Explora er begyndt at køre mega ringe

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Delshay
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 3
Tilmeldt: 19. april 2023 10:17
Scootere: Har en explora

Explora er begyndt at køre mega ringe

Ulæst indlæg af Delshay »

Hejsa vil lige starte med at sige at jeg er en trunte der ikke har en skid forstand på bevægende ting man kan sidde på med mindre det er en hest🙈😁
Jeg købte denne explora ved december tid da min anden blev stjålet jeg kan godt li de Lan finde ud af at køre stærkt
Og denne kørte over de 80 der står som Max på Skive dimsen
Pludselig begyndte den at hakke altså fra 80 ned til 30-40 stykker og tilbage igen og nu kan jeg ikke få den en dag over 40
Hvad kan der være galt og en endnu større udfordring hvordan bliver det forklaret så jeg selv kan prøve at fikse det?
Mvh Rikke
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11154
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Explora er begyndt at køre mega ringe

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Prøv at kom med mere information end bare at den hakker.
Du kan prøve op og ned ad bakke.
Lade den køre i tomgang 1 minut når det sker og så prøv om problemet går væk lidt tid.
Hvis du havde gennemsigtig benzinslange på kunne du eventuelt tjekke benzinniveauet når det sker.
Ellers kan du prøve med noget service og se hvad du kan finde. Tændrør, olie, benzin, variator, ventiler.

Eventuelt tag billede af tændrøret.
Brugeravatar
Delshay
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 3
Tilmeldt: 19. april 2023 10:17
Scootere: Har en explora

Re: Explora er begyndt at køre mega ringe

Ulæst indlæg af Delshay »

Mere info den startede med at køre rigtig godt den tar fint omdrejninger men pludselig begyndte den i periode at gå fra 80 til 40 som om noget bremsede den og nu ka. Jeg ikke fæ den til at gå mere end 30-40 holder den stille og du gir gas så lyder omdrejningerne præcist som da jeg købte den lige indtil den rammer 30-40 km i timen så kører den bare ikke hurtigere
Jeg har købt en ny kompressor til den jeg ved ikke om det evt kan hjælpe?
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11154
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Explora er begyndt at køre mega ringe

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Du må prøve at undersøge det nærmere ellers bliver det for meget gætteri.
Hvad er kompressoren til?
Brugeravatar
Delshay
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 3
Tilmeldt: 19. april 2023 10:17
Scootere: Har en explora

Re: Explora er begyndt at køre mega ringe

Ulæst indlæg af Delshay »

Undskyld mente karburator🙈🙈🤣
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11154
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Explora er begyndt at køre mega ringe

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Prøv du bare den hvis du vil.
Hvis der f.eks. sidder noget snavs i hoveddysen så kan det godt være derfor at den ikke kan kører så hurtigt.
Men for lidt information til at vide hvad årsagen er.
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1366
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Explora er begyndt at køre mega ringe

Ulæst indlæg af Landbo »

Monstro ikke der sidder en ledning på/til CDI'en med en kontakt på hvor man kan skifte mellem "meget ulovlig" og "lidt mindre ulovlig". Prøv at find kontakten og flip den. Det kan også hænde der er dårlig forbindelse eller ikke skulle være forbindelse på en ledning til CDI'en og ingen kontakt. Det sidste er noget du skal have en mekker med erfaring i den model til at kloge i.

Du skal nok afholde dig fra og sende den til T. Hansen. :mrgreen:

Hilsen Leif.
Brugeravatar
Cis
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 165
Tilmeldt: 4. januar 2022 00:13

Re: Explora er begyndt at køre mega ringe

Ulæst indlæg af Cis »

Delshay skrev: 19. april 2023 10:28 Hejsa vil lige starte med at sige at jeg er en trunte der ikke har en skid forstand på bevægende ting man kan sidde på med mindre det er en hest🙈😁
Jeg købte denne explora ved december tid da min anden blev stjålet jeg kan godt li de Lan finde ud af at køre stærkt
Og denne kørte over de 80 der står som Max på Skive dimsen
Pludselig begyndte den at hakke altså fra 80 ned til 30-40 stykker og tilbage igen og nu kan jeg ikke få den en dag over 40
Hvad kan der være galt og en endnu større udfordring hvordan bliver det forklaret så jeg selv kan prøve at fikse det?
Mvh Rikke
Hej Rikke. Med tanke på det du skriver. Hvis du ikke er særlig bekymret for bøde m.m, hvorfor køber du så ikke en lille 125cc motorcykel eller en feks. en 125cc scooter, bøden er formentlig samme størrelse, hvis du bliver stoppet. Så slipper du for alle de problemer med en 49cc tunet skrot-scooter, som kun giver problemer..
Brugeravatar
Cis
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 165
Tilmeldt: 4. januar 2022 00:13

Re: Explora er begyndt at køre mega ringe

Ulæst indlæg af Cis »

Delshay skrev: 19. april 2023 10:28 Hejsa vil lige starte med at sige at jeg er en trunte der ikke har en skid forstand på bevægende ting man kan sidde på med mindre det er en hest🙈😁
Jeg købte denne explora ved december tid da min anden blev stjålet jeg kan godt li de Lan finde ud af at køre stærkt
Og denne kørte over de 80 der står som Max på Skive dimsen
Pludselig begyndte den at hakke altså fra 80 ned til 30-40 stykker og tilbage igen og nu kan jeg ikke få den en dag over 40
Hvad kan der være galt og en endnu større udfordring hvordan bliver det forklaret så jeg selv kan prøve at fikse det?
Mvh Rikke
Hej Rikke. Med tanke på det du skriver. Hvis du ikke er særlig bekymret for bøde m.m, hvorfor køber du så ikke en lille 125cc motorcykel eller en feks. en 125cc scooter, bøden er formentlig samme størrelse, hvis du bliver stoppet. Så slipper du for alle de problemer med en 49cc tunet skrot-scooter, som kun giver problemer..
Besvar