografisk sted: Fyn

Re: Projekt: Indsprøjtningskit på scooter

Ulæst indlæg af Baddi »

Det lader til at problemet med den underlige tomgang skyldes for meget benzin, for tændrøret er så sort som resten af scooteren og omdrejningerne stiger meget hvis jeg skruer tomgangsskruen udad, så den ikke er helt lukket af.
Indsprøjteren giver jo næsten den samme mængde benzin uanset hvor meget luft der tilføres, og jeg tror at det har nemmere ved at antænde end det ved karburator på grund af forstøvningen, siden den blot har høje omdrejninger og ingen tændingsproblemer. :)

Så nu vil jeg prøve at få den ned i omdrejninger ved at skære ned på benzinen. :D
Vedhæftede filer
Sådan tuner man endnu bedre! ;)<br />I baghaven med en klapstol og en kold øl :D<br />mmmmmmmmmm
Sådan tuner man endnu bedre! ;)
I baghaven med en klapstol og en kold øl :D
mmmmmmmmmm
Image00040.jpg (129.38 KiB) Vist 8082 gange
Sådan tuner man.
Sådan tuner man.
Image00044.jpg (115.17 KiB) Vist 8082 gange
Et andet billede af motorrummet. :D
Et andet billede af motorrummet. :D
Image00043.jpg (117.04 KiB) Vist 8082 gange
Motorrummet.
Motorrummet.
Image00042.jpg (113.55 KiB) Vist 8082 gange
Indsprøjteren, indsugningsmanifolden og gasspjældshuset.
Indsprøjteren, indsugningsmanifolden og gasspjældshuset.
Image00041.jpg (118.06 KiB) Vist 8082 gange
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Projekt: Indsprøjtningskit på scooter

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Passer gaskabelet ikke siden du har sat det fast med gaffetape ?
Hvad er den korte sorte slange på benzinpumpen til ?
Brugeravatar
Baddi
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 320
Tilmeldt: 28. april 2012 17:28
Scootere: Kymco Agility 50, årg. 2008, trafikuheld efter 11.000 km.
Kymco Agility 50, årg. 1010 (købt dec. 2011), kørt 13.000 km. Projekt Indsprøjtning
Geografisk sted: Fyn

Re: Projekt: Indsprøjtningskit på scooter

Ulæst indlæg af Baddi »

scootergrisen skrev:Passer gaskabelet ikke siden du har sat det fast med gaffetape ?
Hvad er den korte sorte slange på benzinpumpen til ?
Nej gaskablet var til at starte med for kort, så jeg har modificeret lidt på 90-grader metalknækket, så mere af kablet var blotlagt, men jeg blev nødt til at køre metallet igennem hullet forbi gevindet, hvilket betyder at møtrikken ikke holder metallet på plads, og jeg fandt så ud af, at det bevægede sig længere igennem hullet og så kom i vejen for at jeg kunne give fuld gas. :)
Jeg vil gerne have lavet en forhøjning på røret, men indtil jeg finder en, som kan svejse for mig må jeg lede efter alternative løsninger :mrgreen:

Jeg ved ikke hvad den sorte slange på pumpen er til, men der stod i diagrammet at den skulle blændes af. Jeg vil gætte på at det er til hvis man har to cylindre, men har ikke tjekket om den suger eller sprøjter fra det hul. :)

Skal jeg lige sende en mail med de manualer og billeder jeg har fået af producenten, eller kan man uploade filer i en post? :D
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Projekt: Indsprøjtningskit på scooter

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Du kan godt uploade her.
Du kan læse om det her : http://scootergrisen.org/forum/viewtopic.php?f=6&t=202
Brugeravatar
Baddi
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 320
Tilmeldt: 28. april 2012 17:28
Scootere: Kymco Agility 50, årg. 2008, trafikuheld efter 11.000 km.
Kymco Agility 50, årg. 1010 (købt dec. 2011), kørt 13.000 km. Projekt Indsprøjtning
Geografisk sted: Fyn

Re: Projekt: Indsprøjtningskit på scooter

Ulæst indlæg af Baddi »

Her er manualer og billeder, men alle billeder kan være unøjagtige efterhånden som der er blevet udviklet på produktet og det er så den seneste version jeg har fået. :mrgreen:
Vedhæftede filer
Hvordan benene sidder på en tændspole. :D
Hvordan benene sidder på en tændspole. :D
CDI'ens ledninger
CDI'ens ledninger
How_to_connect_ALM_to_Ecotrons_ECU_for_tuning.pdf
Skulle man være intrasseret i at koble en mere præcis Lamda-sensor til.
(557.92 KiB) Downloadet 1397 gange
ProCal-SE-manual-v2-3.pdf
Manual. :D
(700.01 KiB) Downloadet 891 gange
Small engine EFI tuning guide - v2_4.pdf
Tuning guide
(1023.8 KiB) Downloadet 948 gange
Small engine EFI conversion kits - installation manual-v1_5_5.pdf
Installationsmanual til indsprøjtningskit
(637.33 KiB) Downloadet 1155 gange
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Projekt: Indsprøjtningskit på scooter

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Det er da godt at der følger så gode manualer med. De ser i hvert fald gode ud.
Og de skriver jo godt nok at det solicone rubber skal kunne holde returslangen på plads.

Så står benzinpumpen bare og køre heletiden også bestemmer den hvide trykregulator hvor meget der skal retur til benzintanken ik ?

Og de skriver også det med at hvis man har en vakuum benzinhane så kan man bruge en manual i stedet for.

Det fedt du gider tage så mange billeder og uploade manualer osv så kan jeg lave en side om det på et tidspunkt.
Der sikkert andre der også gerne vil prøve og lave deres karburator motor om til indsprøjtning.
Brugeravatar
Baddi
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 320
Tilmeldt: 28. april 2012 17:28
Scootere: Kymco Agility 50, årg. 2008, trafikuheld efter 11.000 km.
Kymco Agility 50, årg. 1010 (købt dec. 2011), kørt 13.000 km. Projekt Indsprøjtning
Geografisk sted: Fyn

Re: Projekt: Indsprøjtningskit på scooter

Ulæst indlæg af Baddi »

Jo, benzinpumpen laver et enormt tryk da den uden modstand kan pumpe 25 L per time. Hvis den hvide trykregulator er ligesom den på biler, sidder der så en fjeder og en membran, som så bliver trykket sammen ved et tryk på 2,5 bar (3 bar, hvis man skal have turbolader), og benzinen kan så løbe tilbage til tanken, så dette tryk bliver vedligeholdt. :)

Jeg stødte på en ting igår: Der er ikke særlig meget frigang mellem indsprøjteren og saddelboxen, så da jeg kørte over et bump knækkede indsprøjteren. Jeg har heldigvis haft købt en indsprøjter i nummeret større, hvor jeg kan tage det knækkede plastik fra, så jeg kan godt fixe det, men jeg skal modificere saddelboxen. Ved du om man kan varme plastikken og bukke det, eller om jeg skal save og bygge op i glasfiber? :mrgreen:
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Projekt: Indsprøjtningskit på scooter

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Ups.
Jeg tror du kan bore i boksen for at fjerne et område også smelte noget plastik på af samme type med en loddekolbe.
Jeg tror ikke det vil gå så godt med at varme og bukke det.
Har aldrig prøvet noget med glasfiber.
Brugeravatar
Baddi
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 320
Tilmeldt: 28. april 2012 17:28
Scootere: Kymco Agility 50, årg. 2008, trafikuheld efter 11.000 km.
Kymco Agility 50, årg. 1010 (købt dec. 2011), kørt 13.000 km. Projekt Indsprøjtning
Geografisk sted: Fyn

Re: Projekt: Indsprøjtningskit på scooter

Ulæst indlæg af Baddi »

scootergrisen skrev:Ups.
Jeg tror du kan bore i boksen for at fjerne et område også smelte noget plastik på af samme type med en loddekolbe.
Jeg tror ikke det vil gå så godt med at varme og bukke det.
Har aldrig prøvet noget med glasfiber.
Glasfiber er ikke specielt svært at arbejde med, hvis man har en "skabelon". Med min første agility fandt jeg ud af, at sidestøttefoden ikke er noget værd, når snuden peger ned af en bakke, men min daværende kærestes far hjalp mig med noget glasfiber og det eneste vi fandt ud af, at man skal være opmærksom på er, at plastik skal være ru for at glasfibrene kan få ordenligt fat. :p

Forresten har jeg lige været ude og montere en kopholder :mrgreen:
Kopholder
Kopholder
Image00046.jpg (66.13 KiB) Vist 8068 gange
Besvar