Kymco Like 50 accelererer ikke

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
scootergirl
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 10
Tilmeldt: 2. april 2023 16:03
Scootere: Kymco Like 50 - 2018

Kymco Like 50 accelererer ikke

Ulæst indlæg af scootergirl »

Hej alle,
Jeg har lige købt Kymco 50 like 4-taksts scooter fra 2020 brugt.
Den havde kun kørt 1.850km, da jeg overtog den og den rullede fint.

Efter et par ture, begyndte den dog at tage mindre og mindre i mod, når jeg forsøgte at accelerere.
Jeg skiftede tændrør til det, der anbefales til denne model og sendte den derefter til en fuld service, hvor de gennemgik alt (sagde de) og det var som om, det hjalp en lille smule i et par dage, men nu kører den værre end før.

Jeg har lige kørt en tur rundt om blokken og må konkludere:
  • Jeg kan ikke presse den til at køre hurtigere end 30km i timen
  • Den kører jævnt i tomgang, men den generelle lyd, lyder som om den ikke får nok benzin eller ....
Jeg har læst de fine problemstillinger, som findes på dette website og især fejlfinding 3, fejlfinding 5 og fejlfinding 6, fejlfinding 16 lyder derhen ad.
Er der nogen af jer kloge hoveder, der ved hvad der her kan skyldes, jeg har allerede taget turen til værkstedet flere gange og de siger bare jaja og at de skifter noget, men det hjælper ikke, så nu har jeg besluttet at skille skidtet ad selv og finde fejlen, orker ikke at skulle betale 800 kroner i timen, hver gang den skal indleveres.

Mange hilsner en lidt frustreret Kymco-ejer :|

EDIT: Jeg har indtastet Stenummeret i scootergrisens vilde opslagsværk og fik følgende output:

Oplysninger:
[1] Kontinent: Asien
[1-2] Land: Kina
[1-3] Producent (mærker): Changzhou Kwang Yang Motor Co., Ltd. (Kymco)
[9] Kontroltegn: validerer
[10] Produktionsår: 1987 eller 2017
[12-17] Serienummer: 100230
[12-17] Serienummer: 600558
Senest rettet af scootergirl 3. april 2023 16:08, rettet i alt 2 gange.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Kymco Like 50 accelererer ikke

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Er det en lille knallert med gul nummerplade?

Hvilket tændrør sidder i?

Prøv at kør noget mere på den. Den er jo nærmest ubrugt så måske den bare skal have noget motion.
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1342
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Kymco Like 50 accelererer ikke

Ulæst indlæg af Landbo »

scootergirl skrev: 2. april 2023 16:17 Hej alle,
Jeg har lige købt Kymco 50 like 4-taksts scooter fra 2020 brugt.
Den havde kun kørt 1.850km, da jeg overtog den og den rullede fint.

Efter et par ture, begyndte den dog at tage mindre og mindre i mod, når jeg forsøgte at accelerere.
Jeg skiftede tændrør til det, der anbefales til denne model og sendte den derefter til en fuld service, hvor de gennemgik alt (sagde de) og det var som om, det hjalp en lille smule i et par dage, men nu kører den værre end før.

Jeg har lige kørt en tur rundt om blokken og må konkludere:
  • Jeg kan ikke presse den til at køre hurtigere end 30km i timen
  • Den kører jævnt i tomgang, men den generelle lyd, lyder som om den ikke får nok benzin eller ....
Jeg har læst de fine problemstillinger, som findes på dette website og især fejlfinding 3, fejlfinding 5 og fejlfinding 6, fejlfinding 16 lyder derhen ad.
Er der nogen af jer kloge hoveder, der ved hvad der her kan skyldes, jeg har allerede taget turen til værkstedet flere gange og de siger bare jaja og at de skifter noget, men det hjælper ikke, så nu har jeg besluttet at skille skidtet ad selv og finde fejlen, orker ikke at skulle betale 800 kroner i timen, hver gang den skal indleveres.

Mange hilsner en lidt frustreret Kymco-ejer :|
Hvis der er en 30 km/t model, burde den vel heller ikke køre hurtigere end netop 30 km/t på en flad vej i stille vejr ?

Hvad måler du hastigheden med ?

Kan du ikke smide et link til de fejlmuligheder du omtaler ?

Kender intet til modellen, men ............

Umiddelbart lyder det som et stoppet benzinfilter i enten tank, benzinslangen eller i en banjobolt på karburatoren eller vaccumslange der åbner for benzinhanen der har en utæthed. Det er naturligvis kun hvis din diagnose med manglende benzin er korrekt.

Hilsen Leif.
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1342
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Kymco Like 50 accelererer ikke

Ulæst indlæg af Landbo »

scootergirl skrev: 2. april 2023 16:17 Hej alle,
Jeg har lige købt Kymco 50 like 4-taksts scooter fra 2020 brugt.
Den havde kun kørt 1.850km, da jeg overtog den og den rullede fint.

Efter et par ture, begyndte den dog at tage mindre og mindre i mod, når jeg forsøgte at accelerere.
Jeg skiftede tændrør til det, der anbefales til denne model og sendte den derefter til en fuld service, hvor de gennemgik alt (sagde de) og det var som om, det hjalp en lille smule i et par dage, men nu kører den værre end før.

Jeg har lige kørt en tur rundt om blokken og må konkludere:
  • Jeg kan ikke presse den til at køre hurtigere end 30km i timen
  • Den kører jævnt i tomgang, men den generelle lyd, lyder som om den ikke får nok benzin eller ....
Jeg har læst de fine problemstillinger, som findes på dette website og især fejlfinding 3, fejlfinding 5 og fejlfinding 6, fejlfinding 16 lyder derhen ad.
Er der nogen af jer kloge hoveder, der ved hvad der her kan skyldes, jeg har allerede taget turen til værkstedet flere gange og de siger bare jaja og at de skifter noget, men det hjælper ikke, så nu har jeg besluttet at skille skidtet ad selv og finde fejlen, orker ikke at skulle betale 800 kroner i timen, hver gang den skal indleveres.

Mange hilsner en lidt frustreret Kymco-ejer :|
Hvis der er en 30 km/t model, burde den vel heller ikke køre hurtigere end netop 30 km/t på en flad vej i stille vejr ?

Hvad måler du hastigheden med ?

Kan du ikke smide et link til de fejlmuligheder du omtaler ?

Kender intet til modellen, men ............

Umiddelbart lyder det som et stoppet benzinfilter i enten tank, benzinslangen eller i en banjobolt på karburatoren eller vaccumslange der åbner for benzinhanen der har en utæthed. Det er naturligvis kun hvis din diagnose med manglende benzin er korrekt.

EDIT: Det kan også godt skyldes at benzinslangen bliver klemt et sted mellem tank og karburator.

Hilsen Leif.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: Kymco Like 50 accelererer ikke

Ulæst indlæg af Jps »

Så vidt jeg husker er Kymco Like en 25'r, så at den kører 30 km/t, er jo fint. Eneste måde, at få mere fut i den, er at fjerne ringen ved variatoren, plus en ledning ved Cdi'en.
Brugeravatar
Cis
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 165
Tilmeldt: 4. januar 2022 00:13

Re: Kymco Like 50 accelererer ikke

Ulæst indlæg af Cis »

Jps skrev: 3. april 2023 07:59 Så vidt jeg husker er Kymco Like en 25'r, så at den kører 30 km/t, er jo fint. Eneste måde, at få mere fut i den, er at fjerne ringen ved variatoren, plus en ledning ved Cdi'en.
Har den ikke også en begrænser-ring i forrørret ?
Brugeravatar
scootergirl
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 10
Tilmeldt: 2. april 2023 16:03
Scootere: Kymco Like 50 - 2018

Re: Kymco Like 50 accelererer ikke

Ulæst indlæg af scootergirl »

scootergrisen skrev: 2. april 2023 18:04 Er det en lille knallert med gul nummerplade?

Hvilket tændrør sidder i?

Prøv at kør noget mere på den. Den er jo nærmest ubrugt så måske den bare skal have noget motion.
Hej Scootergris,
Tak for dit svar.

Det er faktisk lidt underligt, for jeg har lige kontrolleret min registreringsattest og den er registreret som "lille knallert", MEN.. der sidder en hvid plade på scooteren.
Så nu er jeg endnu mere forvirret, for der må jo være sket en fejlregistrering et sted.
Det er jo helt fair, hvis den kun kan køre 30, så har sælger bare fejlinformeret og så må jeg jo tilbage til ham, for så har jeg sikkert også betalt liiiidt for meget :)
Ved du om der er noget sted, jeg kan finde ud af om det er en 45'er eller lille knallert?

Tændrøret er fra Speedline - NGK4T (CR7HSA)

Jeg har aldrig kørt scooter før, så vidste ikke at den kunne køres til :)
Det var dog også, det de sagde på værkstedet.

KH
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: Kymco Like 50 accelererer ikke

Ulæst indlæg af Jps »

scootergirl skrev: 3. april 2023 14:01
scootergrisen skrev: 2. april 2023 18:04 Er det en lille knallert med gul nummerplade?

Hvilket tændrør sidder i?

Prøv at kør noget mere på den. Den er jo nærmest ubrugt så måske den bare skal have noget motion.
Hej Scootergris,
Tak for dit svar.

Det er faktisk lidt underligt, for jeg har lige kontrolleret min registreringsattest og den er registreret som "lille knallert", MEN.. der sidder en hvid plade på scooteren.
Så nu er jeg endnu mere forvirret, for der må jo være sket en fejlregistrering et sted.
Det er jo helt fair, hvis den kun kan køre 30, så har sælger bare fejlinformeret og så må jeg jo tilbage til ham, for så har jeg sikkert også betalt liiiidt for meget :)
Ved du om der er noget sted, jeg kan finde ud af om det er en 45'er eller lille knallert?

Tændrøret er fra Speedline - NGK4T (CR7HSA)

Jeg har aldrig kørt scooter før, så vidste ikke at den kunne køres til :)
Det var dog også, det de sagde på værkstedet.

KH
Stelnummeret fortæller om det er en 30'r eller 45'r.

Skriv stelnummeret ind her: https://scootergrisen.org/scooterhjemme ... hecker.php
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3542
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Geografisk sted: Lolland

Re: Kymco Like 50 accelererer ikke

Ulæst indlæg af Jps »

Cis skrev: 3. april 2023 11:21
Jps skrev: 3. april 2023 07:59 Så vidt jeg husker er Kymco Like en 25'r, så at den kører 30 km/t, er jo fint. Eneste måde, at få mere fut i den, er at fjerne ringen ved variatoren, plus en ledning ved Cdi'en.
Har den ikke også en begrænser-ring i forrørret ?
Min Kymco Super 8 havde ikke, så det har Like'n næppe heller.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Kymco Like 50 accelererer ikke

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Det lyder ikke godt med lille knallert og hvid plade.
Kan være det bare er en fejl på registreringsattesten at der skulle have stået stor knallert og at tingene er i orden men for en sikkerhedsskyld kan du vente med at køre med den på offentlig vej før du har undersøgt at tingene er i orden.

motorregister.skat.dk kan du slå stelnummer og registreringsnummer op og se om der er match mellem køretøjet og nummerpladen.

Eventuelt skriv/vis stelnummer og registeringsnummer og registreringsattest her så kan vi undersøge det for dig.
Sammenlign stelnummer og registreringsnummer på køretøj og nummerplade og registreringsattest og se om det matcher det hele.

Dobbelttjek stelnummeret. Det kan godt være lidt svært at aflæse så et tegn bliver aflæst forkert.
Besvar