Flytte en japansk yb1 til dansk fs1 stel

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Noahjuul

Flytte en japansk yb1 til dansk fs1 stel

Ulæst indlæg af Noahjuul »

Hej alle jer kloge gutter, jeg går og kigger på nogle yamaha YB1’ere på nettet, og så tænkte jeg om man kunne flytte sådan en over på dansk fs1 stel? :wave:
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1342
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Flytte en japansk yb1 til dansk fs1 stel

Ulæst indlæg af Landbo »

Noahjuul skrev: 27. maj 2023 10:35 Hej alle jer kloge gutter, jeg går og kigger på nogle yamaha YB1’ere på nettet, og så tænkte jeg om man kunne flytte sådan en over på dansk fs1 stel? :wave:
Uden og kende noget til omtalte model vil jeg sige ja, da det udelukkende er et spørgsmål om hvor meget man i værste fald vil bygge modtagerstellet om. Det vil så efterfølgende være en helt umulig opgave og få sammenbygningen lovliggjort til de Danske veje.

Hilsen Leif.
Noahjuul

Re: Flytte en japansk yb1 til dansk fs1 stel

Ulæst indlæg af Noahjuul »

Landbo skrev: 27. maj 2023 10:53
Noahjuul skrev: 27. maj 2023 10:35 Hej alle jer kloge gutter, jeg går og kigger på nogle yamaha YB1’ere på nettet, og så tænkte jeg om man kunne flytte sådan en over på dansk fs1 stel? :wave:
Uden og kende noget til omtalte model vil jeg sige ja, da det udelukkende er et spørgsmål om hvor meget man i værste fald vil bygge modtagerstellet om. Det vil så efterfølgende være en helt umulig opgave og få sammenbygningen lovliggjort til de Danske veje.

Hilsen Leif.
Jeg tror ikke du skal regne med at det bliver ulovligt pga. ændringer på stellet, det eneste den danske regering kræver i sådanne tilfælde er ar den er lovlig og at stelnr er ok.
Ellers siger du at man ville kunne bygge modtagerstellet om… med det mener du at bore nogle nye tråde ind/svejse noget sådan det passer, og så videre…
Yb1’eren er dog bare den nyere japanske version af en fs1..
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1342
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Flytte en japansk yb1 til dansk fs1 stel

Ulæst indlæg af Landbo »

Noahjuul skrev: 27. maj 2023 13:58
Landbo skrev: 27. maj 2023 10:53
Noahjuul skrev: 27. maj 2023 10:35 Hej alle jer kloge gutter, jeg går og kigger på nogle yamaha YB1’ere på nettet, og så tænkte jeg om man kunne flytte sådan en over på dansk fs1 stel? :wave:
Uden og kende noget til omtalte model vil jeg sige ja, da det udelukkende er et spørgsmål om hvor meget man i værste fald vil bygge modtagerstellet om. Det vil så efterfølgende være en helt umulig opgave og få sammenbygningen lovliggjort til de Danske veje.

Hilsen Leif.
Jeg tror ikke du skal regne med at det bliver ulovligt pga. ændringer på stellet, det eneste den danske regering kræver i sådanne tilfælde er ar den er lovlig og at stelnr er ok.
Ellers siger du at man ville kunne bygge modtagerstellet om… med det mener du at bore nogle nye tråde ind/svejse noget sådan det passer, og så videre…
Yb1’eren er dog bare den nyere japanske version af en fs1..
Det var nu mest motoren jeg tænkte på der vil give et MEGET stort problem at kunne få godkendt, idet den mig bekendt ikke er TUM godkendt. Helt galt går det også hvis Yamaha FS1 stellet er fra efter 1977 da HELE knallerten pludselig indgår i typegodkendelsen, så ingen ombygning af stel her. ;)
Besvar