KTM 50 foxi hopper ud af gear

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Hanschr
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 1
Tilmeldt: 11. marts 2023 12:38
Scootere: KTM 50 foxi
Puch zap
Suzuki street magic

KTM 50 foxi hopper ud af gear

Ulæst indlæg af Hanschr »

Hej,
Vi har en ældre KTM 50 som hopper ud af gear, er der nogen der har en ide om hvad der skal skiftes eller om det “bare” er et indstillings problem.
Håber i kan hjælpe😅
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: KTM 50 foxi hopper ud af gear

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg ved ikke noget om den model men hvis ingen andre har bud så tænker jeg om det kunne være en fjeder eller lignende der skal holde gearvælgeren stille eller trække tilbage der ikke virker, er slap, er knækket eller skal justeres.

Ved ikke hvordan man skifter gear på den men prøv om det virker mere løst end det skal.
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1342
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: KTM 50 foxi hopper ud af gear

Ulæst indlæg af Landbo »

Hanschr skrev: 11. marts 2023 12:42 Hej,
Vi har en ældre KTM 50 som hopper ud af gear, er der nogen der har en ide om hvad der skal skiftes eller om det “bare” er et indstillings problem.
Håber i kan hjælpe😅
Du har helt glemt og fortælle hvilket gear den hopper ud af, gætter dog på det er første ? ;)

Men husker jeg ikke helt galt, skifter du gear på Sachs motoren med koblingshåndtaget der vippes op/ned når det er trukket og har tre stillinger (første, frigear og anden gear). Selve gearskiftet sker gennem et enkelt kabel der trækkes i for at vælge første gear. Formodentlig skal du justere kablets længde så motoren bliver i første gear når det er valgt på håndtaget. Det er slet ikke umuligt du bør investere i et nyt kabel hvis indstillingen ikke lykkes eller ikke kan holdes.

Hilsen Leif.
Besvar