Side 1 af 2

hot 50 døde

: 15. marts 2012 21:10
af lille nissen
Hej.
Igår da jeg kørte på min hot, da jeg så bremsede ned ved et lyskryds, døde den pludselig, ingen mislyde, eller noget.

idag har jeg skilt den ad. den får benzin, der er gnist på tændrør.
cylinder ser fint ud, stempel er lidt sort på den ene side.

hvis jeg tramper, er der lidt modstand, men sker der absolut intet.
jeg har lidt svært ved at bedømme om der er lidt mindre modstand end før.

hvis jeg hælder lidt benzin ind i hullet hvor tændrør sidder, skruer tændrør i igen, og tramper, så er det som om, den starter 20 %, (hvis det giver mening og sige :? )., men som om den lige mangler det sidste, for at komme rigtig igang....

jeg tænker på om det måske er slidte stempelringe ?

eller er der nogen der kan hjælpe ?
jeg kører på den hver dag på arbejde, så det er lidt øv og skulle med bussen...

/lille nissen/

Re: hot 50 døde

: 18. marts 2012 18:35
af onkelroar
Jamen har du tjekket stempelringe da om de ser fine ud?

Og prøv os at rense kaburator.

Re: hot 50 døde

: 19. marts 2012 16:23
af scootergrisen
Prøv og rens luftfilter og karburator.
Hvad med pakningen mellem topstykke og cylinder er den fin og skruer du topstykket rigtigt på ?
Du skal stramme skruerne på kryds lidt af gangen.
Du siger der er lidt modstand. Jeg ved ikke hvor svært det skal være at kickstarte din scooter men prøv og hæld en skefuld olie i tændrørshullet og prøv og start. Det kan være olien gør at der er bedre kompression også kunne det være stempelringene.

Re: hot 50 døde

: 22. marts 2012 08:38
af lille nissen
Olie hjalp ikke. Pakninger er okay. Alt spændt korrekt. Nye sat på. Desuden skiftet tændrør og membran. karburator og filter renset. Kan stadig ikke starte. Min cdi stik har noget ir i stikket. Kan det være grunden? Den gnister godt. Og hvordan renser jeg det evt. Det jo et ret lille stik.

Re: hot 50 døde

: 22. marts 2012 14:36
af scootergrisen
God ide og rense stikket hvis der er ir.
Jeg kender ikke det stik men du kan muligvis tage stikbenene ud med en meget lille flad skruetrækker eller andet som nærmest er spidst som en nål næsten.
Så kan du børste stikket med en metalbørste og ved CDI boksen kan du bruge den lille fladeskruetrækker til at skrabe på benene. Bare undgå at bøje dem.
Jeg tror ikke det er derfor den ikke vil starte men derfor er det stadig en god ide og ordne det.

Er der ellers nogen ting som ikke virker på scooteren ud over at den ikke vil starte ?

Du kan også prøve at kigge på fejlfindingssiden : http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... uktion.php
Selvom den er godt nok mest til 4 takt scootere.

Re: hot 50 døde

: 23. marts 2012 08:47
af lille nissen
næh, alt andet virker.

hvis jeg giver den et skud benzin direkte i karburator, så starter den og kører nogen sekunder.
så tror muligvis det er nogert falsk luft, så den ikke suger ordentlig vakuum... jeg prøver at skifte alle pakninger igen til nogen nye(igen). så håber jeg det hjælper..
jeg vender tilbage :)

Re: hot 50 døde

: 23. marts 2012 10:20
af Fut
Hvor i landet bor du?

Re: hot 50 døde

: 23. marts 2012 15:06
af scootergrisen
Hvis det hjælper og holde finger/hånden for luftfilteringsugningen så kunne det godt være det med at den suger falsk luft ind.
Ellers at den ikke får benzin nok (hvis dyser er tilstoppet).

Re: hot 50 døde

: 23. marts 2012 15:32
af lille nissen
Karburator er renset fuldstændig. Det hjælper ikke at holde hånden for indsugning. Prøver lige og skifte alle pakning. Vender tilbage når jeg har fået det gjort.

Re: hot 50 døde

: 30. marts 2012 08:51
af lille nissen
Karburator renset igen. svømmer ser ud til at virke som den skal.
pakninger skiftet.
benzin direkte i indsugning = den starter, men går ud efter nogen tid.

når den er startet på den måde, kommer der ikke noget benzin ud af slangen, men hvis jeg suger i vakuum slangen kommer der benzin ud.

det hjælper heller ikke at give den gas, der sker ikke noget, den kører bare i tomgang..

er total blank nu...