Kymco Like 50 accelererer ikke

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11151
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Kymco Like 50 accelererer ikke

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Motorregister siger at det er en lille knallert og der står også registreringsnummeret (nummerpladen).

Så kan du indtaste registreringsnummeret på den hvide nummerplade der sidder på på motorregister og se om der kommer et andet køretøj frem.
Hvis nummerpladen er hvid må den være til et andet køretøj.

Gul nummerplade til lille knallert har 2 tal og 4 bogstaver.
Hvid nummerplade til stor knallert har 2 tal og 3 bogstaver.
Kan ses på https://scootergrisen.org/scooterhjemme ... rering.php

Vis gerne billeder hvis du vil.
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1364
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Kymco Like 50 accelererer ikke

Ulæst indlæg af Landbo »

scootergirl skrev: 3. april 2023 15:23
Kære Leif,
Jeg havde skrevet et langt svar og så forsvandt det, så beklager hvis jeg mangler noget.
Nu uden ordentlige quotes, sorry.
Tak fordi du tog dig tid til at svare så grundigt.
  • Det er underligt, for den står i motorregisteret som en "lille knallert", men den kører på hvide plader, den har desuden tidligere kunne køre omkring de 45, men det kan selvfølgelig også være fordi den er tunet, men det tror jeg ikke, da original ejer var en ældre herre.
  • Jeg måler hastigheden med speedometeret, men har selvfølgelig også en følelse af at den er blevet væsentlig langsommere
  • Mange tak for input, jeg vil se om jeg kan se noget, der ser fishy ud!
Så er spørgsmålet så om din nummerplade passer med det registreringsnummer der står på registreringsattesten, som du skal være i besiddelse af for at kunne forsikre køretøjet. Både stelnummer og nummerpladen skal passe sammen, ellers må en eller begge ting desværre formodes stjålet.

Bare ud fra nummerpladen og de 30 km/t, burde dit værksted allerede have "lugtet lunten" , især hvis de bonger dig for kr. 800 i timen.

Hilsen Leif.
Brugeravatar
GYS
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 405
Tilmeldt: 20. september 2012 00:25
Scootere: Yamasaki GYS
Motorcykel: Duke 200

Re: Kymco Like 50 accelererer ikke

Ulæst indlæg af GYS »

Ifølge tjekbil skal nummerpladen være DR3102 - så det burde være meget nemt at tjekke, om det er det som står på pladen.

Desværre skriver de på tjekbil ikke farven på nummerpladen.

Der bliver betalt forsikring til den, så det ser ikke ud til, at den er stjålet.

Det er ikke ualmindeligt, at kriminelle ombytter nummerpladerne på biler, og mange bilejere husker ikke nummerpladens nummer. Måske har scooteren været udsat for et simpelt nummerpladebytteri før den blev solgt?

Jeg ved ikke, om det er en fejl som kan være sket på nummerpladekontoret der har sat pladen på. Men, det virker underligt.
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1364
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Kymco Like 50 accelererer ikke

Ulæst indlæg af Landbo »

GYS skrev: 9. april 2023 00:18 Ifølge tjekbil skal nummerpladen være DR3102 - så det burde være meget nemt at tjekke, om det er det som står på pladen.

Desværre skriver de på tjekbil ikke farven på nummerpladen.

Der bliver betalt forsikring til den, så det ser ikke ud til, at den er stjålet.

Det er ikke ualmindeligt, at kriminelle ombytter nummerpladerne på biler, og mange bilejere husker ikke nummerpladens nummer. Måske har scooteren været udsat for et simpelt nummerpladebytteri før den blev solgt?

Jeg ved ikke, om det er en fejl som kan være sket på nummerpladekontoret der har sat pladen på. Men, det virker underligt.
Det er nemt og genkende en gul nummerplade da den er påskrevet 2 bogstaver efterfulgt af 4 tal, mens en hvid plade har 2 bogstaver efterfulgt af 3 tal. Derfor kan en 45 km/t (hvid plade) ikke være påskrevet DR3102.

Hilsen Leif.
Besvar