Baglygte på Vga explora fra 2022 virker ikke

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
vgadk
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 2
Tilmeldt: 15. december 2022 20:06
Scootere: Vga explora

Baglygte på Vga explora fra 2022 virker ikke

Ulæst indlæg af vgadk »

Jeg har købt en explora som har kørt 200km Alle lys virker på scooteren undtaget baglygten og desuden gider sædet ikke at låse. Hvordan løser jeg problemet?
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11143
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Baglygte på Vga explora fra 2022 virker ikke

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Test både baglys og bremselys med lyskontakt og bremsekontakter (bremsegreb).
Kig ind på pæren og se om trådene er smeltet over.
Ryk i ledningerne mens et bremsegreb holdes inde for at se om der er løs forbindelse.
Tag pæren ud og kig på den og fatning.
Måske der er kommet vand ind til fatningen så der er dårlig forbindelse (ir).

Du kan sprøjte låsespray i låsene og smøre kablerne og mekanismen der låser sædet.
Måske det er pga. modstand i kablet at wiren ikke bliver trukket ordentligt tilbage.
Hvis du afmontere kablet kan du bedre mærke hvor modstanden er.
Brugeravatar
Landbo
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1342
Tilmeldt: 14. april 2021 05:56
Scootere: GEV1000 45 Km/h
Geografisk sted: Thy

Re: Baglygte på Vga explora fra 2022 virker ikke

Ulæst indlæg af Landbo »

vgadk skrev: 15. december 2022 20:11 Jeg har købt en explora som har kørt 200km Alle lys virker på scooteren undtaget baglygten og desuden gider sædet ikke at låse. Hvordan løser jeg problemet?
Du bør absolut ikke selv rode med en scooter som du har garanti på. Aflever den ved sælger for reparation på garantien og forlang et erstatningskøretøj indtil dit eget kommer tilbage igen. En reklamation over et defekt køretøj i garantiperioden skal ikke koste dig fem flade ører, forudsat det ikke er dig selv der er skyld i at skavanken er opstået.

Det er desværre et kendt fænomen at der på køretøjer klargjort af T. Hansen, næsten altid kan findes fejl som firmaet selv burde have fundet og udbedret.

Pøj pøj med reklamationen, Leif.
Besvar